Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-20, 11:59
  #1
Medlem
Fick en lättfixad parkeringsskada av en polare och jag sket i det för vi bjuder ändå varandra
Samma sak hände med en helt ok kollega och han sa själv till, var det rimligt att kräva att han swishar (kvitto) halva självrisken=500kr?
Hur gör ni om ni inte blandar försäkring?

Vill varna för att även mindre påkörningar på tex dragkrok kan skada chassit, ta dessa på försäkring

Jag har inte tid med verkstad och fixar skadorna själv så försäkring är ointressant. Men min tid och färg kostar. Spelar också mindre roll hur stor skadan är, men det är ju skillnad med parkeringsskador på redan repiga bilar och repfria
Citera
2018-09-20, 12:45
  #2
Medlem
AX64s avatar
Fixar du skadorna själv kan det bli knepigt att motivera kostnaden och be att de betalar det belopp du kommit fram till att du ska ha, men visst kan du se om de som kvaddat din kärra vill göra rätt för sig för att återställa så gott det går. Bäst vore förstås om reparationen utfördes av någon annan som ger dig ett kvitto du kan visa upp. Det är rätt svart på vitt då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback