Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-20, 20:54
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikolino
Så var det inte 2014 då jag plötsligt "kom in" trots bara 2 röster.. är registrerad mm. hos ls efter detta förra gången

Kan du gjort samma misstag jag först gjorde? Säker på att du kollat din kommuns röster i kommunvalet och inte din kommuns röster i riksdagsvalet?

Annars kan du ringa Valupplysningen på 020-825 825 och ställa din fråga.
Citera
2018-09-20, 21:20
  #14
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikolino
Mjo, men är dryga tiotalet andra som fått sina namn registrerade i denna kommunen och har bara fått 1 personröst!!

Jag tror inte jag är "låst"

Kontakta länsstyrelsen i ditt län, och gräv vidare därifrån.
Citera
2018-09-20, 23:04
  #15
Medlem
Koprofilias avatar
Men snälla. Sd har låst sina listor sedan förra valet så ingen ska kunna göra som t.ex Pär Öberg gjorde i Ludvika. Vilket betyder att kladd på valsedel gör den ogiltig.
Citera
2018-09-21, 00:22
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koprofilia
Men snälla. Sd har låst sina listor sedan förra valet så ingen ska kunna göra som t.ex Pär Öberg gjorde i Ludvika. Vilket betyder att kladd på valsedel gör den ogiltig.

I vissa kommuner hade SD öppna listor. Det vet jag eftersom jag själv skrev dit ett namn som inte fanns på listan (och som registrerades på valmyndigheten).
Citera
2018-09-21, 08:57
  #17
Medlem
2560ps avatar
Senast på nyheterna i morse hörde jag att SD hade låsta listor i hela landet (inslaget handlade om att de har svårt att fylla alla stolar pga det), så det är inget konstigt med detta alls. Har du inte ens koll på en sådan basal sak, antar jag att kommunen kan skatta sig lycklig att du inte kom in.
Citera
2018-09-21, 09:53
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Senast på nyheterna i morse hörde jag att SD hade låsta listor i hela landet (inslaget handlade om att de har svårt att fylla alla stolar pga det), så det är inget konstigt med detta alls. Har du inte ens koll på en sådan basal sak, antar jag att kommunen kan skatta sig lycklig att du inte kom in.

Det stämmer inte riktigt helt. I många, kanske de allra flesta så var det så, men i min kommun hade man öppna listor. Vill däremot inte avslöja vart jag bor, så du får lita på mig.
Citera
2018-09-21, 15:59
  #19
Medlem
Nu hittade jag äntligen ett exempel utanför min egen kommun.

Mariestads Kommun. 7 personer på SD's valsedel, 10 namn med personkryss.

EDIT: Fanns visst 2 olika valsedlar med lite olika namn på. Men 1 personkryss blev på ett namn som inte fanns med på någon lista.
__________________
Senast redigerad av SuddaBort 2018-09-21 kl. 16:04.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback