Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-20, 18:38
  #1
Medlem
Åker dit om ca en månad för att besöka min flickvän. Jag ville egentligen ta med henne till nått turistställe men hon ville inte att jag skulle bränna en massa extra pengar, hon säger att Ubon är så mycket billigare. Finns det nått kul att hitta på där ?
Citera
2018-09-20, 18:59
  #2
Medlem
Hon vill inte att du ska bränna en massa extrapengar på onödigheter. Du ska bränna samma pengar, ööh, sorry lite mer, på hennes familj. Och det är enklare gjort på hemmaplan, mamma och pappa hejar på, samtidigt som du kommer lida av tristess efter ett tag.
No offence, bara ett möjligt scenario.
Är du rutinerad och vet vad du gör så visst, vassego...
Citera
2018-09-20, 19:14
  #3
Medlem
Hon har inte bett mig om ett öre under hela tiden vi har känt varandra så .....
Citera
2018-09-20, 19:24
  #4
Medlem
Flytt-lasses avatar
Släpar hon hem dig till familjen, är det för att du ska visas upp.
Och det betyder giftemål.
Har inte varit där men kan tänka mig att man kryper på väggarna efter ett par dagar.
Nej skulle satsa på något mer turist betonat, men va vet jag du kanske gillar det.
Citera
2018-09-20, 19:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytt-lasse
Släpar hon hem dig till familjen, är det för att du ska visas upp.
Och det betyder giftemål.
Har inte varit där men kan tänka mig att man kryper på väggarna efter ett par dagar.
Nej skulle satsa på något mer turist betonat, men va vet jag du kanske gillar det.
Hon bor inte i Ubon utan typ 20 mil där i från 😂😂😂
Jag är faktiskt lite intresserad av att åka till det "riktiga" Thailand.
Citera
2018-09-20, 19:39
  #6
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozzydio
Hon bor inte i Ubon utan typ 20 mil där i från 😂😂😂
Jag är faktiskt lite intresserad av att åka till det "riktiga" Thailand.
20 mil är ju inget avstånd alls i Isaan,
en buffel ritt som tar några timmar för att disskutera Sin sod med Papa eller byhövdingen ;-)

Ubon är väl inte något vidare intressant.
Om du nu ska iträda dig rollen som Toffel och brukar husera i Bangkok,Prag o Pattaya
så kan du ju försöka att få lov att hålla till i Buriram eller Khon Kaen.

Spara dina pengar låter som en bra ursäkt att tro att du ska köpa en ännu större Guld Ring
Citera
2018-09-20, 19:39
  #7
Medlem
Flytt-lasses avatar
Kom på att jag nog visst har varit där, men mest på genomresa, skulle ut 10 mil på vischan.
Finns inte så mycket och se och göra enligt mig.
Men varför inte? Du lär ivarje fall veta om du vill åka tillbaka.
Fast är sällskapet bra brukar det inte spela så stor roll var man är.
Chok dee.
Citera
2018-09-20, 20:27
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
och du frågar om du ska bli blåst,,snälla nån
är inte detta ett tramsinlägg där TS redan vet svaret
Jag har väl INTE frågat om att bli blåst !? Det är ju ni som säger så ! Jag frågar bara om det finns något kul att göra där.
Citera
2018-09-21, 15:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hapoel
Är du rutinerad och vet vad du gör så visst, vassego...
Som sagt! Jag har varken för avsikt att raljera eller håna dej.
Många av mina damer har inte bett om pengar, men i slutändan hamnar man där vare sej man vill eller inte. På det ena eller det andra sättet.
Jag håller med om guldringen... / säkra pengar
Citera
2018-09-21, 20:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hapoel
Som sagt! Jag har varken för avsikt att raljera eller håna dej.
Många av mina damer har inte bett om pengar, men i slutändan hamnar man där vare sej man vill eller inte. På det ena eller det andra sättet.
Jag håller med om guldringen... / säkra pengar
Om allt funkar är inte jag emot ett giftemål, vi har en djävla bra connection men problemet är att hon inte vill flytta till Sverige. Men frågan är om det finns nått roligt att göra i och runt Ubon ?
Citera
2018-09-22, 09:28
  #11
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozzydio
Om allt funkar är inte jag emot ett giftemål, vi har en djävla bra connection men problemet är att hon inte vill flytta till Sverige. Men frågan är om det finns nått roligt att göra i och runt Ubon ?
Då hon bor typ 20 mil ifrån Ubon gissar jag att staden inte är så relevant, nöjet blir väl det vanliga ute bland risfälten, välta buffel och jaga mygg. Själva staden är inte direkt någon nöjesmetropol, men vill du hitta lite turister så skulle jag rekommendera området runt norra flodstranden, söderut från flygplatsens västra del. Maten är god.
Citera
2018-09-22, 13:38
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Då hon bor typ 20 mil ifrån Ubon gissar jag att staden inte är så relevant, nöjet blir väl det vanliga ute bland risfälten, välta buffel och jaga mygg. Själva staden är inte direkt någon nöjesmetropol, men vill du hitta lite turister så skulle jag rekommendera området runt norra flodstranden, söderut från flygplatsens västra del. Maten är god.
Tack för tipsen.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2978486

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback