Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-20, 15:44
  #1
Medlem
Tjena har rökt några år men röker oftast brunt o vet hur en etta b ser ut, men ibland luxar jag till det och köper grönt ist. Ni skulle jag köpa 5g white gorilla som är en super strain. 5 g då kostar 600. Men varje gång jag köper grönt så ser det så lite ut och känner mig blåst, när jag frågar kranen om det säger ham att det är "ultra kompakt" det är jävligt kompakt dock men fick nästan ner denna femma i en vanlig ziplock påse. Om man kollar på videor från typ USA så ser ungefär 2 g ut som denna femma. Ser dock att detta är bra gräs pga mkt trikomer o kristaller. Luktar väldigt citronaktigt o starkt som fan. Men då är min fråga finns det så kompakt gräs att man får ner typ 4 g i en standard zip påse?? Har inte tillgång till våg
Citera
2018-09-20, 16:08
  #2
Medlem
Ja
Citera
2018-09-20, 16:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puttosleep
Ja


Okej tack, alltid trott det är ngn sak kramar säger för hassla folk, rulla en nyss det blir mer när man smular det
Citera
2018-09-20, 16:26
  #4
Medlem
Har för mig dom ska rymma mellan 4.5-5.5 om vi tänker på samma påsar, citera mig inte på det dock. Råder dig att inhandla en våg för framtidens skull, om pengar är ett problem så kan du säkert hitta någon billig på typ Wish eller dylikt, dom är oftast bättre än man förväntar sig även om dom inte är superbra.
Citera
2018-09-20, 17:10
  #5
Medlem
Anonymt.konto12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muminpappan420
Tjena har rökt några år men röker oftast brunt o vet hur en etta b ser ut, men ibland luxar jag till det och köper grönt ist. Ni skulle jag köpa 5g white gorilla som är en super strain. 5 g då kostar 600. Men varje gång jag köper grönt så ser det så lite ut och känner mig blåst, när jag frågar kranen om det säger ham att det är "ultra kompakt" det är jävligt kompakt dock men fick nästan ner denna femma i en vanlig ziplock påse. Om man kollar på videor från typ USA så ser ungefär 2 g ut som denna femma. Ser dock att detta är bra gräs pga mkt trikomer o kristaller. Luktar väldigt citronaktigt o starkt som fan. Men då är min fråga finns det så kompakt gräs att man får ner typ 4 g i en standard zip påse?? Har inte tillgång till våg

https://www.vagexperten.se/fickvagpro-px650.html
Citera
2018-09-20, 17:26
  #6
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymt.konto12
https://www.vagexperten.se/fickvagpro-px650.html
Smokertower är mycket billigare.

https://smoketower.com/constant-618c...001-100-g.html
Citera
2018-09-20, 17:39
  #7
Medlem
Anonymt.konto12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Smokertower är mycket billigare.

https://smoketower.com/constant-618c...001-100-g.html

Tack!
Ska beställa direkt, ha ha!

O jävlar en sån hade jag:
https://smoketower.com/constant-a-di...c3bb38d20eb276

Kastade den pga tjack noja på stan...ha ha!
Citera
2018-09-20, 17:39
  #8
Medlem
Haha!

I min kompiskrets har det varit ett stående skämt genom åren att när kranen blåser en helt öppet så är kontringen; det är "kompakt bror".
Citera
2018-09-20, 18:18
  #9
Medlem
Policys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babbelon
Haha!

I min kompiskrets har det varit ett stående skämt genom åren att när kranen blåser en helt öppet så är kontringen; det är "kompakt bror".
Detta hör jag också väldigt ofta, får mig att skratta lite.
Citera
2018-09-20, 18:37
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminpappan420
Tjena har rökt några år men röker oftast brunt o vet hur en etta b ser ut, men ibland luxar jag till det och köper grönt ist. Ni skulle jag köpa 5g white gorilla som är en super strain. 5 g då kostar 600. Men varje gång jag köper grönt så ser det så lite ut och känner mig blåst, när jag frågar kranen om det säger ham att det är "ultra kompakt" det är jävligt kompakt dock men fick nästan ner denna femma i en vanlig ziplock påse. Om man kollar på videor från typ USA så ser ungefär 2 g ut som denna femma. Ser dock att detta är bra gräs pga mkt trikomer o kristaller. Luktar väldigt citronaktigt o starkt som fan. Men då är min fråga finns det så kompakt gräs att man får ner typ 4 g i en standard zip påse?? Har inte tillgång till våg
Jag hoppas att du åker fast.
Citera
2018-09-20, 20:35
  #11
Medlem
rebekks avatar
Känner igen fenomenet och brukar grunda sig i att det någonstans i ledet varit vakumförpackat.

Köpte själv en 10a grönt en gång och när jag inspekterade var jag 110% på att jag blivit totalblåst, funderade en sekund om det skett ett missförstånd och jag fått en femma istället.

Men icke, vågen visade 10ish så saken var biff
Citera
2018-09-20, 22:16
  #12
Medlem
Köpte kompakt gräs inte för länge sen. Säljaren vägde skiten framför mig. Såg lite ut men så fort jag började mecka räknade jag ut hur många spliffar jag kunde göra och det blev ca 8-10 stycken.
Så ja kompakt gräs kan se jävligt lite ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback