Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-21, 23:05
  #13
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin02012002
Det är svårt när hon säger att JAG ska höra av mig när jag mår bättre. Bryr hon sig ens?
Frågan är ju varför hon upplever att du mår dåligt. Frågade du vad hon menade med ”...mår bättre”? Har du varit sjuk, genomgått någon sorts depression eller liknande?
Citera
2018-09-21, 23:22
  #14
Medlem
"Inte kär" = Tappat attraktion
"Vet inte vad jag vill = jag har börjat överväga att göra slut med dig"
"Jag behöver space = jag vill ligga med någon annan"
"Jag HATAR dig = jag vill ha break-up sex"

Får man fråga hur gammal du är TS? Något säger mig att du inte är fullt utvecklad rent emotionellt/mognadsmässigt.
Förälskelse-stadiet är ett mellanting mellan lust och besatthet, och för kvinnor handlar det om resurser och potential till familjebildning som avgör hur det ser ut när det stadiet gått över.

Det bästa du kan göra i det här skedet, och du får helt enkelt lita på mig eller lära dig den hårda vägen är följande;

1. Acceptera att det inte kommer att bli ni (Detta är ironiskt nog också ett sätt att få tillbaks henne)
2. Var egoistisk i den mån att du skall fokusera på att satsa på dig själv, ta gärna hjälp av träning/vänner/familj och hitta en ny hobby du kan utvecklas inom.
3. Ligg inte runt, bruka inte droger och se heller till att inte älta den här tjejen. Ältandet inkluderar att inte följa henne på sociala medier, inte höra av dig/försöka vinna tillbaks henne. (hänger ihop med punkt 1)
4. Utvecklas till något bättre än vad du är idag. Vissa blir bittra efter den här typen av nederlag, men låt dig inte besegras av det här, det kommer fler chanser i livet!

Att följa dessa punkter kommer ge dig ett bra utgångsläge, det är definitivt ett vinnande koncept.

Detta är vad jag tror som kommer hända oavsett:

Du kommer lida, sörja, fortsätta förneka att det inte kommer bli ni två minst två månader. Antagligen kommer du sabotera varje chans att reparera förhållandet som kommer din väg (när saknaden/tvivlen hos henne börjar uppstå till exempel), iom. att du är alldeles för ivrig att få ihop det med henne igen,
vilket i sin tur resulterar i att hon kommer antingen tycka synd om dig/se ned på dig/förakta dig.

Så ta mitt råd här nu; man up. Ta smällen, res dig upp en erfarenhet rikare och var rak i ryggen!
__________________
Senast redigerad av Dr.Beak 2018-09-21 kl. 23:32.
Citera
2018-09-21, 23:30
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evinta
Den meningen är vad jag reagerar på i hela inlägget. (fetat)
Vad menar hon med det?

Annars är det svårt att ge råd när man inte vet så mycket än att hon gjort slut. Det blir bättre, det är säkert i alla fall.
Och ni kan givetvis hitta tillbaka till varandra, det händer ganska ofta.

Ta hand om dig vännen.
Jag har själv varit med om att bli dumpad under tiden jag var utbränd/deprimerad för att jag inte var där jag ville vara i livet.
Det är inte kul, men fullt försåtligt att förhållanden kan börja svaja i ett sådant läge.

Det hjälpte inte heller att jag försökte undanhålla det faktum att jag mådde dåligt och började isolera mig själv..
Jag tycker dock det är fel av dig att försöka uppmuntra TS genom att ge honom en falsk bild av att man per automatik hittar tillbaks till varandra.
Det är dock sant att dom flesta som varit med om break-ups försökt hitta tröst hos varandra tidigt efter uppbrottet, men att man blir ihop och är för evigt lyckliga ser man bara i tjej-filmer på bioduken.

Det är mycket bättre att försöka vara realistisk med ens förhoppningar och fokusera på det viktiga, dvs. TS välmående och mognad.
Citera
2018-09-24, 22:40
  #16
Medlem
Evintas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin02012002
Det är svårt när hon säger att JAG ska höra av mig när jag mår bättre. Bryr hon sig ens?

Nja, vad jag menar är, vad fick henne att säga så? Mår du inte bra?
Citera
2018-09-24, 22:52
  #17
Medlem
Evintas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Beak
Jag har själv varit med om att bli dumpad under tiden jag var utbränd/deprimerad för att jag inte var där jag ville vara i livet.
Det är inte kul, men fullt försåtligt att förhållanden kan börja svaja i ett sådant läge.

Det hjälpte inte heller att jag försökte undanhålla det faktum att jag mådde dåligt och började isolera mig själv..
Jag tycker dock det är fel av dig att försöka uppmuntra TS genom att ge honom en falsk bild av att man per automatik hittar tillbaks till varandra.
Det är dock sant att dom flesta som varit med om break-ups försökt hitta tröst hos varandra tidigt efter uppbrottet, men att man blir ihop och är för evigt lyckliga ser man bara i tjej-filmer på bioduken.

Det är mycket bättre att försöka vara realistisk med ens förhoppningar och fokusera på det viktiga, dvs. TS välmående och mognad.

Jo, det är väl sant.
Jag menade inte att ge falska förhoppningar, jag ville mest ge honom lite uppmuntran.
För det har hänt, om än inte så ofta. Jag har en väninna som gifte sig och skaffade barn med sin ungdomskärlek, och de var åtskilda i flera år. Men, men, händer inte ofta som sagt.
Citera
2018-09-24, 23:33
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martin02012002
Hej, det är så att min tjej gjorde slut med mig i Torsdags förra veckan. Vi var tillsammans i lite mer än ett år. Hon är det bästa som någonsin har hänt mig och vi har aldrig bråkat eller liknande. Vi har varit på några resor och haft det bra.

Men i onsdags ändrades allt, jag frågade om hon tyckte om mig längre för hon ville inte pussas o kramas osv lika mycket som förut. Hon svarade att hon inte var kär i mig längre men att hon älskade mig jättemycket. Hon sa åt mig att jag skulle höra av mig när jag mådde bättre så att vi kunde vara vänner. Har inte haft någon kontakt sen dess men jag vet inte om vi kan vara vänner eftersom att jag fortfarande är kär i henne.

Vad ska jag göra för att få tillbaka henne? Snälla säg INTE att jag ska släppa henne o sörja osv osv för jag är verkligen villig att kämpa för den här kvinnan. Hur lång tid det än tar och det får kräva vad som helst, bara vi hittar tillbaka till varann igen. Snälla ge mig tips!

Ingen kontakt alls på minst en månad! Fokusera på att dig själv, träna, klipp dig, häng med vänner, karriär/plugg. Fake it även om det känns fel. Du kan inte få tillbaka henne genom att försöka bevisa för henne att ni ska vara tillsammans enligt de skäl du angett. Det är förälskelsefasen som är över för henne. Enda chansen är att hon kommer till dig. Och OM hon gör det. Ta det då låååångsamt. Annars händer samma sak snart igen.
Citera
2018-09-25, 20:46
  #19
Medlem
ProcioneLavatores avatar
Gör som mej och tänk så mycket och vrid och vänd på alla möjligheter tills du inser att det inte kommer funka igen och man sitter med migrän Får ingen klump i magen av honom längre men är fortfarande ledsen.

Om du verkligen inte kontaktar henne lär du få ett "hur mår du?" av henne inom 1 månad. Hon kommer bli lite förvånad av att du inte jagar henne
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback