Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-22, 19:42
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Då hon bor typ 20 mil ifrån Ubon gissar jag att staden inte är så relevant, nöjet blir väl det vanliga ute bland risfälten, välta buffel och jaga mygg. Själva staden är inte direkt någon nöjesmetropol, men vill du hitta lite turister så skulle jag rekommendera området runt norra flodstranden, söderut från flygplatsens västra del. Maten är god.
Vi kommer ju bo i Ubon
Citera
2018-09-23, 13:07
  #14
Avstängd
Eskil-Praserts avatar
Det är ganska skoj i Ubon om man gillar lantliv å vyer. Dock så är floden definitivt översvämmad till och med November. Under vårmånaderna så är floden Mae Na Mon fin å långgrund. Ypperlig att bada i. Finns några intressanta turistmål även för thaiarna. Dock så anser jag att upplevelsen blir betydligt bättre om man är en van thai resenär. Ett första besök och ovana med landet, kan te sig långtråkigt.
Citera
2018-09-23, 20:22
  #15
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozzydio
Hon bor inte i Ubon utan typ 20 mil där i från 😂😂😂
Jag är faktiskt lite intresserad av att åka till det "riktiga" Thailand.


Jag tycker du ska läsa på vart du ska. 20 mil innebär västerut eller NNV, SSV. Vilket kan vara allt från
Mukdahan till Roi Et eller Buriram.
Nu kanske ni bor och tillbringar tid i Ubon och bara åker hem till henne någon dag och hälsar på.
Men 20 mil är långt. Speciellt då det är mindre landsvägar alternativt vägbyggena i sydväst.

Vad du kan göra i Ubon kan du t ex läsa här http://www.thailandredcat.com/nightl...n-ratchathani/
Tawan Daeng är att rekommendera om du aldrig varit där förut.

Men det viktigaste, ha koll på att du väljer säng att sova i.
Dom har ju så hårda sängar så det är som att sova på betonggolv..
Citera
2018-09-25, 18:26
  #16
Medlem
[quote=Antex|65348217]Jag tycker du ska läsa på vart du ska. 20 mil innebär västerut eller NNV, SSV. Vilket kan vara allt från
Mukdahan till Roi Et eller Buriram.
Nu kanske ni bor och tillbringar tid i Ubon och bara åker hem till henne någon dag och hälsar på.
Men 20 mil är långt. Speciellt då det är mindre landsvägar alternativt vägbyggena i sydväst.

Vad du kan göra i Ubon kan du t ex läsa här http://www.thailandredcat.com/nightl...n-ratchathani/
Tawan Daeng är att rekommendera om du aldrig varit där förut.

Men det viktigaste, ha koll på att du väljer säng att sova i.
Dom har ju så hårda sängar så det är som att sova på betonggolv..[/QUOTE
Tackar
Citera
2018-09-28, 19:10
  #17
Medlem
Då så åker man om 14 dagar, bra pris 5477 med Turkish och så fick jag ett presentkort av min arbetsgivare på 2000.
__________________
Senast redigerad av ozzydio 2018-09-28 kl. 19:54.
Citera
2018-10-05, 21:47
  #18
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozzydio
Då så åker man om 14 dagar, bra pris 5477 med Turkish och så fick jag ett presentkort av min arbetsgivare på 2000.
Ha kul. Och skulle det bli segt på landsbygden så är det bara att göra nån rundresa till nån annan del ett par dagar, ioförsig blir det många tempelbesök om man har en thailändska med sig men lite kul och spana in byggena ( de första hundra), men som sagt passa på att se landet när du ändå har en guid.
Citera
2018-10-06, 10:49
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ha kul. Och skulle det bli segt på landsbygden så är det bara att göra nån rundresa till nån annan del ett par dagar, ioförsig blir det många tempelbesök om man har en thailändska med sig men lite kul och spana in byggena ( de första hundra), men som sagt passa på att se landet när du ändå har en guid.
Tack, det blir nog bra, finns bara min flickvän,Chang och pool så klarar jag mig bra. Ska tydligen träffa Aums kompis och hennes Australiensiska pojkvän o festa lite.
Citera
2018-10-07, 00:51
  #20
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozzydio
Tack, det blir nog bra, finns bara min flickvän,Chang och pool så klarar jag mig bra. Ska tydligen träffa Aums kompis och hennes Australiensiska pojkvän o festa lite.

Om ni åker till hennes hem i byn lär sannolikheten för att det finns pool ganska liten.
Kolla även hotellen i Ubon efter pool. Och även om pool finns på bilderna på hemsidan så har jag varit med om att den inte används. Utan mer ser ut som ett övergivet mygghem..
Citera
2018-10-07, 08:11
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Om ni åker till hennes hem i byn lär sannolikheten för att det finns pool ganska liten.
Kolla även hotellen i Ubon efter pool. Och även om pool finns på bilderna på hemsidan så har jag varit med om att den inte används. Utan mer ser ut som ett övergivet mygghem..
Blir inget besök i hennes by. Hotellen vi ska bo har bra betyg och pool 😊
Citera
2018-10-09, 19:17
  #22
Medlem
Kommer nog bli bra detta, bara3 dagarkvar sen bär det av 😊
Citera
2018-10-09, 20:55
  #23
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozzydio
Kommer nog bli bra detta, bara3 dagarkvar sen bär det av 😊


Good luck
Citera
2018-10-12, 06:48
  #24
Medlem
Flytt-lasses avatar
Vi vill gärna ha en lägesrapport när du kommit fram och känner dig varm i kläderna. 😉😜
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2978486

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback