Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-20, 14:10
  #1
Avstängd
wazzobazzos avatar
OK jag har då köpt ett större minneskort (128GB) till min S7 och vill ersätta mitt gamla kort på 64. Har hittat den här guiden på nätet:


Då är min korta fråga om det kan bli klydd med mitt GAMLA minneskort om det INTE skulle fungera och jag stänger-startar telefonen med det gamla kortet igen. Blir filer och appar kvar/fungerar som vanligt efter att telefonen läst ett nytt kort (vågar inte lita 100% på guiden, därav min fråga)?
Citera
2018-09-20, 14:23
  #2
Medlem
TheAceOfHeartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
OK jag har då köpt ett större minneskort (128GB) till min S7 och vill ersätta mitt gamla kort på 64. Har hittat den här guiden på nätet:



Då är min korta fråga om det kan bli klydd med mitt GAMLA minneskort om det INTE skulle fungera och jag stänger-startar telefonen med det gamla kortet igen. Blir filer och appar kvar/fungerar som vanligt efter att telefonen läst ett nytt kort (vågar inte lita 100% på guiden, därav min fråga)?


Kan du inte bara öppna ditt nuvarande MicroSD kort i datorn. Kopierar över allt till hårddisken.

Sedan öppnar du ditt nya MicroSD på samma dator, och flyttar över allt innehåll till den nya?
Citera
2018-09-20, 14:34
  #3
Avstängd
wazzobazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAceOfHearts
Kan du inte bara öppna ditt nuvarande MicroSD kort i datorn. Kopierar över allt till hårddisken.

Sedan öppnar du ditt nya MicroSD på samma dator, och flyttar över allt innehåll till den nya?

Ska enligt guiden inte fungera med dolda filer osv. Skillnad på att kopiera och klona. Jag vill att allt, inklusive en del modifierade/hackade appar och appar som inte installerats på vanligt sätt, ska fungera som vanligt.

Mediafiler fungerar nog att göra så med men de är inte lika viktiga.
Citera
2018-09-20, 14:40
  #4
Medlem
TheAceOfHeartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Ska enligt guiden inte fungera med dolda filer osv. Skillnad på att kopiera och klona. Jag vill att allt, inklusive en del modifierade/hackade appar och appar som inte installerats på vanligt sätt, ska fungera som vanligt.

Mediafiler fungerar nog att göra så med men de är inte lika viktiga.

OK, vet inte om guiden stämmer. Men jag kommer inte säga emot den i alla fall, för jag är inte 100% säker. Kan nog vara så att den stämmer...

Men om du gör som jag förklarade så kan du i alla fall prova!

Gick det för din del, så gick det. Du lär inte förlora något alls.

Annars får du leta efter en annan lösning.
Citera
2018-09-22, 11:16
  #5
Avstängd
wazzobazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAceOfHearts
OK, vet inte om guiden stämmer. Men jag kommer inte säga emot den i alla fall, för jag är inte 100% säker. Kan nog vara så att den stämmer...

Men om du gör som jag förklarade så kan du i alla fall prova!

Tack för svaret. Grejen är att jag inte riktigt vågar utifall att det nya minneskortet skulle vara defekt eller jag skulle göra något fel trots instruktionerna (Murphy och hans jävla lag...).

Ja risken är minimal men vill inte mista hackat TTV osv för det verkar svårt att hitta igen. Att fixa allt på min telefon på nytt skulle ta mig minst två dagar.

Så frågan är alltså OM det nu är så att det skiter sig, och telefonen har läst det nya minneskortet, går det då att ploppa i det gamla igen utan att saker och ting börjar klydda? Skriver det i varenda TS i telefonhjälp verkar det som men jag kan fortfarande väldigt lite om smartphones (som kanske märks?).
Citera
2018-10-16, 06:07
  #6
Avstängd
wazzobazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Så frågan är alltså OM det nu är så att det skiter sig, och telefonen har läst det nya minneskortet, går det då att ploppa i det gamla igen utan att saker och ting börjar klydda? Skriver det i varenda TS i telefonhjälp verkar det som men jag kan fortfarande väldigt lite om smartphones (som kanske märks?).

Bumpar den här. Kan jag bara trycka i mitt gamla minneskort och vara säker på att allt fugnerar som vanligt, efter att telefonen läst det nya, om det skulle skita sig med den länkade lösningen? Någon som testat guiden/vet att den funkar?
Citera
2018-11-03, 19:14
  #7
Avstängd
wazzobazzos avatar
Bump igen. Någon som vet (jag fegar fortfarande)? OM det nu är så att det inte funkar och jag låter telefonen läsa ett felaktigt minneskort kan jag då fortfarande stänga av den, ploppa i mitt gamla och förvänta mig att den startar upp normalt igen (efter att ha läst det nya)?
Citera
2018-11-03, 19:20
  #8
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Ska enligt guiden inte fungera med dolda filer osv. Skillnad på att kopiera och klona. Jag vill att allt, inklusive en del modifierade/hackade appar och appar som inte installerats på vanligt sätt, ska fungera som vanligt.

Mediafiler fungerar nog att göra så med men de är inte lika viktiga.

Om du ställer in Windows på att "visa dolda filer", så bör du se allt på minneskortet. Sedan markerar du alla filerna du ser, trycker ctrl+c, stoppar in det nya minneskortet, öppnar kortet i utforskaren, högerklickar och väljer "klistra in". Så gjorde jag på min Samsung-mobil när jag bytte till ett större minneskort. Det enda som inte följde med var nedladdade Netflix-filmer och nedladdade Viaplay-filmer. (Dessa är väl skyddade på något sätt mot piratkopiering kanske..)

Men apparna i övrigt funkar bra! (Samsung Galaxy A5, 2017)+ vanlig win10 pro-dator då. Android 8 på telefonen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback