Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-20, 18:51
  #1
Medlem
cyber_zekes avatar
Tjenare,
På senare tid har min padda vägrat ladda expressen.se när jag använde Safari Ingen annan sida strular, bara expressen. När jag använder chrome på samma padda är det inga problem, så att det känns som om sidan är spärrad i safari. Kan det verkligen vara så att jag av misstag har spärrat sidan?
Har IOS 12 men bråkade redan innan uppgraderingen...
__________________
Senast redigerad av cyber_zeke 2018-09-20 kl. 19:34.
Citera
2018-09-20, 21:11
  #2
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
Tjenare,
På senare tid har min padda vägrat ladda expressen.se när jag använde Safari Ingen annan sida strular, bara expressen. När jag använder chrome på samma padda är det inga problem, så att det känns som om sidan är spärrad i safari. Kan det verkligen vara så att jag av misstag har spärrat sidan?
Har IOS 12 men bråkade redan innan uppgraderingen...


Det är reklamen som strular pga dålig kod. Bästa lösningen är att inte gå in på expressens sida alls.
Citera
2018-09-21, 18:54
  #3
Medlem
cyber_zekes avatar
Jag rotade runt lite bland inställningarna och hittade en skum fil som innehöll ordet expressen, jag tog bort den, och sen fungerade det.
Citera
2018-09-23, 12:03
  #4
Medlem
cyber_zekes avatar
Efter ett tag började det bråka igen, men nu vet jag var filen ligger. När jag tar bort den fungerar det som vanligt. Det måste vara något skit som skrivs i den filen från expressen´s sida...
Citera
2018-10-25, 07:44
  #5
Medlem
Vilken fil var det?
Jag har precis samma fil, men har inte lyckats lösa det än..
Citera
2018-10-29, 17:20
  #6
Medlem
Inställningar-Safari-avancerat-webplatsdata... ändra i högra hörnet och ta bort fliken Expressen.se
Citera
2018-11-02, 05:35
  #7
Medlem
cyber_zekes avatar
Cdn-expressen.se
När du hittat den, swipa till vänster och välj ta bort.
Citera
2018-11-30, 06:12
  #8
Medlem
Tack för tipset, det funkade.
Citera
2018-11-30, 18:05
  #9
Medlem
cyber_zekes avatar
Dessvärre verkar det komma tillbaka efter ett tag. Då får man föra om proceduren. Undrar om de vet om det på expressen? Man kanske skulle maila dem...
Citera
2018-12-01, 12:47
  #10
Medlem
Kanske korkad fråga, men om det är på iPhone, har du provat att scrolla? För min del gör expressens reklam så att det blir helt tomt överst på sidan så att det ser ut som om sidan misslyckats, men det är alltså bara att det är tomt överst, något större än skärmytan, så när jag scrollar neråt en liten bit dyker sidan upp utan problem.
Citera
2018-12-02, 07:04
  #11
Medlem
cyber_zekes avatar
Mitt problem är på IPad. När man försöker gå in på expressen så blir hela sidan vit, och man ser att den lilla blå linjen som visar hur mycket av sidan som laddats in bara kommer runt 5% innan den fryser fast. Sen spelar det ingen roll hur länge man väntar, det kommer ingen sida. Öppnar jag den då i crome går det hur bra som helst...
Citera
2018-12-02, 10:53
  #12
Medlem
Har exakt samma problem sedan några veckor tillbaks.
Kör Chrome istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback