Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-20, 18:12
  #1
Medlem
Jag fick en ide igår, att bygga en motoriserad fåtölj eller mindre soffa för att använda. Tänkte mig något eldrivet så man slipper det konstanta motorljudet. Tror ni det hade gått att t.ex. köpa 2st 500w el motorer eller en 1000w för cyklar från Ebay eller liknande och sedan sätta ihop den på något konstigt sätt? Tänkte då registrera den som en moped klass 2 (ja jag har körkort för det).
Jag är inte mekaniker och har ingen erfarenhet inom det men det kan väl inte vara hur svårt som helst?
Citera
2018-09-20, 18:34
  #2
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallalklug
Jag fick en ide igår, att bygga en motoriserad fåtölj eller mindre soffa för att använda.
Det var verkligen en ny och spännande idé. Att ingen har tänkt på det förut.

https://outl1.se/elrullstol-epw68sl?...BoC4fsQAvD_BwE
Citera
2018-09-20, 18:36
  #3
Medlem
Plojbojjs avatar
Bor i finland så vet ej vad en moped klass 2 är för nått men antar att du måste ha lampor, blinkers, backspeglar, bromsljus, rätt dimensionerade bromsar osv. osv. Om du har som jag förstår det tummen mitt i handen när det kommer till praktiken skulle jag avråda dig att ens börja med projektet för de lär sluta med att de blir å stå i nått hörn. Men kör hårt å lycka till om du tänker prova ändå
Citera
2018-09-20, 18:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallalklug
Jag fick en ide igår, att bygga en motoriserad fåtölj eller mindre soffa för att använda. Tänkte mig något eldrivet så man slipper det konstanta motorljudet. Tror ni det hade gått att t.ex. köpa 2st 500w el motorer eller en 1000w för cyklar från Ebay eller liknande och sedan sätta ihop den på något konstigt sätt? Tänkte då registrera den som en moped klass 2 (ja jag har körkort för det).
Jag är inte mekaniker och har ingen erfarenhet inom det men det kan väl inte vara hur svårt som helst?