Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-20, 12:22
  #1
Medlem
Det politiska spelet fortsätter..
Och senast nu kl.11.00 idag på nyheterna, sa Jonas Sjöstedt i samband med att de tänker föreslå en egen talman, att SD är ett rasistiskt och odemokratiskt parti. Jag är ingen förespråkare för varken rasism eller odemokrati. Inför valet tog jag mej tid och läste samtliga partiers valprogram.
Att SD vill ha hårdare tag mot invandring är ju en sak, men om de är "rasister" har svårt att förstå..?
Kunde man inte skapa ex.vis en TV debatt om detta ämne, för att en gång för alla reda ut detta? Det retar mej att det kastas så mycket uttalanden i politiken idag (inte bara detta) som får till följd att debatten blir oseriös.
Hur tänker ni?
Citera
2018-09-20, 13:38
  #2
Medlem
Jag tänker att rikspolitiken är en sandlåda där det mobbas friskt.

Att det finns mycket rasism mot svenskar/kvinnor/äldre/sjuka.

Att man bara varnar för ytterlighetspartierna men inte erbjuder nåt bättre för den miljonen som röstat "fel".

PS. Jag röstar inte SD men är trött på att de andra politikerna inte kan tala klarspråk och visa riktigt vuxet ledarskap. PK är en skitideologi. Beslut ska grundas på realism och fakta. DS.
__________________
Senast redigerad av SirDuke 2018-09-20 kl. 13:45.
Citera
2018-09-20, 15:56
  #3
Avstängd
Paris24s avatar
Uttalandet från V-ledaren generar både hans parti och hela riksdagen. Och media, som hakar på. "Rasist" är ett utdött ord sedan flera ord, som inte triggar någon annan än yttersta-vänstern-folk som bara känner att de lever om de har en ond fiende.

Alliansens åsikter om SD kommer hur som helst att avslöjas inom en vecka, när omröstningarna börjar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback