Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-20, 23:59
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har
2 år? Det förklarar varför de ännu inte återkopplat för nästa steg i utredningen (senaste mötet var i maj).
Jo, ska du med göra utredning? Kan ju vara så att det tar lång tid för dig med då. Tråkigt.
Citera
2018-09-21, 00:00
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dillchips1
bara gå dit o snacka med dom
Jo jag får väl försöka göra det igen.
Citera
2018-09-21, 00:21
  #15
Medlem
Bor på relativt liten ort, fick frågan om jag ville göra en neuropsykiatrisk utredning och skrevs upp i kön. Var vid tillfället cirka 1 års väntetid, i slutändan fick jag vänta närmre 1,5 år gjorde den i våras.

Det som retade mig lite var att mina första kontakter på arbetsterapin tog upp detta och skrev in rekommendation i journalen men psykiatrin tog aldrig upp det, tog ytterligare 2 år innan det skedde.

Jag gjorde en sk stor neuropsykiatrisk utredning vilket räknas ta cirka 2 gånger på arbetsterapi där man får plocka och pyssla (sortera brev mm.) och 3 gånger hos psykiatriker där man får svara på frågor, göra muntliga tester och plocka klossar i mönster. Tog runt 1-2 månader allt som allt.
Citera
2018-09-21, 00:24
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronettt
Hej

Ska göra utredning för adhd eftersom jag alltid varit ganska blyg som person och haft mycket ångest osv. Men de säger det tar över 2 år inne jag kan göra den.*

Undrar bara hur lång tid andra väntat på adhd utredning? Det känns som det är lite väl lång tid att vänta. Tänk om en person mår väldigt dåligt av allt sen ska den behöva vänta så länge? Det kan ju vara farligt. Jag förstår inte varför det är så alls. Kan man skynda på den på nåt sätt? Min gamla samtalsterapeut som jag pratade med innan säger nänligen att det är för lång tid och att det borde gå att fixa så jag kunnat göra den snabbare. Kollar dom annat med då när de gör en utredning eller är det enbart adhd då? Jag menar tex ocd, gad osv. Har haft det med nämligen. Men när jag frågar dom på psykiatrin om det säger de bara att det inte går. Men jag vet inte. Orkar inte ha det såhär mer bara.


det är ingen här som kan svara på om du har ADHD eller för ADHD är väldigt inviduellt ( problem med stavning ) jag har ADHD men det är inte samma på alla personer med ADHD fastän idioter ofta tror det och slår sig för bröstet och verkligen skriker ut att det är samma för alla så stämmer inte det det bästa du kan göra är att vänta o se vad som händer
Citera
2018-09-25, 11:50
  #17
Medlem
Vilken medicin har du ens fått erbjudet? Strattera?
Försök få metylfenidat eller voxra istället. Ett mycket positivt resultat skulle diagnostisera dig med adhd. Harmlöst att testa en månad.
Citera
2018-09-25, 16:45
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av looknerd
det är ingen här som kan svara på om du har ADHD eller för ADHD är väldigt inviduellt ( problem med stavning ) jag har ADHD men det är inte samma på alla personer med ADHD fastän idioter ofta tror det och slår sig för bröstet och verkligen skriker ut att det är samma för alla så stämmer inte det det bästa du kan göra är att vänta o se vad som händer
Har inte frågat om någon kan sätta adhd på mig heller utan bara frågat hur lång tid folk väntat på utredningen eller så.
Citera
2018-09-25, 16:46
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Vilken medicin har du ens fått erbjudet? Strattera?
Försök få metylfenidat eller voxra istället. Ett mycket positivt resultat skulle diagnostisera dig med adhd. Harmlöst att testa en månad.
Det vet jag inte, det enda de snackade om var centralstimulerande för adhd. Jag ville inte ha det eftersom jag inte har diagnos på det bara. känns sådär. Har fått voxra istället. Men vet inte om jag märkt så stor skillnad direkt av den. Blivit mer arg och ofokuserad snarare men lite lugnare också.
Citera
2018-09-25, 18:48
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronettt
Har inte frågat om någon kan sätta adhd på mig heller utan bara frågat hur lång tid folk väntat på utredningen eller så.


det tar olika lång tid för mig tog det kanske max 1 månad men det beror helt på var man bor
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback