Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-21, 09:59
  #1
Medlem
razze2314s avatar
Hej! Vet inte om jag postat detta rätt, mod får gärna flytta.

Vi är ett gäng killar (18-19år alla) som vill åka på skidresa över nyår. Vi är inne på att bila ner till Alperna. Vilken ort är bäst? Det viktigaste är att det är snösäkert och att det är bra uteliv, gärna mycket folk i vår ålder. Är det någon som firat nyår det senaste i Alperna och har bra tips på orter? Vi har kollat på b.la. Val Thorens i Frankrike, då det ligger högt upp är det snösäkert, men hur är utelivet och festandet kring nyår?

Tacksam för svar!
Citera
2018-09-21, 10:38
  #2
Medlem
Jag har inte firat nyår i alperna men varit där en del. Festandet borde väl dock inte skilja något vid nyår, snarare bli bättre tänker jag.
Bad Gastein - bra skidåkning, bra uteliv.
Val d'isère - bra skidåkning, bra uteliv, GRYM afterski.
Chamonix - bästa skidåkning jag varit med om i alperna, mycket bra band på afterski, inte jättebra uteliv.

Hoppas det hjälpte något och hoppas ni får ett grymt nyår!
__________________
Senast redigerad av simpesolsken 2018-09-21 kl. 10:41.
Citera
2018-09-21, 16:04
  #3
Moderator
vfs avatar
Vintersport --> Resor: hjälp att hitta resmål
/Moderator
Citera
2018-09-21, 18:08
  #4
Medlem
razze2314s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simpesolsken
Jag har inte firat nyår i alperna men varit där en del. Festandet borde väl dock inte skilja något vid nyår, snarare bli bättre tänker jag.
Bad Gastein - bra skidåkning, bra uteliv.
Val d'isère - bra skidåkning, bra uteliv, GRYM afterski.
Chamonix - bästa skidåkning jag varit med om i alperna, mycket bra band på afterski, inte jättebra uteliv.

Hoppas det hjälpte något och hoppas ni får ett grymt nyår!

Tack för bra svar! Ska fundera, Val d’isére lät intressant!
Om någon annan varit där eller någon annan stans i Alperna får ni gärna skriva vad ni tyckte om det
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2978635

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback