Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-09, 19:30
  #121
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det är ju bra att fel uppmärksammas och åtgärdas. Kan ändå inte låta bli att tycka att det finns många gnällspikar och hur kan man gå i taket så för att Aktuella ämnen just nu är få. Var rätt omedveten om att så många är så beroende av den forumdelen av Flashback. Brukar själv mest kolla Nya inlägg, chansen finns att det är aktuella ämnen som kommer upp där, även om det händer att jag söker via AÄ också. Mest kollar jag i de underforum jag är intresserad av. Är jag ganska ensam om att göra så?
Kollar man nya inlägg händer det att man hamnar i något ämne man inte hade tänkt egentligen och till och med vidgar sina vyer. Man kan lära sig något nytt också. Det är kul. Ofta blir man förstås irriterad på dynga som skrivs men guldkornen uppväger det nästan jämt.

Vad gäller besöksräknaren så har väl den legat högt jämt tycker jag, har inte kollat den på ett tag så jag har inte märkt något ovanligt men att som någon skrev här, det skulle vara mer rimligt med en siffra på bara 2000-3000 online samtidigt tror jag inte på. Tror det är många, många fler flashbackberoende.

Jag är likadan, håller mig till vissa delar. Aktuella ämnen, nej tack, invandrarrelaterad kriminalitet har jag läst tillräckligt om.
Citera
2018-10-20, 08:53
  #122
Moderator
Ancistruss avatar
Jag går ofta in på Nya ämnen. T.ex. 1, 19 och 57 är extremt vanligt antal visningar. T.o.m. för vanliga siffror för att ens vara i närheten av sannolika. Ibland har jag dessutom provat att gå in på någon av dessa och väntat en stund och kollat. Nästan alltid förändras inte besöksantalet ett dugg. M.a.o. ert räkneverk förefaller tyvärr inte stämma så bra.

Är det fler än jag som reagerat på detta?

Har någon mod, adm eller tekniker någon bra förklaring?
Citera
2018-10-20, 09:03
  #123
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag går ofta in på Nya ämnen. T.ex. 1, 19 och 57 är extremt vanligt antal visningar. T.o.m. för vanliga siffror för att ens vara i närheten av sannolika. Ibland har jag dessutom provat att gå in på någon av dessa och väntat en stund och kollat. Nästan alltid förändras inte besöksantalet ett dugg. M.a.o. ert räkneverk förefaller tyvärr inte stämma så bra.

Är det fler än jag som reagerat på detta?

Har någon mod, adm eller tekniker någon bra förklaring?
Jag har ingen bra förklaring mer än att vi vet om det och att sådana (tekniker) som förstår sig på det arbetar med frågan. Jag är för oteknisk när det gäller dessa frågor, men det är typ skit i förgasaren...
Citera
2018-10-20, 10:03
  #124
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag har ingen bra förklaring mer än att vi vet om det och att sådana (tekniker) som förstår sig på det arbetar med frågan. Jag är för oteknisk när det gäller dessa frågor, men det är typ skit i förgasaren...

Hur vet du att det ens är ett tekniskt problem isf?
Citera
2018-10-20, 10:08
  #125
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag går ofta in på Nya ämnen. T.ex. 1, 19 och 57 är extremt vanligt antal visningar. T.o.m. för vanliga siffror för att ens vara i närheten av sannolika. Ibland har jag dessutom provat att gå in på någon av dessa och väntat en stund och kollat. Nästan alltid förändras inte besöksantalet ett dugg. M.a.o. ert räkneverk förefaller tyvärr inte stämma så bra.

Är det fler än jag som reagerat på detta?

Har någon mod, adm eller tekniker någon bra förklaring?

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag har ingen bra förklaring mer än att vi vet om det och att sådana (tekniker) som förstår sig på det arbetar med frågan. Jag är för oteknisk när det gäller dessa frågor, men det är typ skit i förgasaren...

Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Hur vet du att det ens är ett tekniskt problem isf?

Att visningar redovisas som multipler är välkänt. (FB) Varför är antalet visningar så otroligt synkade, hur uppdateras de? /(mod) Varför det är så vet dock inte jag heller. Det har nog inte ansetts vara ett problem men jag ska lyfta det internt och se om någon vet.
Citera
2018-10-20, 14:33
  #126
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Att visningar redovisas som multipler är välkänt. (FB) Varför är antalet visningar så otroligt synkade, hur uppdateras de? /(mod) Varför det är så vet dock inte jag heller. Det har nog inte ansetts vara ett problem men jag ska lyfta det internt och se om någon vet.

Tack för ditt svar!

Jag ser det faktiskt inte som något större problem. Jag har bara reflekterat vid det och undrade. Tänkte att andra säkert också märkt det.

Trevlig helg!
Citera
2018-10-20, 14:40
  #127
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag har ingen bra förklaring mer än att vi vet om det och att sådana (tekniker) som förstår sig på det arbetar med frågan. Jag är för oteknisk när det gäller dessa frågor, men det är typ skit i förgasaren...

Ja, nåt' "skit i förgasaren" tycks det vara. Ärligt talat finner jag det inte viktigt, det finns trots allt större problem här i världen. Jag var mest nyfiken och tänkte att andra kanske också funderat över det.

Trevlig helg!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback