Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-21, 01:10
  #1
Medlem
jeppedeppes avatar
Tjena! Dags att uppgradera datorn, Vad tycker ni om denna?
https://www.inet.se/produkt/b1026933/jeppes + ett geforce 1060 6gb

Inte tänkt att den ska kunna maxa nya spel med 100 fps, snarare är väl målet att kunna spela vad man vill på runt medium med bra fps. Något jag bör tänka om på? kan tänka mig att lägga 2k till max.

Har redan 2 hårdiskar så den nya är bara för att
Citera
2018-09-21, 01:35
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppedeppe
Tjena! Dags att uppgradera datorn, Vad tycker ni om denna?
https://www.inet.se/produkt/b1026933/jeppes + ett geforce 1060 6gb

Inte tänkt att den ska kunna maxa nya spel med 100 fps, snarare är väl målet att kunna spela vad man vill på runt medium med bra fps. Något jag bör tänka om på? kan tänka mig att lägga 2k till max.

Har redan 2 hårdiskar så den nya är bara för att

Hade jag varit dig så hade jag dubblat RAM-minnet för att vara bättre rustad för framtiden. Eventuellt byta till ett något billigare moderkort om så krävs för att budgeten ska gå ihop. Fast å andra sidan ser kanske mina behov annorlunda ut i jämförelse med dina.
Citera
2018-09-21, 01:40
  #3
Medlem
Idindunuffinzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Hade jag varit dig så hade jag dubblat RAM-minnet för att vara bättre rustad för framtiden. Eventuellt byta till ett något billigare moderkort om så krävs för att budgeten ska gå ihop. Fast å andra sidan ser kanske mina behov annorlunda ut i jämförelse med dina.

16gb är mer än tillräckligt, gå och lägg dig.
Citera
2018-09-21, 01:42
  #4
Medlem
Idindunuffinzs avatar
Jag hade personligen byggt själv och sparat 1800kr. Finns windows10 pro nycklar för 100-150kr, betala 1200 är bortkastade pengar. Sedan montera själv går utmärkt att göra själv, tar inte mer än 1.5h om man gör det första gången.
Citera
2018-09-21, 01:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idindunuffinz
16gb är mer än tillräckligt, gå och lägg dig.

Inte för mig, som kör en RAM-disk på 32GB samt redigerar video.
Citera
2018-09-21, 01:43
  #6
Medlem
Idindunuffinzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Inte för mig, som kör en RAM-disk på 32GB samt redigerar video.

Men TS ska spela spel skriver han ju. Dags att lägga ned haschpipan.

Vadå "RAM-disk"?
Citera
2018-09-21, 01:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idindunuffinz
Men TS ska spela spel skriver han ju. Dags att lägga ned haschpipan.

Vadå "RAM-disk"? Finns inget som heter så.

Om det som TS skriver är det enda han vill kunna använda datorn till så kan han skära ned på allt och lite till. Då duger det ju utmärkt med en dator för halva priset. Rätt så svårt att svara på en sån subjektiv fråga.
Citera
2018-09-21, 01:49
  #8
Medlem
Idindunuffinzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Om det som TS skriver är det enda han vill kunna använda datorn till så kan han skära ned på allt och lite till. Då duger det ju utmärkt med en dator för halva priset. Rätt så svårt att svara på en sån subjektiv fråga.

Håller med att det går att skära i allt möjligt.

Här är ett exempel som skulle passa bättre:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/11811290/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback