Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-21, 17:16
  #13
Medlem
Tror att det har med individuell kosthållning och hormoner att göra.

Jag brukar tvätta av mig snabbt med lite tvål och vatten. Använder handsprit om jag tycker att någon lukt någon gång uppstår (syftar ej på normal, mild kroppsdoft utan mer svett). Parfymera bort bakterier är en dålig idé och ännu värre för dem som är rökare. Normal hygien och bakteriedödande ibland funkar utmärkt. Dofter har man sedan för att man vill dofta gott, inte kamouflera dålig lukt.
Citera
2018-09-22, 23:19
  #14
Medlem
Du kan dusha hur mycket du vill, men det spelar nog ingen roll. Luktar man i armhålan så gör man det direkt när man kommer ur dushen i alla fall. Spelar ingen roll hur mycket man skrubbar eller peelar.

Man kan alltid prova att äta mer frukt, det sägs ju att personer som äter frukt luktar bättre.

Sen ska man aldrig använda den där 15kr skiten från nivea, rexona, axe etc - de maskerar endast lukten. Köp en dyr antiperspirant som fungerar istället. Rekommenderar biotherm antiperspirant roll on 72h - väl värt pengarna och håller 4-5 månader.

Tänk också på att vissa kläder kan få svettlukten att bli extra tydlig. Gå aldrig i kläder som inte låter huden andas - typ tjocka och kvava jackor, tröjor etc.
Citera
2018-09-23, 11:12
  #15
Medlem
sucuks avatar
Finns även alternativ till deo, "thaisten" har jag kört med i många år nu. Stoppar iof inte svettning men är man rentvättad innan så är man garanterat luktfri i närmare 24 timmar och det sätter inga fläckar på kläder - jag har vita skjortor med 30+ tvättar bakom sig som ser ut som snudd på nya tack vare att jag inte använder vanlig deo.
Citera
2018-09-23, 11:47
  #16
Medlem
Din fråga är konstigt ställd. Du förutsätter att man måste använda deo? Varför? Man måste aldrig använda deo. Jag kan gå flera veckor utan att använda deo. Jag duschar i alla fall minst 4 gånger i veckan
Citera
2018-09-23, 21:36
  #17
Medlem
Pudersockers avatar
Jaha jag är Mister Tvärtom, jag tvättar mig under armarna en gång i månaden men tar deo varje morron. Deon gör ju så att man inte svettas och när man rullar på den på morronen så gör alkoholen rent s a s så det luktar gott igen.
Citera
2018-10-03, 12:58
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penisstretcher
Din fråga är konstigt ställd. Du förutsätter att man måste använda deo? Varför? Man måste aldrig använda deo. Jag kan gå flera veckor utan att använda deo. Jag duschar i alla fall minst 4 gånger i veckan

Äntligen någon jag kan sympatisera med. Många här verkar tycka att användning av deo är lika viktigt som att borsta tänderna eller betala hyran. Vi är människor allihop, alla människor svettas. Att ha förväntningarna att man aldrig får lukta svett är dumt och elakt, tycker jag.
Sen är det ju skillnad, som ni säger, från person till person. Erik, 20 år, kan man ju förstå att han vill hålla sig lite fräsch eftersom han går i plugget 5 dagar i veckan. Men Arne, 52 år, som är sotare, behöver ju inte bry sig om han luktar lite svett.

Jag tar på mig deo om jag ska träffa folk jag vanligtvis inte träffar. Typ. Likadant om jag känner att jag luktar mycket svett och skall till affärn för o ha hem ett paket mjölk. Ställer mig inte i duschen då nej.
Denna varma sommar, så hände det att jag på lunchrasten ställde mig vid handfatet utan tröja och sköljde med vatten i armhålorna. Rikligt med vatten på handen sen gnugga lite, torka lite med papper, och sen rikligt med vatten i handen och gnugga igen. Funkade jättebra. Visst luktade man ändå svett, då tröjan blivit exponerad. Men det var en markant skillnad. Näej, alla dom här skönhets produkterna, det är åt helvete. Att ribban är så högt uppsatt. Inte konstigt människor är deprimerade.
Citera
2018-10-12, 23:43
  #19
Medlem
jagnickars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hihowru
Jag tror att det kan vara en vanesak också, alltså att man svettas mera när man använder deo.
Och om man slutar med deon så kommer man säkert vara noggrannare med att göra sig ren
under armarna.

Jag provade en ”avgiftning” av deo men så fort den började lämna huden ( har iofs använt antiperspirant deo ) så började jag svettas ännu mer än vanligt. Samma svett lukt som vanligt, luntade i armhålan direkt efter dusch. Gav upp
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback