Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-20, 22:59
  #1
Medlem
Jag skulle gärna vilja åka lite snowboard medan jag studerar i Luleå, men jag vet inte riktigt vilket ställe som anses vara bäst.
Jag har märkt att andra studenter på LTU verkar väldans förtjusta i Ormberget, och den platsen har fått riktigt bra betyg (drygt 4.5 stjärnor av 5), så man kanske skulle ta en titt på den platsen...?
Citera
2018-09-21, 00:00
  #2
Medlem
Jag gissar på Måttsundsbacken en bit utanför stan.
Citera
2018-09-21, 11:57
  #3
Medlem
kodsnickrarns avatar
Luleå med omnejd är ju i princip helt platt, finns inga backar att tala om.
När jag gjorde lumpen på F21 så bilade vi ibland upp till Dundret (Gällivare), det
var det närmaste "riktiga" skidsystemet. Ca 22mil och rekordet var på strax under
två timmars körning ;-)

/K
Citera
2018-09-21, 13:49
  #4
Medlem
DjPuttes avatar
Du kan även åka upp till Pullinki Ski och åka snowbord finns banor där som är utformade!
Citera
2018-09-21, 13:57
  #5
Medlem
possums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnickrarn
Luleå med omnejd är ju i princip helt platt, finns inga backar att tala om.
När jag gjorde lumpen på F21 så bilade vi ibland upp till Dundret (Gällivare), det
var det närmaste "riktiga" skidsystemet. Ca 22mil och rekordet var på strax under
två timmars körning ;-)

/K

Kåbdalis är hyfsat också. De har investerat ordentligt i anläggningen med nya nerfarter, nytt hotell och en 6-stollift. Ligger ”bara” 14 mil från Luleå.

Ormberget är en liten knöl och Måttsundsbacken är inte mycket större, dock har den flera nedfarter. Ormberget har bara en.
Citera
2018-09-24, 20:55
  #6
Medlem
Tack för förslagen, ska göra ett besök på alla platser tror jag.

Det var förresten en sak till som jag undrade över:
hur mycket brukar det kosta att hyra hela snowboardutrustningen under en dag?
Jag har försökt hitta prislistor för det här på olika sidor, men de verkar bara lista snowboardbrädor och pjäxor osv var för sig.