Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2018-09-21, 20:20
  #109
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Herre jesses.

Så du menar att om det finns en kvalitetstidskrift online, som beskriver samtiden på ett hederligt och djupborrande sätt, så är det ändå en dålig tidskrift ifall personer med judiskt påbrå står bakom den?

Kan man vara mer rasistisk än den som resonerar på det viset?

Att vara uppmärksam på judisk inblandning i mediabranschen är lite som att vakta sin väska när det står en grupp zigenare bredvid.

Kalla det vad du vill.
Citera
2018-09-21, 20:48
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Och vad jag förstår, så tillhör Jörgen dem? Även om han är ganska neutral, så har han klargjort att han tillhör dem.

Dels så är siffran 87% inaktuell, den är från förra valet.
Dels så är han en av få journalister som pratar om och med SD i en normal samtalston, lyssna på Kvartals intervju med Mattias Karlsson.
Citera
2018-09-22, 00:01
  #111
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Herre jesses.

Så du menar att om det finns en kvalitetstidskrift online, som beskriver samtiden på ett hederligt och djupborrande sätt, så är det ändå en dålig tidskrift ifall personer med judiskt påbrå står bakom den?

Kan man vara mer rasistisk än den som resonerar på det viset?

Ja det har betydelse pga så länge judarna styr våra medier kommer du aldrig få veta att det är andra judar som släppt in araberna och negrerna och sedan mörkat deras våldtäkter och andra brott i årtionden.

Kapital är så klart bättre än DN och SVT. Men tittar man närmare ser man att det är ett försök för liberalerna att hålla diskursen inom sin egen sfär så att man inte förlorar läsare till konservativa och nationalistiska media.

/Johan
Citera
2018-09-22, 00:03
  #112
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Nej, faktiskt inte. Är det en släkting till Paulina?

Skit ned dig! Carolina eller Paulina.... Det är samma person för mig.

Väldigt söt och smart för övrigt.

Men hennes härkomst gör att hon aldrig kommer att inse eller vilja dela med sig av kunskapen om hur detta kunde ske till att börja med.

/Johan
Citera
2018-09-22, 00:30
  #113
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppiplupp
Att du förvarar honom säger mig att du är en liknande ryggradslös fjant.
Skit ska skit ha, oavsett om han "inte är lika PK, som Lindberg".

Ok nämn en bättre svensk journalist.
Citera
2018-09-22, 00:36
  #114
Avstängd
Tok-Franss avatar
Spelar ingen roll om vi tycker att han vänt kappan efter vinden och blivit mindre pk idag. Rättegångarna i Finspång kommer klargöra hans skuld i frågan.
__________________
Senast redigerad av Tok-Frans 2018-09-22 kl. 00:39.
Citera
2018-09-22, 14:06
  #115
Medlem
HeinrichCuckerts avatar
Även om han för vissa uppenbarligen är alldeles för invandrings- och multikultivänlig så tycker jag ändå att han bör uppskattas för att ha vågat gå emot strömmen och beröra invandringsfrågan på ett sätt som få msm-journalister vågar eller vill. Det måste ju även tas hänsyn till inom vilken miljö han gjort detta. I övrigt, med tanke på hur det svenska journalisskrået ser ut idag, finns det nog många journalister som ifall de råkade ut för något liknande inte ens skulle berätta om det i syfte att inte "gynna mörka krafter".

Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag har ingen info om själva händelsen, men jag vänder mig skarpt mot att du kallar tidskriften Kvartal för populistisk. De artiklar jag har läst där har varit mycket välformulerade och eftertänksamt resonerande.
Lite ot men denna begreppsförvirring sätter fingret på termens natur. Det bakomliggande syftet med ordet populism som det omformats under de senaste åren är att vara ett pejorativ för socialkonservatism, nationalism och kritik av mångkultur. Ett simpelt sätt att undvika debatt och en sund argumentation genom att avfärda sina egengjorda halmgubbar.
Citera
2018-09-22, 20:27
  #116
Medlem
Huitfeldt om händelsen (Expressen):

”Han är mycket kritisk till hur polisen hanterade rånförsöket - på flera plan.
– Det här låter inte som de tuffaste kriminella man kan tänka sig, utan några som det finns ett visst hopp om. Men det bygger ju på att de grips och att någon, i detta fall jag, som sätter sig för att anmäla detta inte behöver vänta i en timme på att komma fram.
– Blir det inga konsekvenser, kan de bara fortsätta”

”...ett rånförsök i tättbebyggt område i Nacka utanför Stockholm, spelade det ingen roll hur tufft och direkt han handlade.
De tre unga rånarna som slog till mitt utanför ett köpcentrum kunde komma undan.
– När min son och hans kompis kommer ut från Mc Donalds sitter det två snubbar på deras mopeder och sparkar på styret för att få upp rattlåset. "Försök inte stoppa det här, då blir det synd om er", berättar Jörgen Huitfeldt, i dag programledare och redaktör på tidskriften Kvartal. ”

Om polisens insats:

”Jag kan förstå att det inte går att åka på fem minuter i glesbygd, men i tättbebyggt område i en miljonstad, det är inte okej.
Jörgen Huitfeldt som i sin yrkesroll redaktörat och skrivit många texter om brännande frågor som integration, välfärd och brottslighet, har sin teori om det som kallas för "poliskrisen".
– Befolkningen har ökat väldigt snabbt och brottsligheten har ändrat karaktär och polisen hinner/hänger inte med, säger han. ”

https://www.expressen.se/nyheter/rad...-mot-polisen-/
__________________
Senast redigerad av LinusGlad 2018-09-22 kl. 20:35.
Citera
2018-09-22, 21:54
  #117
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paranoid.android
Vad har Tallinn och Riga med Ryssland att göra?

Den dagen "ryssen kommer" lär baltikum vara/bli ryskt
Citera
2019-03-18, 15:45
  #118
Medlem
dialektikers avatar
Han måste ju vara lite pk:ig för att hålla sig kvar i rampljuset, annars åker han ut med huvudet förut. Jag tycker också att han vågar vara kritisk och gå mot strömmen.
Citera
2019-03-18, 15:56
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fregretto
Jörgen Huitfeldt, välkänd utfrågarjournalist från Sveriges Radio, numera på den populistiska sajten Kvartal, gick häromdagen ut på Twitter och berättade om att hans son blivit rånad av ett ”gatugäng” i en Stockholmsförort. Huitfeldt riktade samtidigt skarp kritik mot polisen för att dels ha sagt nej till att rycka ut till brottsplatsen och dels för att ha oacceptabelt lång telefonkö till sitt nummer för polisanmälan av brott.

https://samnytt.se/journalisten-jorg...k-mot-polisen/

Jörgens ens tweet:
https://twitter.com/jhuitfeldt/statu...89425947172865

Någon som har mer info?
Karma.

Så fort ludrena i växeln hör att man snackar utan brytning skickas det ingen bil men så fort det hackas och bryts och man har intellektuella svårigheter med att formulera sig skickas minst två bilar. Det är ju synd om zigenare och muslimer men det är de som står för en stor del av alla brott. Om man citerar lagparagrafer blir de irriterade för då tvingar man in dem i ett hör, för att spelas in och de måste förklarar uppåt varför de är dumma i huvudet så de lägger på luren. Oftast anställer man inte de ens som kan svensk lag utan ju mindre de kan desto bättre för det handlar om att mota bort alla så man har mindre att göra.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback