Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-21, 13:05
  #1
Medlem
Min föra tråd togs bort pg.a ett omedvetet regelbrott så gör en ny

Citat:
Länkar till soundcloud då det är en kostnadsfri plattform, inget jag kommer använda mig av framöver dock men finns på andra ställen. Och för att undvika annonsering eller länkar till betalningstjänster så säger jag bara att jag gillar svart och grönt

https://soundcloud.com/jacobsjoo

Är hela 25 år vid det här laget och har i princip alltid sysslat med musik i olika former, men det är först nu som jag börjat ta det lite mer seriöst. La nyligen ut en EP med tre låtar och jobbar på ett kommande album för tillfället. Låtarna är på Svenska och jag har skrivit text och musik, alla instrument spelas av mig (med undantag av trummor då jag helt enkelt inte har några). Spelat in allt själv och maestrat så gott jag kunnat. Använder gärna lite udda instrument men i modernare form så som banjo/dragpsle/munspel/mandolin osv.

Försöker att undvika någon specifik genre och föredrar att istället blanda och göra lite olika typer av musik. Skulle väl påstå att jag både medvetet och undermedvetet inspirerats av country, folkmusik, rock, trubadur/vismusik, "akustisk punk" och lite pop av den äldre sorten.

Hade varit roligt med lite feedback överlag och vill gärna veta hur någon annan skulle definiera genren och om det påminner om något annat som jag kanske skulle gilla men inte hört
Gillar att göra min grej och är väldigt medveten om att alla gillar olika grejer, särskilt i detta ämne på FB som mestadels verkar handlar om elektronisk musik. Vilket jag själv inte har något emot men föredrar annan typ av musik Vill gärna få lite feedback när det gäller maestring/produktion och ljudnivåer med mera.

Ha det fint!
Citera
2018-09-21, 13:21
  #2
Medlem
NEGERMONGOs avatar
Jag gillar verkligen att du har satsat på trubadur och vismusik
Där emot så kan jag tycka att du verka vackla fram å tillbaka ibland när du sjunger, annars så tycker jag att det låter toppen!
Citera
2018-09-21, 13:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NEGERMONGO
Jag gillar verkligen att du har satsat på trubadur och vismusik
Där emot så kan jag tycka att du verka vackla fram å tillbaka ibland när du sjunger, annars så tycker jag att det låter toppen!

Ja det är rolig musik att syssla med och är nog det jag sysslat mest med, däremot så gillar jag att använda mer instrument och trummor oså nu

Vackla som i ojämn sång, kraft, tonmässigt eller hur tänker du? Sången är inte något jag lägger lika mycket energi på som musiken/texten, är troligtvis den gamle punkaren i mig som satsat mer på känslan, både i magen och i skallen haha. Fast är mycket mer medveten när det gäller rösten idag och känner mig trygg i den.

Tackar
Citera
2018-09-21, 14:03
  #4
Medlem
Gillar det. Helt i min smak till några bärs.

Påminner om någon låt dock. Man hör att du inspireras av lite olika artister.
Citera
2018-09-21, 14:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Gillar det. Helt i min smak till några bärs.

Påminner om någon låt dock. Man hör att du inspireras av lite olika artister.

Tack fan! Tror inte man kan få en bättre komplimang än att musiken går hand i hand med ölande
Det kan det säkert göra, vissa grejer man lyssnar på genom åren kan nog sätta sig i sitt undermedvetna men till skillnad mot Håkan Hellström skulle jag inte medvetet sno en låt rakt av och inte erkänna det
Citera
2018-09-21, 14:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okreativtnamn
Tack fan! Tror inte man kan få en bättre komplimang än att musiken går hand i hand med ölande
Det kan det säkert göra, vissa grejer man lyssnar på genom åren kan nog sätta sig i sitt undermedvetna men till skillnad mot Håkan Hellström skulle jag inte medvetet sno en låt rakt av och inte erkänna det
Äsch det är vanligt. Jag såg ett klipp om fotografering och då sa personen att när man får en superbra idé som bara flyter på, är det oftast ett undermedvetet minne (minns inte ordet) eftersom skapande oftare kräver motstånd och dåliga dagar. Ungefär något sådant.

Håkan kan inte ens sjunga direkt, han lyssnar man på av personlig smak.
Citera
2018-09-21, 18:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Äsch det är vanligt. Jag såg ett klipp om fotografering och då sa personen att när man får en superbra idé som bara flyter på, är det oftast ett undermedvetet minne (minns inte ordet) eftersom skapande oftare kräver motstånd och dåliga dagar. Ungefär något sådant.

Håkan kan inte ens sjunga direkt, han lyssnar man på av personlig smak.

Ja det kan säkert stämma

Instämmer!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback