Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-21, 12:44
  #1
Medlem
LiberalGuys avatar
Någon som varit i båda städerna som vill skriva som vad som är bättre och sämre? Typ vad är bättre med Toronto än New York och vice versa.
Citera
2018-09-21, 14:39
  #2
Medlem
Att jämföra dessa är som att jämföra äpplen och päron. Vad ska du göra? Turista eller bo/studera? Man kan nog säga att Toronto är mycket mindre på alla sätt. Det märks i gatubilden. Det är lätt att få kontakt med människor, är min erfarenhet. Avstånden är kortare. Samtidigt som NY med sina stadsdelar är som många små städer. Det är faktiskt inte svårt att få kontakt med människor i NY heller. Båda är trevliga att besöka men inte att bo i på vintern.
Citera
2018-09-21, 16:17
  #3
Medlem
LiberalGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Att jämföra dessa är som att jämföra äpplen och päron. Vad ska du göra? Turista eller bo/studera? Man kan nog säga att Toronto är mycket mindre på alla sätt. Det märks i gatubilden. Det är lätt att få kontakt med människor, är min erfarenhet. Avstånden är kortare. Samtidigt som NY med sina stadsdelar är som många små städer. Det är faktiskt inte svårt att få kontakt med människor i NY heller. Båda är trevliga att besöka men inte att bo i på vintern.

Folk brukar säga att Toronto är som ett mindre NY. Jag ska turista och vintrarna tror jag nog inte är kallare än i Sverige.
Citera
2018-11-08, 06:31
  #4
Medlem
Har aldrig varit i Toronto men gissar att de är ganska lika

Många filmer och TV serier som ska utspela sig i New York filmas i Toronto.
Citera
2019-06-20, 00:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalGuy
Någon som varit i båda städerna som vill skriva som vad som är bättre och sämre? Typ vad är bättre med Toronto än New York och vice versa.

Går inte att jämföra dessa två städer - helt olika attityd, kultur, osv.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2978678

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback