Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-09-21, 16:13
  #37
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
tror inte det bara är jag som mår dåligt. undrar hur hunden mår.
kan tänka mig att hunden saknar mig också
säkert
2018-09-21, 16:19
  #38
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Herregud människa, det är en hund. Sluta lipa.


Ja, det är en hund !! och om du inte visste det; många älskar faktiskt sina husdjur mera än dom flesta människor på jorden, "just saying".
2018-09-21, 16:25
  #39
Medlem
Feministernas avatar
Jag avskyr verkligen egoistiska föräldrar. Jag vet inte hur du känner nu för din mamma, men jag skulle markera genom att "frysa ut" henne i 6 år.
__________________
Senast redigerad av Feministerna 2018-09-21 kl. 16:27.
2018-09-21, 16:31
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Jag avskyr verkligen egoistiska föräldrar. Jag vet inte hur du känner nu för din mamma, men jag skulle markera genom att "frysa ut" henne i 6 år.
Du kanske skall vara försiktig med att döma alltför hårt efter att bara hört ena sidan.
2018-09-21, 16:43
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
den är såld nu. och jag mår inget vidare. gick ut med hunden vid 9 på morgonen och började gråta hela långa promenaden tills hunden skulle åka vid 12:00. sen har jag gråtit till och från för att det känns tomt och ensamt. samtidigt som man inte ser hunden hemma här längre.
Känner igen mig i dina känslor dagen då jag själv var tvungen att låta min hund somna in som jag haft i 13 år. Det kommer kännas tufft ett tag framöver. Tyvärr är det många som inte förstår vilka band man kan skapa med ett husdjur och hundar i synnerhet. Sorgen försvinner med tiden men aldrig saknaden. Hundar brukar i regel anpassa sig fort till nya situationer så tror inte direkt du behöver oroa dig om den kommer till ett bra hem.
2018-09-21, 16:45
  #42
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du kanske skall vara försiktig med att döma alltför hårt efter att bara hört ena sidan.

Det är sant, men det gör så rysligt ont i själen bara jag tänker på hunden som kanske känner sig ensam o rädd nu { med den nya familjen}.

Jag är vet att jag är känslig när det kommer till "vissa" utsatta grupper, men jag kan också vara hård mot organisationer som islam, som systematiskt diskriminerar genus, religioner, sexualitet, djur mm.
2018-09-21, 19:20
  #43
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Jag avskyr verkligen egoistiska föräldrar. Jag vet inte hur du känner nu för din mamma, men jag skulle markera genom att "frysa ut" henne i 6 år.
Jag har varit väldigt ledsen idag vilket betyder att jag inte har pratat så mycket idag med mitt syskon eller mamma. det har inte gått. brukar prata överdrivet mycket annars. så mamma trodde jag va sur på henne idag för att jag inte pratade så mycket idag men jag tror inte att hon förstår att jag är ledsen.
för det svaret som jag fick "vill du inte prata med mig så behöver du inte prata"
2018-09-21, 19:50
  #44
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
Jag har varit väldigt ledsen idag vilket betyder att jag inte har pratat så mycket idag med mitt syskon eller mamma. det har inte gått. brukar prata överdrivet mycket annars. så mamma trodde jag va sur på henne idag för att jag inte pratade så mycket idag men jag tror inte att hon förstår att jag är ledsen.
för det svaret som jag fick "vill du inte prata med mig så behöver du inte prata"

Jag tycker det är fel det som din Mamma gjort. Man glömmer känslor med tiden men en del av ärret finns alltid kvar. Jag hade inte förlåtit henne om hon inte hade riktigt bra skäl till att sälja hunden.

Vad heter hunden?
2018-09-21, 20:10
  #45
Medlem
DragforADHDs avatar
tänkte skriva lite om dagen för er som är intresserade och läsa.

Jag vaknade idag halv 5 på morgonen för att gå ut med hunden vid 5 på morgonen. Jag började gråta för att jag visste att det va den dagen som hunden skulle flytta.
Jag gick ut med hunden och när jag kom in med hunden så tänkte jag lägga mig tillbaka i min säng och sova några timmar innan hunden ska ut vid 9 på morgonen. När jag väl går ut med hunden vid 9 på en stor promenad som vi brukar den tiden varje dag gå samma runda så hon kan göra sina behov.
Jag grät hela rundan för det va väldigt jobbigt och ha tanken "att det är sista rundan med dig"

När vi kom hem från rundan så var vi hemma och jag passade på ta selfie med hunden och mig som jag kan ha som ett minne. sen så var jag vid hunden hela tiden och klappade osv passade på för hade typ 2 timmar på mig.

Jag bestämde mig för att gå ut en gång till med hunden bara för att låta henne kissa innan köparna skulle komma och dom skulle komma om typ 45 minuter då. Hunden bestämde vilken väg vi skulle ta kände det är bäst att hunden gör det eftersom det är sista rundan vi går tillsammans.

När vi kommer hem så går jag till hund sängen där hunden ligger och klappar henne igen som jag gjorde tidigare på morgonen och började gråta. sen bad jag min syskon om hjälp att hjälpa mig ta bättre selfie på mig och hunden där jag bär henne/håller henne.

Sen så kommer köparna och min syskon står och berättar för köparna hur hunden fungerar osv. Hunden var väldigt glad som alltid när nya människor kommer på besök. Men vad hunden inte visste va att hon inte visste att hunden skulle följa med dom hem.

Jag står lutad mot väggen och står tyst och står i mina tankar och kollar på hunden osv.
Köparna tar kopplet för att dom skulle gå.
Jag får chansen till och säga hejdå till hunden men det kunde jag inte för kände att jag inte klarar och stå och gråta inför 5 pers kände att det bara inte gick.
När dom skulle gå så ville hunden inte gå ut från ytterdörren för att följa med dom. Jag såg inte det men hörde det.
Jag började gråta som bara den.
Eftersom jag började gråta så sa köparna att dom kunde skicka bilder på hunden sen och berätta hur den mår osv. vilket tycker jag är rätt bra och skönt. Men samtidigt har jag svårt och tro på det. för vissa kan säga så men sen inte gör det. Nu väntar jag på svar och hoppas verkligen att hunden mår bra nu.

------------------------
sen efter allt det här så har jag bara varit ledsen hela tiden. tårarna har kommit fram och tillbaka hela tiden. men samtidigt har det pendlat så kraftigt att det har varit enorm jobbig dag.
2018-09-21, 20:26
  #46
Moderator
Allaballawallas avatar
Då detta snarare liknar en blogg än en diskussion låser jag tråden.
TS får diskutera sitt mående i (FB) Psykisk hälsa.
/Mod
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback