Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-20, 10:09
  #1
Medlem
Evintas avatar
Jag dejtar en kille just nu som verkar vara bra på alla sätt. Han är snäll, smart, tar hand om sin kropp och verkar ha bra värderingar.

Vi har fikat några gånger och i helgen var jag hemma hos honom och åt middag. Det var jättegulligt med tända ljus och god mat och man såg att han hade ansträngt sig (städat toaletten t.o.m.).

När vi gick husesyn, såg jag ett flertal bilder på honom och en annan kvinna. Jag frågade om det var hans syster men han säger då att det är hans ex!
Det var alltså en bild på TV-bänken, en bild på väggen i hallen och en på kylskåpet. Bilder där de typ har huvudena tätt ihop och ler (såg ut att vara på någon resa eller liknande).

Först blev jag lite chockad, vilket han märkte tror jag, för han förklarade snabbt att de ungefär är bästa vänner och att han brukar umgås med henne en hel del. Speciellt då hon inte träffat någon ny och känner sig ensam.

Jag berömde honom för hans storsinthet och tog inte upp ämnet igen.


Jag har redan frågat mina BFF och de tycker han verkar ridderlig och mogen. Jag tycker inte det.

Så nu vänder jag mig alltså till er här på FB, som ju är lite mer konspiratoriskt lagda och dessutom inte behöver tänka på vad ni säger till mig

Är han ett weirdo eller en snäll omtänksam man?
Har ni upplevt något liknande?
Citera
2018-09-20, 10:13
  #2
Medlem
AX64s avatar
Bara för att någon är ens ex behöver det inte betyda att man inte kan vara nära vänner. Du får avgöra om du är bekväm med det och litar på honom.
Citera
2018-09-20, 10:13
  #3
Medlem
MeowTse-Tungs avatar
Beror väl mer hur du förhåller dig till det. Klarar du att se han ha så tight relation till sitt ex och du litar på att de bara är vänner så är väl det trevligt.
Jag skulle dock fråga honom varför de inte är tillsammans längre om dom nu kommer så bra överens samt hur det tog slut, osv. För är det så att han fortfarande har intresse för henne kanske jag personligen inte skulle inlett en relation med honom
Citera
2018-09-20, 10:15
  #4
Avstängd
YP4XQs avatar
Det är ju minnen från hans tidigare liv och han verkar ha trevliga minnen så låt han bibehålla det så. Förtryck honom inte för det nu så han måste revidera sitt liv och den han har blivit på grund avdet, det är du som får ändra på dig kring tankarna om det.
Citera
2018-09-20, 10:15
  #5
Medlem
Inte varit med om något liknande men hade tolkat det så att han inte är beredd att släppa sitt ex. Det blir seriöst med dig först då alla foton åker väck. Tycker gott du kan påpeka att du uppfattar det så, om det är så du uppfattar det.

Visst kan man ha normal relation med sitt ex, särskilt om de varit tillsammans länge. Ovanligt dock, men det har jag kunnat ha. Men foton överallt i lägenheten eller små minnessaker som ligger framme... nääää.
Citera
2018-09-20, 10:26
  #6
Medlem
Creepingdeath26s avatar
Att dom är vänner är väl ingenting konstigt, men att han har kvar bilder på när dom var tillsammans och fortfarande har dom uppe är lite konstigt
Citera
2018-09-20, 10:29
  #7
Avstängd
therefores avatar
Vissa klarar av att fortsätta vara vänner med sitt ex. Kolla hur länge sen dom gjorde slut?
Citera
2018-09-20, 10:34
  #8
Medlem
2560ps avatar
Jag är vän med ett flertal av mina ex, vi umgås rätt regelbundet. Har även kvar foton av dem, men fan inte uppe på väggen! Det låter antingen stört, eller som någon redan skrivit att han inte kommit över henne. Lägg inte ner alltför mycket energi på den snubben.
Citera
2018-09-20, 10:37
  #9
Medlem
note-its avatar
Hur befriar han henne från ensamheten då? Dom knullar alltså fortfarande.
Citera
2018-09-20, 10:43
  #10
Medlem
Mest creepy hade ju varit om han haft gamla klassfoton på henne, typ från studenten eller någon snygg porträttbild. Nu är det i alla fall resbilder. Men rätt creepy ändå.

Jag har varit med om detta men då har det varit tjejer som kortsiktigt ljugit om deras relationsstatus. oj, nej han är en jättebra polare som jag känt sedan vi var bäbisar. Vi är som syskon..
Citera
2018-09-20, 10:48
  #11
Medlem
Hon betydde väl mycket för honom. Men var inte orolig, jag är säker att du kan betyda minst lika mycket i framtiden!

Om han vorit vän med exet hade jag ifrågasatt det hela dock, det är astronomiskt opraktiskt att vara vän med ex.
Med andra ord tror jag att dom ligger fortfarande och han behöver komma vidare genom att träffa en ny. (Dig)
Det är vad jag tror.

Hur länge sen var det när dom gjorde slut?
__________________
Senast redigerad av Dr.Beak 2018-09-20 kl. 10:50.
Citera
2018-09-20, 10:54
  #12
Medlem
Evintas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssons
Inte varit med om något liknande men hade tolkat det så att han inte är beredd att släppa sitt ex. Det blir seriöst med dig först då alla foton åker väck. Tycker gott du kan påpeka att du uppfattar det så, om det är så du uppfattar det.

Visst kan man ha normal relation med sitt ex, särskilt om de varit tillsammans länge. Ovanligt dock, men det har jag kunnat ha. Men foton överallt i lägenheten eller små minnessaker som ligger framme... nääää.

Ja jag tycker det är jättefint att han är vän med sitt ex, den biten är bara ett plus.

Men just det här med bilderna får mig att undra lite. Hade det varit en bild på kylen bland massa andra bilder hade jag inte ens tänkt på det tror jag.
Men inramade bilder på flera ställen är lite för mycket.

Ska försöka komma in på ämnet igen lite försiktigt nästa gång.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback