Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-20, 17:11
  #1
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Om ni måste välja mellan att antingen leva ert liv så som det var för 10 år sedan (du blir yngre rent fysiskt också) eller leva ert liv som ni gör idag fast du och alla i universum är 10 år äldre, vad skulle ni välja och varför?

Själv skulle jag välja att hoppa fram 10 år, jag skulle inte vilja sitta i skolbänken igen.
Citera
2018-09-20, 17:14
  #2
Medlem
Idindunuffinzs avatar
Ingetdera. Skulle egentligen inte förändra någonting ur en ren lyckoaspekt.
Citera
2018-09-20, 17:17
  #3
Medlem
Noose..s avatar
Hoppa tillbaka, finns inget positivt med att bli äldre.
Citera
2018-09-20, 17:20
  #4
Medlem
Herr.Dittlings avatar
När frågan dök upp så utgick jag från att man behöll sin ålder.

Men ovsett vilket, vem tror att framtiden bjuder på något bra ?

Annars skulle jag, utan att tveka, ta mitt pick och pack, och flytta tillbaka till 1978.
Citera
2018-09-20, 17:20
  #5
Medlem
vadsadusadus avatar
Om man fick lov att göra annorlunda så skulle jag hoppa bakåt i tiden och göra om, göra rätt
Om jag inte fick ändra något skulle jag absolut hellre hoppa framåt, för att genomleva de här senaste tio åren en gång till exakt likadant hade fan inte varit kul.
Citera
2018-09-20, 17:22
  #6
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idindunuffinz
Ingetdera. Skulle egentligen inte förändra någonting ur en ren lyckoaspekt.

Citat:
Om ni måste välja mellan att antingen leva ert liv så som det var för 10 år sedan (du blir yngre rent fysiskt också) eller leva ert liv som ni gör idag fast du och alla i universum är 10 år äldre, vad skulle ni välja och varför?

Själv skulle jag välja att hoppa fram 10 år, jag skulle inte vilja sitta i skolbänken igen.

Läs trådstarten!
Citera
2018-09-20, 17:22
  #7
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickmanRevolution
Om ni måste välja mellan att antingen leva ert liv så som det var för 10 år sedan (du blir yngre rent fysiskt också) eller leva ert liv som ni gör idag fast du och alla i universum är 10 år äldre, vad skulle ni välja och varför?
Tio år framåt för jag är så vansinnigt nyfiken på hur AI kommer att utveckla sig. Jag tror att det kommer gå vansinnigt fort när det väl sätter fart.

Eller tio år tillbaka för att justera lite misstag...
Citera
2018-09-20, 17:22
  #8
Medlem
jipeesss avatar
om 10 år bakåt blir en exakt repris väljer jag nog framåt istället..
Citera
2018-09-20, 17:23
  #9
Medlem
Pripps3.5s avatar
Bakåt. Men då med den erfarenhet och vetskap jag har idag. Svårt val.
Citera
2018-09-20, 17:23
  #10
Medlem
Helt klart flytta tillbaka minst 10 år ännu hellre 30.
Då kunde man tagit lite andra beslut och hoppat på mer tokigheter som kroppen inte riktigt orkar idag.
Tänk bara att bli av med de där extra kilona man bär med sig.
Citera
2018-09-20, 17:34
  #11
Medlem
Cannibalizations avatar
Om man får göra andra val så finns det väl ingen anledning att inte hoppa tillbaka i tiden?
Citera
2018-09-20, 17:40
  #12
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Om man får göra andra val så finns det väl ingen anledning att inte hoppa tillbaka i tiden?

Om man är nöjd med sitt liv idag finns det ju ingen som helst anledning att gå tillbaka för att göra något annorlunda.

Eftersom jag är det, så skulle jag med andra ord hoppa 10 år framåt. Även om förstås skulle vara tråkigt att missa barnens uppväxt. Helst åker jag ingenstans alls. Jag har inga problem med att vänta 10 år för att få se vad som händer om 10 år.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback