Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-21, 09:45
  #1
Medlem
Anonymt.konto12s avatar
Söker en racer cykel för mig som väger 109kg och är 192 cm lång.
Gärna så billig som möjligt.


Tack!
Citera
2018-09-21, 09:57
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymt.konto12
Söker en racer cykel för mig som väger 109kg och är 192 cm lång.
Gärna så billig som möjligt.


Tack!

XXL brukar ha bra billiga hojar. Ifall komponenter och däck/hjul inte spelar någon större roll.

Även renodlade cykelbutiker (Sportson/cykloteket) brukar ha hojar i lägre prisklasser också.
Citera
2018-09-21, 10:01
  #3
Medlem
Yahnoovass avatar
https://www.bikester.se/

Finns massvis där, vet inte riktigt vad billigt är för dig.. men 2 lax får du en schysst cykel för!
Annars finns det nog på blocket med

Att välja ut en cykel för just dig, är svårare.. smaken är som baken

edit; ok såg fel.. det var moutainbikes. Du sökte racer
Citera
2018-09-21, 10:12
  #4
Medlem
Anonymt.konto12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
https://www.bikester.se/

Finns massvis där, vet inte riktigt vad billigt är för dig.. men 2 lax får du en schysst cykel för!
Annars finns det nog på blocket med

Att välja ut en cykel för just dig, är svårare.. smaken är som baken

edit; ok såg fel.. det var moutainbikes. Du sökte racer

Beräknade min ramstorlek 62-63 och denna:
https://www.bikester.se/serious-valp...rt-694629.html

Ska kolla vidare!
Tack för svar!
Citera
2018-09-21, 10:13
  #5
Medlem
Anonymt.konto12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
XXL brukar ha bra billiga hojar. Ifall komponenter och däck/hjul inte spelar någon större roll.

Även renodlade cykelbutiker (Sportson/cykloteket) brukar ha hojar i lägre prisklasser också.

Helt glömt bort XXL, tackl-!
Citera
2018-09-21, 11:00
  #6
Medlem
Det framgår ju inte om du ska ha den till att cykla till jobbet eller motionscykla, men säsongen börjar ju att gå mot sitt slut vad det gäller att ge sig ut med en landsvägsracer. Jag skulle nog mer föreslå att du kanske skulle kolla på citycyklar som är mer lämplig denna årstid och lite mer hållbara däck, sedan kan du få en sådan cykel till både bra pris och kvalite. En sådan cykel kan du få för 2-3000 kr. Biltema är rätt bra på cyklar nuförtiden och har också bra priser på dem.
Citera
2018-09-21, 12:17
  #7
Medlem
Millediablos avatar
Jag hade valt en cross istället, liknande geometri men större möjligheter till skärmar och grövre däck/dubb. Ingen jättestor skillnad med 28-32mm slicks heller gentemot en ren racer. Med en CX förlänger du säsongen med ett par månader och slipper tvätta sönder träningskläderna efter regnpassen på hösten.
Citera
2018-09-21, 16:54
  #8
Medlem
Anonymt.konto12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Det framgår ju inte om du ska ha den till att cykla till jobbet eller motionscykla, men säsongen börjar ju att gå mot sitt slut vad det gäller att ge sig ut med en landsvägsracer. Jag skulle nog mer föreslå att du kanske skulle kolla på citycyklar som är mer lämplig denna årstid och lite mer hållbara däck, sedan kan du få en sådan cykel till både bra pris och kvalite. En sådan cykel kan du få för 2-3000 kr. Biltema är rätt bra på cyklar nuförtiden och har också bra priser på dem.

Bor på landet.
Bredvid mitt hus finns den perfekta landsvägen ser ofta killar på riktigt snabba cyklar dra förbi
Bor mellan Sthlm och Uppsala...perfekta vägar.

Jag vill kunna cykla till jobb / fritid.
Cykla mellan två till fyra mil om dagen sommartid
__________________
Senast redigerad av Anonymt.konto12 2018-09-21 kl. 16:56.
Citera
2018-09-21, 17:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymt.konto12
Bor på landet.
Bredvid mitt hus finns den perfekta landsvägen ser ofta killar på riktigt snabba cyklar dra förbi
Bor mellan Sthlm och Uppsala...perfekta vägar.

Jag vill kunna cykla till jobb / fritid.
Cykla mellan två till fyra mil om dagen sommartid

Med lite mer fakta, så skulle jag väl säga satsa på en landsvägsracer mellan 5-7000 kr.
Detta ifall det av en anledningen inte skulle vara din grej, men sedan ska du verkligen ha denna kvalite och glädje som du ser dessa killar har som passerar dit hus, så får man ändå liksom betala lite. Det är inte heller någon poäng med en begagnad racer, de brukar ofta bara ligga typ 2000 kr billigare på blocket jämfört med en ny och ofta för något på typ 10 - 20 år gammalt. Det är en helt annan teknik med dagens nya racercyklar. Köpa begagnat är bara lönt om man vill ha en riktig ny topracer, fast inte betala de 20 - 30 000 kr de kan ligga på i affären.
Säsongen går som sagt mot sitt slut när det gäller racer för i år, men det kommer ju en ny säsong i nästa år till typ maj månad om man har tur. Att säsongen går mot sitt slut innebär också rea på racercyklarna. Problemet nu när man bor på landet är att det börjar blåsa mer i september och det kan vara segt som fasiken att cykla, då den mesta energin går åt till själva luftmotståndet.
Du hittar också rätt bra cyklar på Stadium, Scott gillar jag och en sådan kan du nog få för typ 7- 8000 kr om vi talar om de billigare. Sedan har Stadium sitt eget märke Occano som du nog kan hitta för 5-6000 kr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback