• 1
  • 2
2018-09-21, 02:13
Medlem
Jagtardindotters avatar
"beordras av en fransk domstol att genomgå en rättspsykiatrisk undersökning efter att postat flera inlägg på Twitter om terrorgruppen IS."

”Jag trodde att jag varit med om allt, men nej. För att ha fördömt Daesh (IS)... så vill ’rättsystemet’ att jag genomgår en psykiatrisk undersökning! Hur långt ska de gå?” Skriver Le Pen om situationen.

Är detta rimligt?
Har de rätt att kräva en psykundersökning?
Vad kommer en psykundersökning leda till?

Detta är ju galet.
Citera
2018-09-21, 07:46
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
PARIS - A French court ordered Marine Le Pen to submit to a psychiatric evaluation as part of its investigation into her decision to post images of Islamic State executions on Twitter, the far right leader said on Thursday and denounced the order.

https://www.nbcnews.com/news/world/m...-state-n911361

Le Pen lider uppenbart utav islamofobi och Frankrike av en vårdapparat som härrör Sovjet. Ni kan räkna med att det också är modellen för europeisk integration och framtida, modern psykiatri.
Citera
2018-09-21, 08:37
Medlem
grey.eagles avatar
I ett framtida Sverige kommer samma sak ske med var medborgare som ifrågasätter muslimska migranter.
Citera
2018-09-21, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagtardindotter
"beordras av en fransk domstol att genomgå en rättspsykiatrisk undersökning efter att postat flera inlägg på Twitter om terrorgruppen IS."

”Jag trodde att jag varit med om allt, men nej. För att ha fördömt Daesh (IS)... så vill ’rättsystemet’ att jag genomgår en psykiatrisk undersökning! Hur långt ska de gå?” Skriver Le Pen om situationen.

Är detta rimligt?
Har de rätt att kräva en psykundersökning?
Vad kommer en psykundersökning leda till?

Detta är ju galet.
Intressant läge. Avböjer Le Pen kan det vändas mot henne. Har hon anledning att vara orolig?
Citera
2018-09-21, 14:15
Medlem
Jagtardindotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Intressant läge. Avböjer Le Pen kan det vändas mot henne. Har hon anledning att vara orolig?

Vem vet om det är riggat så hon kommer bli stämplad med psykisk sjukdom, allt för att smutsa när den nationalistiska rörelsen i Frankrike.

Detta borde folk uppmärksamma mer för det kan bli som så att fler beordars genomgå undersökningar för att man är islamkristisk, sjukt är det.

Jag hade varit orolig åtminstone.
Citera
2018-09-21, 14:23
Medlem
Citat:
Vem vet om det är riggat så hon kommer bli stämplad med psykisk sjukdom, allt för att smutsa när den nationalistiska rörelsen i Frankrike.

Detta borde folk uppmärksamma mer för det kan bli som så att fler beordars genomgå undersökningar för att man är islamkristisk, sjukt är det.

Jag hade varit orolig åtminstone.
Det är ju inte självklart att man är psykiskt frisk vare sig man tillhör de islamkritiska, nationalister eller vänstern. Om jag vore Le Pen skulle jag ställa upp på undersökning.
Citera
2018-09-21, 14:23
Citat:
Vi har alla anledning till att vara oroliga eftersom vi förstår vartåt det sluttande planet lutar. EU-projektet har många gånger med rätta beskyllts för att vara ett omtag på samma idéer som ledde till Sovjetunionen och det här är ett blad ur den boken. I Sovjetunionen spärrade man in regimkritiker på dårhus under förespegling att man måste vara sinnessjuk för att inte vilja ha det fantastiska proletära utopia som Sovjetunionen såg sig som. Vi har sett tecknen på att vi håller på att vandra samma väg när det gäller föreställningen om mångkulturens utopia. Människor som kritiserar och ifrågasätter har kallats allt mellan himmel och jord, utan resultat. Nu återstår bara att sjukdomsförklara dem och därigenom få tillgång till en helt ny uppsättning verktyg för att spärra in människor och omhänderta deras barn. Allt i "demokratins" och "toleransens" namn, förstås.

Det finns hur mycket som helst om man googlar. Den här idén har legat och sjudit länge.

Is Racism a Form of Mental Illness?
https://bigthink.com/is-racism-a-form-of-mental-illness

Racism is a sickness of the soul. Can Jesuit spirituality help us heal?
https://www.americamagazine.org/poli...y-help-us-heal
Citera
2018-09-21, 14:24
Medlem
Jagtardindotters avatar
Citat:
Det är ju inte självklart att man är psykiskt frisk vare sig man tillhör de islamkritiska, nationalister eller vänstern. Om jag vore Le Pen skulle jag ställa upp på undersökning.

Varför skulle du ställa upp?

Läkaren som håller i undersökningen kanske är tillsagd att manipulera uttlåtandet så hon klassas som psykiskt sjuk och vips så har man slagit ner en av de största islamkritiska politiker i Frankrike.
Citera
2018-09-21, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Vi har alla anledning till att vara oroliga eftersom vi förstår vartåt det sluttande planet lutar. EU-projektet har många gånger med rätta beskyllts för att vara ett omtag på samma idéer som ledde till Sovjetunionen och det här är ett blad ur den boken. I Sovjetunionen spärrade man in regimkritiker på dårhus under förespegling att man måste vara sinnessjuk för att inte vilja ha det fantastiska proletära utopia som Sovjetunionen såg sig som. Vi har sett tecknen på att vi håller på att vandra samma väg när det gäller föreställningen om mångkulturens utopia. Människor som kritiserar och ifrågasätter har kallats allt mellan himmel och jord, utan resultat. Nu återstår bara att sjukdomsförklara dem och därigenom få tillgång till en helt ny uppsättning verktyg för att spärra in människor och omhänderta deras barn. Allt i "demokratins" och "toleransens" namn, förstås.

Det finns hur mycket som helst om man googlar. Den här idén har legat och sjudit länge.

Is Racism a Form of Mental Illness?
https://bigthink.com/is-racism-a-form-of-mental-illness

Racism is a sickness of the soul. Can Jesuit spirituality help us heal?
https://www.americamagazine.org/poli...y-help-us-heal
Så du tycker att Le Pen ska svara så? "Eftersom Frankrike är ett land liknande Sovjetunionen bestrider jag rekommendationen".
Citera
2018-09-21, 14:30
Medlem
Citat:
Varför skulle du ställa upp?

Läkaren som håller i undersökningen kanske är tillsagd att manipulera uttlåtandet så hon klassas som psykiskt sjuk och vips så har man slagit ner en av de största islamkritiska politiker i Frankrike.
Du tycker uppenbarligen också att Frankrike är liknande Sovjetunionen. Lycka till med att övertyga det franska folket om det!
Citera
2018-09-21, 14:31
Medlem
Jagtardindotters avatar
Citat:
Du tycker uppenbarligen också att Frankrike är liknande Sovjetunionen. Lycka till med att övertyga det franska folket om det!

I vissa avseenden ja. Ska du behöva genomgå en psykriatrisk undersökning pga. din åsikt?

Hur hon än gör är det kört, smart spelat av Islamvurmarna.

Tycker det är konstigt att detta inte uppmärksamas mer än det gör.
Citera
2018-09-21, 14:34
Citat:
Så du tycker att Le Pen ska svara så? "Eftersom Frankrike är ett land liknande Sovjetunionen bestrider jag rekommendationen".
Jag hade vägrat om jag hade varit Le Pen, ja. Jag hade dessutom talat om varför jag vägrar, genom alla mina tillgängliga kanaler. Det här är nämligen en situation där hon kommer att förlora hur hon än gör och jag tvekar inte en sekund på att hennes "testresultat" är förhandsbeställt av hennes polistiska fiender. Bättre då att vägra ledas runt i koppel på scenen, likt en åsna, för att istället ta den här saken internationellt. "Frankrikebilden" skadas oerhört internationellt om det blir känt att regimen försöker stämpla politiska motståndare som sinnessjuka och det är den vägen hon ska gå. Hon kommer att förlora ändå och hennes politiska motståndare kommer att tjata om detta och håna henne och skuldbelägga henne men det är inte dessa kretiner hon ska övertyga. Det är omvärlden.

Citat:
Tycker det är konstigt att detta inte uppmärksamas mer än det gör.
På grund av att den här farsen befinner sig i ett känsligt skede. Blir det här internationellt känt så kan det falla tillbaka illa på Frankrike och få dess regim att framstå som desperat. Nu försöker man ställa henne på spetsen så att hon inte har några utvägar innan man rullar ut lögnerna i den judiskägda pressen.
Senast redigerad av Haverism 2018-09-21 kl. 14:37.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in