Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-09-24, 23:38
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evinta
Tack

Ja, det var mycket märkligt alltihop. Han verkade vara väldigt intelligent och ha en hög moral, sedan kommer en sådan här grej.
Men jag är glad att det uppdagades tidigt.
Hade han inte haft bilderna på sitt ex uppe hade vi ju förmodligen fortsatt att träffas, haft sex och blivit mer seriösa kanske. Så hade man fått reda på det efter ett par månader eller så, när man investerat både tid och känslor. Det hade varit jobbit på riktigt och förmodligen ganska smärtsamt.

Nu känner jag mig inte jättelurad i alla fall. Bara lite.

Ja, du ska nog skatta dig lycklig som kom undan med blotta förskräckelsen! Så smart kan han ju inte varit som hade bilderna uppe, eller så kände han att han då liksom var "ärlig". Skitsamma. Bara glömma och gå vidare. Eller snarare, i arkivet över crazy historier man kan dra nån gång i rätt sällskap.
Citera
2018-09-25, 07:53
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evinta
2. Ska jag meddela hans ex vad han gör? Har hittat henne på Facebook, så jag vet vad hon heter. För jag får en känsla av att hon inte riktigt har samma syn på deras "förhållande" som han har. Samtidigt tycker jag inte att det är min grej att göra det.

Jag är inte hämndlysten på något sätt, jag hade ju inga känslor för honom eftersom vi bara varit på några dejter, dessutom är jag ingen bitterfitta till naturen. Jag tycker nog mest synd om hans ex.

Är det så att även du har bilder på hans ex på ditt kylskåp?
Snabbt jobbat att kolla upp hennes namn och Facebook må jag säga.
"Inte hämndlysten", ja allt är ju relativt...
Citera
2018-09-25, 10:57
  #75
Medlem
Kul att du updaterade hur det gick!
Gud vilka märkliga människor det finns. Världen kryllar utav dom, den ena konstigare än den andra. Bra att du tog upp detta så tidigt som du gjorde. Han är ju uppenbart en känslomässig slav under sitt ex. Hur skulle någon annars kunna gå med på en så sak. Det här är så konstigt att jag nästan blir glad. Haha människor ❤

Jag tycker inte att du ska berätta det för hans ex. Låt det vara och var glad att du sållat bort en av de knasiga.
__________________
Senast redigerad av stearling_morrison 2018-09-25 kl. 11:38.
Citera
2018-09-25, 11:52
  #76
Medlem
Araztras avatar
Det där upplägget känns ju extremt ovanligt. Vilket bissart triangeldrama du höll på att hamna i. Bra att du var rakt på och att han fick stå för notan.
Citera
2018-09-25, 18:04
  #77
Medlem
Evintas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Kul att du updaterade hur det gick!
Gud vilka märkliga människor det finns. Världen kryllar utav dom, den ena konstigare än den andra. Bra att du tog upp detta så tidigt som du gjorde. Han är ju uppenbart en känslomässig slav under sitt ex. Hur skulle någon annars kunna gå med på en så sak. Det här är så konstigt att jag nästan blir glad. Haha människor ❤

Jag tycker inte att du ska berätta det för hans ex. Låt det vara och var glad att du sållat bort en av de knasiga.

Ja jag vet inte om jag ska skratta eller gråta faktiskt

Nej jag tänker inte ta kontakt med hans ex. Det är inte min ensak och jag tänker inte lägga mer energi på det här.
Filed i weird as f**k foldern.
Citera
2018-09-26, 12:47
  #78
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evinta
Ja jag vet inte om jag ska skratta eller gråta faktiskt

Nej jag tänker inte ta kontakt med hans ex. Det är inte min ensak och jag tänker inte lägga mer energi på det här.
Filed i weird as f**k foldern.
Tack för spännande tråd. Redan i början kände jag, som du själv, och många andra att det hela inte stod rätt till. Sunt förnuft och magkänsla kommer man långt med och du gjorde rätt som inte lyssnade på "positiva- klart man kan va kompis med sitt ex - vänner" Fotona på väggen var varningstecken big time!
Du gjorde sååå rätt i att vänta med sex. Tråden är sedelärande.
Lycka till med nästa dejt hoppas du träffar en bra kille för du verkar vara en fin tjej.
Citera
2018-09-27, 07:19
  #79
Medlem
Evintas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Tack för spännande tråd. Redan i början kände jag, som du själv, och många andra att det hela inte stod rätt till. Sunt förnuft och magkänsla kommer man långt med och du gjorde rätt som inte lyssnade på "positiva- klart man kan va kompis med sitt ex - vänner" Fotona på väggen var varningstecken big time!
Du gjorde sååå rätt i att vänta med sex. Tråden är sedelärande.
Lycka till med nästa dejt hoppas du träffar en bra kille för du verkar vara en fin tjej.

Tack så mycket!
Och tack för alla råd och all bra input!
Citera
2023-09-20, 11:52
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evinta
Jag dejtar en kille just nu som verkar vara bra på alla sätt. Han är snäll, smart, tar hand om sin kropp och verkar ha bra värderingar.

Vi har fikat några gånger och i helgen var jag hemma hos honom och åt middag. Det var jättegulligt med tända ljus och god mat och man såg att han hade ansträngt sig (städat toaletten t.o.m.).

När vi gick husesyn, såg jag ett flertal bilder på honom och en annan kvinna. Jag frågade om det var hans syster men han säger då att det är hans ex!
Det var alltså en bild på TV-bänken, en bild på väggen i hallen och en på kylskåpet. Bilder där de typ har huvudena tätt ihop och ler (såg ut att vara på någon resa eller liknande).

Först blev jag lite chockad, vilket han märkte tror jag, för han förklarade snabbt att de ungefär är bästa vänner och att han brukar umgås med henne en hel del. Speciellt då hon inte träffat någon ny och känner sig ensam.

Jag berömde honom för hans storsinthet och tog inte upp ämnet igen.


Jag har redan frågat mina BFF och de tycker han verkar ridderlig och mogen. Jag tycker inte det.

Så nu vänder jag mig alltså till er här på FB, som ju är lite mer konspiratoriskt lagda och dessutom inte behöver tänka på vad ni säger till mig

Är han ett weirdo eller en snäll omtänksam man?
Har ni upplevt något liknande?


Ja jag hade gått! Man har inte en bild fram s på ett ex, det är min åsikt! Hade definitivt tappat allt 👌🏻
Citera
2023-09-20, 15:50
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evinta
Jag dejtar en kille just nu som verkar vara bra på alla sätt. Han är snäll, smart, tar hand om sin kropp och verkar ha bra värderingar.

Vi har fikat några gånger och i helgen var jag hemma hos honom och åt middag. Det var jättegulligt med tända ljus och god mat och man såg att han hade ansträngt sig (städat toaletten t.o.m.).

När vi gick husesyn, såg jag ett flertal bilder på honom och en annan kvinna. Jag frågade om det var hans syster men han säger då att det är hans ex!
Det var alltså en bild på TV-bänken, en bild på väggen i hallen och en på kylskåpet. Bilder där de typ har huvudena tätt ihop och ler (såg ut att vara på någon resa eller liknande).

Först blev jag lite chockad, vilket han märkte tror jag, för han förklarade snabbt att de ungefär är bästa vänner och att han brukar umgås med henne en hel del. Speciellt då hon inte träffat någon ny och känner sig ensam.

Jag berömde honom för hans storsinthet och tog inte upp ämnet igen.


Jag har redan frågat mina BFF och de tycker han verkar ridderlig och mogen. Jag tycker inte det.

Så nu vänder jag mig alltså till er här på FB, som ju är lite mer konspiratoriskt lagda och dessutom inte behöver tänka på vad ni säger till mig

Är han ett weirdo eller en snäll omtänksam man?
Har ni upplevt något liknande?

Vill du leva med en som har en sådan tät kontakt med sitt ex? Och endast för att hon är ensam? Det låter mer som att de har känslor för varandra ännu. Är de enbart vänner som han påstår, så hade de alltså inte varit ett problem om hon skaffar en ny partner heller eller? Du skall ju acceptera deras gamla relation, så varför skall inte den andra partnern med det i så fall? Lite röda varningsflagg här
Citera
2023-09-21, 00:28
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evinta
Jag dejtar en kille just nu som verkar vara bra på alla sätt. Han är snäll, smart, tar hand om sin kropp och verkar ha bra värderingar.

Vi har fikat några gånger och i helgen var jag hemma hos honom och åt middag. Det var jättegulligt med tända ljus och god mat och man såg att han hade ansträngt sig (städat toaletten t.o.m.).

När vi gick husesyn, såg jag ett flertal bilder på honom och en annan kvinna. Jag frågade om det var hans syster men han säger då att det är hans ex!
Det var alltså en bild på TV-bänken, en bild på väggen i hallen och en på kylskåpet. Bilder där de typ har huvudena tätt ihop och ler (såg ut att vara på någon resa eller liknande).

Först blev jag lite chockad, vilket han märkte tror jag, för han förklarade snabbt att de ungefär är bästa vänner och att han brukar umgås med henne en hel del. Speciellt då hon inte träffat någon ny och känner sig ensam.

Jag berömde honom för hans storsinthet och tog inte upp ämnet igen.


Jag har redan frågat mina BFF och de tycker han verkar ridderlig och mogen. Jag tycker inte det.

Så nu vänder jag mig alltså till er här på FB, som ju är lite mer konspiratoriskt lagda och dessutom inte behöver tänka på vad ni säger till mig

Är han ett weirdo eller en snäll omtänksam man?
Har ni upplevt något liknande?
Han triangulerade dig med exet, det här blir en skadlig relation, du bör baila omedelbart, det var ett respektlöst och helt hänsynslöst beteende som hindrar dig i att utveckla känslor för honom eftersom du _helt normalt_ nu känner dig sårad, vilket du bör. Killen är känslomässigt off. Klassiskt narcissistiskt beteende.
Citera
2023-09-21, 00:30
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrparris
Ja jag hade gått! Man har inte en bild fram s på ett ex, det är min åsikt! Hade definitivt tappat allt 👌🏻
Detta är ett bra exempel på en helt normal och sund reaktion där hon drar åt sig känslorna för att inte bli sårad, vilket hon hade blivit då han med korten säger att han i princip redan är känslomässigt upptagen.

SPRING, tjejen, SPRING!
Citera
2023-09-21, 01:45
  #84
Medlem
Nog för att tråden är gammal men allvarligt. Du tycker inte att han ska ha en relation till sitt ex och ringer varningsklockor vilket det borde göra men sen berättar du att din bästa kompis är en kille vilket du troligtvis legat med.

Hade det varit jag hade varningsklockor ringt och jag hade nog backat ganska tidigt ifrån er båda.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback