Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-19, 21:51
  #1
Medlem
blodigdiarres avatar
Precis som rubiken säger, jag kom att fundera på vilken som är den absolut äldsta porrfilmen? Definitionsmässigt så menar jag producerad för allmän försäljning eller visning och som är bevarad och tillgänglig nu. Innehållsmässigt explicit med könsdelar som synbart stimuleras eller sammanförs. Nån som har kuriosakunskaper i det ämnet tro?
Citera
2018-09-19, 21:54
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Precis som rubiken säger, jag kom att fundera på vilken som är den absolut äldsta porrfilmen? Definitionsmässigt så menar jag producerad för allmän försäljning eller visning och som är bevarad och tillgänglig nu. Innehållsmässigt explicit med könsdelar som synbart stimuleras eller sammanförs. Nån som har kuriosakunskaper i det ämnet tro?

Fäbojäntan kanske?
Citera
2018-09-19, 21:56
  #3
Medlem
Borde vara sedan när de började spela in rörliga bilder.
Citera
2018-09-19, 21:57
  #4
Medlem
blodigdiarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Fäbojäntan kanske?

Den är ju gammal som fan förstås, men kan väl knappast höra till de äldsta?
Citera
2018-09-19, 21:59
  #5
Medlem
Strychnos avatar
Den franska "A L'Ecu d'Or ou la bonne auberge" från 1908.
Citera
2018-09-19, 22:00
  #6
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Precis som rubiken säger, jag kom att fundera på vilken som är den absolut äldsta porrfilmen? Definitionsmässigt så menar jag producerad för allmän försäljning eller visning och som är bevarad och tillgänglig nu. Innehållsmässigt explicit med könsdelar som synbart stimuleras eller sammanförs. Nån som har kuriosakunskaper i det ämnet tro?
Ställde själv samma fråga för ett par år sedan.
Fick svaret A free ride (1915)
En film på ungefär tio minuter med en mustschprydd man i en T-ford som tar upp två liftande unga damer.

Tydligen ville man inte skylta med sina namn (eller så dom verkligen så)
A Wise Guy, och Will.B. Hard.
Citera
2018-09-19, 22:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Precis som rubiken säger, jag kom att fundera på vilken som är den absolut äldsta porrfilmen? Definitionsmässigt så menar jag producerad för allmän försäljning eller visning och som är bevarad och tillgänglig nu. Innehållsmässigt explicit med könsdelar som synbart stimuleras eller sammanförs. Nån som har kuriosakunskaper i det ämnet tro?
Kanske denna
https://xhamster.com/videos/the-firs...ie-ever-583770
Citera
2018-09-19, 22:04
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Den är ju gammal som fan förstås, men kan väl knappast höra till de äldsta?
Nej Fäbojänten är från 1978 det första porrfilmen kom förmodligen från någon gång mellan 1888-1910. Vet ej när filmen jag länkar till är ifrån det står ej.
Citera
2018-09-19, 22:05
  #9
Medlem
Kör inte porrsökningar utan Google. 1896 ska året ha varit. https://www.google.se/amp/s/unrealfa...made-1896/amp/
Citera
2018-09-19, 22:11
  #10
Medlem
Perdites avatar
Le Coucher de la Marie är den äldsta filmen man känner till, inspelad 1896.
Citera
2018-09-20, 08:12
  #11
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perdite
Le Coucher de la Marie är den äldsta filmen man känner till, inspelad 1896.
Japp. Jösses vad porren förändrats, finns ju grövre scener i barnfilmer idag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback