Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-21, 13:39
  #1
Medlem
God dag Flashback! Tänker gå rakt på sak. Jag är en kille i 25 års åldern som aldrig varit i ett förhållande, dejtat eller ens vågat fråga ut någon. Jag har ett fruktansvärt dåligt självförtroende och vågar sällan prata med folk utanför min familj.

Förra helgen träffade jag en tjej på krogen som jag fick intresse för direkt. Vi satt och pratade ett par timmar, hade många gemensamma intressen som t.ex. vi båda höll på med styrketräning, spel, politiskt insatta osv. Vi dansade någon timma innan vi skiljdes åt i dörren.
Detta är inget nytt för mig, det har hänt förut, men jag har aldrig vågat ta steget längre. Jag har alltid fegat ur när jag tänkt fråga om dem vill hitta på något. Även nu har jag suttit dagligen och skrivit till den här tjejen men aldrig vågat skicka iväg något. Nu är jag rädd att det gått för lång tid och lika bra att ge upp, men jag vill kunna ta steget längre och faktiskt träffa någon (henne).

Jag har fått diagnosen depression men aldrig tagit någon medicin på grund av tidigare missbruk. Är allmänt ensam av mig, dom enda vännerna jag har bor långt bort och umgås knappt med någon i skolan på grund av att jag aldrig vågar prata med någon. Jag har inga problem med att prata med motsatta könet (när jag väl pratar) men jag är livrädd för att få ett nej.

Jag tänker ofta i banorna ”vad är det värsta som kan hända?”, det räcker dock inte. Jag är rädd att mitt redan dåliga självförtroende kommer bli ännu sämre om jag får ett nej eller bli ignorerad.
Vad ska jag göra? Ska jag utmana mitt självförtroende och fråga om hon vill hitta på något eller bara skita i det eftersom det har gått nästan en vecka. (kallprat via chatt funkar inte för mig, detta har två års tindrande lärt mig).

Kan lägga till att bara att posta den här tråden var jobbigt nog. Så jävla blyg är jag.
Citera
2018-09-21, 13:45
  #2
Medlem
Creepingdeath26s avatar
Ta några drinkar till sen säger du bara åt hon att adda dig på någon social media eller fråga om nummer, sen när du fått hennes nmr vilket jag kan garantera till nästan 100% om ni har det jättetrevligt och massa gemensamma intressen så skriver du dagen efter något som, Hej! Jag tyckte vi hade det jättetrevligt igår och undrar om du skulle vilja hitta på nånting kanske till veckan eller så.

Sen kanske ni träffas och tar en kaffe sen kommer bollen i rullning och ni kanske redan bestämmer nästa träff när ni fikar.

Lycka till jag lovar du klarar det du måste bara trotsa din rädsla för att få nej för det kommer man att få många gånger innan du hittar den rätta
Citera
2018-09-21, 13:45
  #3
Medlem
DoraFs avatar
Så klart att det inte är försent ! Det har ju inte ens gått en vecka.
Jag tycker definitivt att du ska höra av dig till henne.
Var det hon som gav dig hennes kontaktuppgifter?
Citera
2018-09-21, 13:46
  #4
Medlem
Goose420s avatar
Klart du ska höra av dig, det är som du säger du har ingenting att förlora. Om du nu skulle få ett nej så låt inte det stoppa dig i framtiden utan fortsätt att sätt dig själv i den typen av situationer tills du blir mer bekväm av dig. Du kommer aldrig komma över din rädsla för avslag om du inte utmanar dig själv.
Citera
2018-09-21, 13:49
  #5
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobbe13
God dag Flashback! Tänker gå rakt på sak. Jag är en kille i 25 års åldern som aldrig varit i ett förhållande, dejtat eller ens vågat fråga ut någon. Jag har ett fruktansvärt dåligt självförtroende och vågar sällan prata med folk utanför min familj.

Förra helgen träffade jag en tjej på krogen som jag fick intresse för direkt. Vi satt och pratade ett par timmar, hade många gemensamma intressen som t.ex. vi båda höll på med styrketräning, spel, politiskt insatta osv. Vi dansade någon timma innan vi skiljdes åt i dörren.
Detta är inget nytt för mig, det har hänt förut, men jag har aldrig vågat ta steget längre. Jag har alltid fegat ur när jag tänkt fråga om dem vill hitta på något. Även nu har jag suttit dagligen och skrivit till den här tjejen men aldrig vågat skicka iväg något. Nu är jag rädd att det gått för lång tid och lika bra att ge upp, men jag vill kunna ta steget längre och faktiskt träffa någon (henne).

Jag har fått diagnosen depression men aldrig tagit någon medicin på grund av tidigare missbruk. Är allmänt ensam av mig, dom enda vännerna jag har bor långt bort och umgås knappt med någon i skolan på grund av att jag aldrig vågar prata med någon. Jag har inga problem med att prata med motsatta könet (när jag väl pratar) men jag är livrädd för att få ett nej.

Jag tänker ofta i banorna ”vad är det värsta som kan hända?”, det räcker dock inte. Jag är rädd att mitt redan dåliga självförtroende kommer bli ännu sämre om jag får ett nej eller bli ignorerad.
Vad ska jag göra? Ska jag utmana mitt självförtroende och fråga om hon vill hitta på något eller bara skita i det eftersom det har gått nästan en vecka. (kallprat via chatt funkar inte för mig, detta har två års tindrande lärt mig).

Kan lägga till att bara att posta den här tråden var jobbigt nog. Så jävla blyg är jag.

När du kliver utanför din komfortzone och tar en risk för att bli sårad så växer du samtidigt, man får ärligt en kick utav det oavsett vad hon svarar dig. Du blir bara starkare av att ta steget, det är inget konstigt det ligger i mannens natur att jaga tjejen. Hon kommer bli smickrad om du bjuder ut henne.

Jag var i en liknande situation för några år sedan, tjejen hade dock pojkvän vid det skedet så hon blev väldigt paff när jag berättade för henne hur jag kände, eftersom hon hade snubbe fick jag varken ja eller nej d blev bara wierd. Dock några månader senare ringde hon upp mig och vi började dejta.

Livet är kort, om det väl dyker upp någon du gillar så go for it! Det värsta som kan hända är att du utvecklas och blir starkare.
Citera
2018-09-21, 14:14
  #6
Medlem
"Vill du hitta på något någon dag?" eller "Vad händer i helgen?" räcker ofta långt.
Citera
2018-09-21, 14:28
  #7
Medlem
Fega inte ur nu, snart har du gått 25 år till utan tjej.

Hon skulle inte babbla med dig i timmar på krogen och chatta vidare med dig dagarna efteråt om hon inte såg något i dig.

Nu hoppar du in i duschen o tvättar ballen sen skriver du och föreslår att ni ska gå och ta en öl ikväll.
Citera
2018-09-21, 15:00
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Så klart att det inte är försent ! Det har ju inte ens gått en vecka.
Jag tycker definitivt att du ska höra av dig till henne.
Var det hon som gav dig hennes kontaktuppgifter?

I don't know man, en vecka är rätt lång tid för en ung fertil kvinna, tänk. Under en vecka kan hon ha träffat närmare ett dussintals killar redan. TS borde slagit till så fort som möjligt. Det går 130 killar på 100 tjejer idag i Sverige i TS ålder (kanske mer!). Och jädrigt många är ensamma och utan kvinna.


TS hit it! Och nämn inte depression för henne for the love of god!
Citera
2018-09-21, 15:20
  #9
Medlem
Jagtardindotters avatar
JUST DO IT! JUST DO IT!


BARA GÖR DET! Det är dags att man up och bara göra det! TÄNK INTE, SKRIV TILL HENNE om hon vill ut och äta lunch! DO IT!

VAR INTE EN FEGIS NU!
Citera
2018-09-21, 15:21
  #10
Medlem
kalkryggars avatar
Du skriver till henne att du skulle vilja träffa henne igen för att det var så trevligt dom timmarna som ni hängde senast.

Du kan få två typer av svar:

1.
Hon vill träffa dig igen. Då träffas ni och hon är förmodligen intresserad av att se om detta kan leda till något romantiskt. I vilket fall så träffas ni och då får du chansen att vara lite attraktiv. Känner du att du har svårt för det och är rädd för att misslyckas så får du helt enkelt se det som träning.

2.
Hon är inte intresserad av att träffa dig igen. Hon kan säga att det var trevligt men att hon inte vill ge några förhoppningar. Ända till att hon säger att hon har pojkvän och vill vara ifred.

Går hon på 1 så kör du och ser hur långt det leder. Går hon på 2 så är det väl skitsamma för du kommer ju ändå inte träffa henne igen.

Ja tror att hon tänker så här. Vi satt och hade trevligt och pratade i flera timmar. Han fick mina uppgifter men nu har det gått en vecka utan att han hört av sig. Synd att han inte blev intresserad av mig. Han verkade vara trevlig och rolig.

I slutändan spelar det ingen roll om hon säger "Nej inte intresserad". Då skall du vara glad över att du gick hela vägen. Nu får du ut och göra om det, göra om det, göra om det....
Citera
2018-09-21, 15:21
  #11
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimmelshow
I don't know man, en vecka är rätt lång tid för en ung fertil kvinna, tänk. Under en vecka kan hon ha träffat närmare ett dussintals killar redan. TS borde slagit till så fort som möjligt. Det går 130 killar på 100 tjejer idag i Sverige i TS ålder (kanske mer!). Och jädrigt många är ensamma och utan kvinna.

TS hit it! Och nämn inte depression för henne for the love of god!
Ja, jag är medveten om att flashbacks relationsexperter älskar statistik och sannolikhetslära
Du bortser dock från det allra viktigaste: TS och tjejen har redan träffats och trivts i varandras sällskap i några timmar. De har connectat på något plan. Det är möjligt att det bara var just där och då som det klickade, men det är också möjligt att det faktiskt hände något mer mellan dem. TS tänker fortfarande på henne. Kanske tänker hon också på honom.
Det enda sättet att få klarhet är att kontakta henne. Han måste trotsa sin rädsla och våga.
Citat:
Ursprungligen postat av hobbe13
Förra helgen träffade jag en tjej på krogen som jag fick intresse för direkt. Vi satt och pratade ett par timmar, hade många gemensamma intressen som t.ex. vi båda höll på med styrketräning, spel, politiskt insatta osv. Vi dansade någon timma innan vi skiljdes åt i dörren.
Detta är inget nytt för mig, det har hänt förut, men jag har aldrig vågat ta steget längre. Jag har alltid fegat ur när jag tänkt fråga om dem vill hitta på något. Även nu har jag suttit dagligen och skrivit till den här tjejen men aldrig vågat skicka iväg något. Nu är jag rädd att det gått för lång tid och lika bra att ge upp, men jag vill kunna ta steget längre och faktiskt träffa någon (henne).
Citera
2018-09-21, 15:24
  #12
Medlem
Hur lärde du dig spela de här spelen som du skriver om på Flashback? Du tog initiativet att lära dig hur de fungerar, du fortsatte spela för att det var roligt och till slut blev du ganska bra på det hela. Så är det med allt i livet om du inte har en naturlig talang för något, men talang räcker bara till en viss punkt. För att bli bra på något behöver du alltid lägga ned tid på det hela.

Ta initiativet. Fråga henne om hon vill hitta på något. Får du ett ja så är det kanon och om hon säger nej är det inte värre än att du kan göra det du själv vill den kvällen. Fega inte ur genom att tänka "det hade varit skönare att sitta och spela spel ikväll" (din bekvämlighets zon) utan utmana dig själv för en gångs skull (gå utanför bekvämlighets zonen).

Ingjut mod i dig själv! Du kan om du verkligen vill!

"Hej! Vill du hitta på något i helgen?"

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback