Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-21, 11:06
  #1
Medlem
Jag går första året på en IT utbildning. Dock så känner jag att jag inte har studiemotivation just nu. Jag skulle vilja jobba ett år efter detta år med IT så att jag ska få en bättre känsla för det. Är det möjligt att få nåt lägre programmeringsjobb? Har jobbat i somras som it support där jag fick sitta o mecka med inställningar, vill helst inte gå tillbaka till det utan vill jobba med programmering (t ex skulle jag vara villig att sitta i en support om jag får använda det jag lärt mig i skolan). Så frågan är om jag tar sabbatsår vad kan jag förvänta mig kan hända? Tänker förmodligen ta det oavsett men vill helst inte gå tillbaka till mina gamla jobb som tunnelbane arbetare.
Citera
2018-09-21, 11:56
  #2
Medlem
note-its avatar
Snacka med ett bemanning eller rekryteringsföretag inom IT.
Annars skriker dom efter support personal just nu och jobba som det är ju inte alls fel på sikt.
Vill du verkligen programmera så ska du säga det och inte ta andra jobb.
Lycka till.
Citera
2018-09-21, 15:03
  #3
Medlem
Keonels avatar
Tror det är bemanningsföretaget academic work som erbjuder potentiella kodare utbildning i form av boot camp på 12 veckor. Rör sig om c# om ej missminner. Säkert något krux att du måste jobba för dom sen en period, men kanske en väg att gå..?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback