Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-24, 09:28
  #25
Medlem
Ja, matchen är vunnen av etablissemanget. Det är bara att medge, tacka för matchen och önska lycka till. Folket/väljarna har gjort sitt val och det är bara att lägga ned och acceptera. Det var aldrig tal om "hat" och "rasism" utan en match och kamp. De andra vann och de vann ganska enkelt. Det är bara att gå över till den vinnande sidan då. Fortsättningsvis är det bara kul att ibland tramsa runt med trolleri och släppa ut lite frustration som inte betyder något. Det är en sådan värld vi lever i. Personligen slutar jag också upp med alt-media, Flashback och liknande plattformar. Bättre att bara vara en åskådare och tänka på sig själv. Låt världen ha sin egna gång. Inget kommer att förändras.
Citera
2018-09-25, 08:15
  #26
Medlem
Gratulerar! Hata folk tar energi och är egentligen bara ett uttryck för hur missnöjd och olycklig man är med sitt eget liv, men föredrar att lägga ansvaret utanför sig själv. Jag har jobbat nära arbetsmarknaden med personer som gått på soc med motkrav att söka jobb och vara aktiva i allt som erbjuds. Jag kan lova dig att i princip alla vill jobba, betala skatt och bidra till Sverige. Somaliska kvinnor i heltäckande med åtta barn som pluggar SFI på heltid och samtidigt söker jobb. Jag hade då ett av Sveriges minst fungerande och laglydiga områden som geografiskt upptagningsområde. Folk vill vara med, det handlar oftast om att de är ovana vid att göra saker på dagarna eller att de inte haft något lönearbete i hemländerna vilket gör dem improduktiva till en början. Deras ungar går i skolan och kommer jobba som vem som helst även om de som kommit som vuxna kommer ha det svajigt och sitta hemma mycket. Syrierna är en guldgruva för Sverige. Har mestadels träffat läkare, tandläkare, forskare och tekniker som ännu inte verifierat sina utbildningar men som är på G. Andra grupper har mindre att komma med men gör sitt bästa.

Sedan om man inte gillar mörkhyade eller muslimer är en annan femma, där saknas egentlig andra argument än att man bara hatar folk och tror illa om andra. Man behöver inte vara en tygpåsehippie för att särskilja religiösa dårar och krininella från vanligt folk.
__________________
Senast redigerad av VinylSolution 2018-09-25 kl. 08:17.
Citera
2018-09-25, 12:58
  #27
Medlem
SE OM DITT HUS. STJÄL och LURAS. Ha inget samvete, för att de som styr inte har det heller. Roffa åt dig medan det finns något att roffa åt dig. När du blir gammal kommer det inte att vara mycket pension att leva på. Den kaka vi alla bakar äts nu upp av alltfler, därför står utvecklingen av BNP / capita i princip still. Ha inga illusioner...INGEN kommer till dig hjälp.

När Ruist och Flood släppte sin rapport om kostnaderna för migrationen 2015 och sedan nyligen en ny rapport från Ruist insåg jag att pengarna kommer att vara slut. Den gruppen kostar samhället drygt 2% av BNP netto varje år sedan årtionden. Ju större den gruppen är, desto större belastning. År 2015 hade vi 15 särskilt utsatta områden. Drygt 2 år senare hade vi 23. Detta är en utveckling som pågått sedan början på 80 talet, då vi ersatte arbetskraftsinvandring av asylmigration från främst MENA regionen. Idag betalar vi migrationssynderna begångna för 5-10 år sedan. De som begicks 2015 kommer vi att ta mycket skit för om 5-10 år.

Det är ok, tydligen vill den Svenska befolkningen ha det så. Själv inser jag att samhällskontraktet som allt bygger på krackelerar. Vi lägger hundratals miljarder skattekronor på migration inom loppet av några år...samtidigt krackelerar vården och polisväsendet pga brist på pengar. Det är fine, det är så Svenskarna vill ha det och det är vad de får. Dock så inser jag att all bets are off. Jag tvekar inte en sekund inför att ljuga i bokföringen, ta ut utdelning ist för lön för att slippa skatt och sociala avgifter, ljuger i körjournalen och allt annat jag kan göra för att undvika att bli lurad. Vi måste se om vårt eget hus, för någon "välfärd" att tala om generellt så som vi ser den idag (krackelerande) kommer det inte att finnas om 10 år. Det går fortfarande att tjäna pengar här, särskilt om man inte låter sig sodomiseras av sosseriet. Det är dock en lågkonjunktur på gång och då gäller det att vara rätt bra rustad och se efter sig själv. De som inte har privat sjukvårdsförsäkring får känna på föraningar om vad som komma skall...när det redan överansträngda vården fick ytterligare icke betalande migranter att ta om hand. Återigen, helt ok om folket vill ha detta. Själv vill jag inte ha det så, så jag löser det själv.
__________________
Senast redigerad av Pawel1966 2018-09-25 kl. 13:10.
Citera
2018-09-25, 15:33
  #28
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Grattis till det "blåa pillret", men du vet att det är en lögn, va?

Det handlar nog inte om att ta det blåa pillret utan att inte ta något piller alls, och bara stänga av nyhetsflödet så att säga.

På kort sikt, i synnerhet om man mål dåligt av att läsa allt negativt, kan detta vara en bra idé för ens psykiska hälsa, vilket trots allt är den forumdel detta är postat i.

Jag tolkar inte TS som att han helt har ändrat uppfattningar, bara att han inte ständigt måste läsa om alla bränder och våldtäkter som sker överallt exempelvis, och kanske ändra sin inställning till livet lite grann.


Man måste inte ta det blåa pillret bara för att man inser att man knaprar lite för mycket av de röda.
Citera
2018-09-25, 19:01
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinylSolution
Gratulerar! Hata folk tar energi och är egentligen bara ett uttryck för hur missnöjd och olycklig man är med sitt eget liv, men föredrar att lägga ansvaret utanför sig själv. Jag har jobbat nära arbetsmarknaden med personer som gått på soc med motkrav att söka jobb och vara aktiva i allt som erbjuds. Jag kan lova dig att i princip alla vill jobba, betala skatt och bidra till Sverige. Somaliska kvinnor i heltäckande med åtta barn som pluggar SFI på heltid och samtidigt söker jobb. Jag hade då ett av Sveriges minst fungerande och laglydiga områden som geografiskt upptagningsområde. Folk vill vara med, det handlar oftast om att de är ovana vid att göra saker på dagarna eller att de inte haft något lönearbete i hemländerna vilket gör dem improduktiva till en början. Deras ungar går i skolan och kommer jobba som vem som helst även om de som kommit som vuxna kommer ha det svajigt och sitta hemma mycket. Syrierna är en guldgruva för Sverige. Har mestadels träffat läkare, tandläkare, forskare och tekniker som ännu inte verifierat sina utbildningar men som är på G. Andra grupper har mindre att komma med men gör sitt bästa.

Sedan om man inte gillar mörkhyade eller muslimer är en annan femma, där saknas egentlig andra argument än att man bara hatar folk och tror illa om andra. Man behöver inte vara en tygpåsehippie för att särskilja religiösa dårar och krininella från vanligt folk.

Men även om "många" vill jobba och bidra så vill ju många inte jobba.
Tycker du själv att utvecklingen går åt rätt håll?

Vad med alla utanförskapsområden? Skulle du vilja att dina egna barn umgicks med sådana som bor där?
Citera
2018-09-25, 19:18
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Men även om "många" vill jobba och bidra så vill ju många inte jobba.
Tycker du själv att utvecklingen går åt rätt håll?

Vad med alla utanförskapsområden? Skulle du vilja att dina egna barn umgicks med sådana som bor där?

Som grupp kostar dessa människor vårt samhälle mellan 1-2% av BNP netto. Varje migrant drygt 74 000 kr / år livet ut i snitt, NETTO. Det enligt den senaste rapporten från prof Ruist som publicerades för bara någon månad sedan. Asylmigration är en massiv nettokostnad för vårt samhälle. Arbetskraftsinvandring som var en förutsättning för att bygga den Svenska välfärden genererade ett nettoöverskott på drygt 1% per år (Prof Jak Ekberg ESO expertgruppen, 2007). Det överskottet minskade för att sedan bli ett underskott i takt med att arbetskraftsinvandringen avtog och asylmigration tilltog.

Årtionen av satsningar på integration. OECD`s högsta MIPEX...och utfallet är värre och värre. Dessa människor är i majoritet ointegrerbara...och det i flera generationer. Den trista sanningen. Ingen av de problem som bara tar fart här lyser med sin frånvaro i länder som tackade nej till migration från MENA.

Detta är fakta och inte åsikter. Pengarna som går till att försörja dessa människor är skattepengar som INTE går till vår välfärd. Det oavsett någons känslor eller hurvida någon lyckats eller inte i sitt liv. Varje 1000 lapp av skattepengar som läggs på dessa människor, utländska medborgare...läggs INTE på den välfärd som redan nu krackelerar betänkligt.

I förlängningen undergräver detta tilltron på samhällskontraktet och alltfler frågar "VAD FAN FÅR JAG" ? Det är en tidsfråga inna skattemoralen urholkas och vi har ett samhälle där alla ser om sitt hus och lurar staten hämningslöst. Jag har sett sådant samhälle på nära håll. Det kollapsade till slut och ett nytt växte fram.
__________________
Senast redigerad av Pawel1966 2018-09-25 kl. 19:22.
Citera
2018-09-26, 09:29
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Smart val, "alternativmedia" förmedlar en alldeles för onyanserad bild av samhället (precis som du säger) som kan ingiva domedagskänslor hos de flesta. Dock är det tyvärr inte nog med det, det är tyvärr ofta osanningar i olika grader de väljer att förmedla.

Enda tidningarna jag läser är DN och SvD, förvisso måste man prenumerera på dem, men det är liksom villkoret för att slippa reklam och att få en så objektiv bild av händelser som möjligt.

DN ägnar sig åt agendasättande journalistik som Wolodarski kallar det för. I klarspråk LJUGER de och sprider propaganda och skriver det, deras ägare säger åt de att skriva. Annars vore det meningslöst att äga en tidning...det finns bättre pengar i andra branscher. Det är möjligheten att prångla ut ens narrativ som är poängen med att äga tidningar. Det perfekta exemplet på hur DN satte agenda och LJÖG var artikeln om hur Sandviken skulle "tjäna" 500 miljoner på migranterna. Två år efter artikeln var Sandvikens kommun i det närmaste konkursmässigt med enorma sociala och ekonomiska "utmaningar". Artikeln var LÖGN och BLUFF och det på sätt och viss erkändes med en minimal text på DN...Denna typ av lögner basuneras ut av mainstream media, precis som alt media presenterar sin bild av läget.

En sak är klar. Det är i princip kriminellt naivt att tro att någon media rapporterar objektivt och sanningsenligt. Media är inget annat än en kanal som förmedlar det dess ägare vill förmedla.
Citera
2018-09-28, 09:05
  #32
Medlem
thebandit777s avatar
Jag gjorde som du ett tag förra året, blev dock frustrerad över bristen på samhällsfakta samt irriterad och upprörd av msm's lögner.

Idag har jag istället slutat följa msm, mycket skönare att slippa bli hjärntvättad på daglig basis.
Citera
2018-09-28, 14:49
  #33
Medlem
Har gjort samma sak i omgångar och det inkluderar även bojkott av all MSM-media. Gör en otrolig skillnad för det psykiska välmåendet på kort tid. Man återupptäcker hobbies och intressen, får mer energi och tid över till det sociala livet, åker på resor, läser skönlitteratur, får mer energi över för fysiska aktiviteter osv.

Kan rekommenderas för er som inte har testat. Klipp alla mentala band med offentligheten och inse hur skönt det är att bara fokusera på sin egen vardag.

Det är tragiskt när man tänker på hur stort inflytande man låter medias idéströmmar och narrativ ha på ens liv. Ska man utgå från medias verklighetsbeskrivning så kretsar allt som är viktigt i livet kring en kamp, med stockholms-ankdammen av riksdagspolitiker/PK-kändisar/mediaprofiler/HBTQ:are på ena sidan och de s.k. näthatarna med sin armé av mer eller mindre konspiratoriskt lagda drönare på andra sidan. Invandrarnas väl och ve är moralisk hårdvaluta i deras krig och över alltsammans vilar det fruktansvärda HBTQ-certifierade klimathotet.

Ser man på det med lite perspektiv så skäms man över att man ger dem den uppmärksamhet de så desperat livnär sig på.

För egen del är jag något av en periodare, lyckas ta mig ur deras järngrepp emellanåt och mår bra i nåt halvår, men deras tentakler har en förmåga att leta sig in i mitt liv igen och sakta dra mig tillbaka, tills det blir rent outhärdligt och jag åter lyckas bryta mig fri en tid.

Nej, skit i dem och sköt dig själv, verkligheten kommer ta hand om resten.

Tack för din tråd TS, påminde mig om att jag åter har fastnat i deras grepp. Dags att städa ur webbläsaren igen.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback