Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-20, 11:21
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Går inte så trögt. Har byggt små kraftverk av bil generatorer och batteri som drivs av vind och i en bäck så jag har 12 volts led lampor i fönstren och det funkar riktigt bra. Skulle det inte blåsa och vattnet i bäcken sluta rinna har jag en gräsklippar motor som jag åxå sätt en generator på. Valde mindre generatorer på skroten för int ska ta så stor plats tror dom ger 30-40 ampere men det är tillräckligt

Ok intressant ! Annars kan ju solpaneler vara något.

Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Finns någon TV3 eller TV5 produktion där en cykelreparatör bygger en cykeldragen vagn.
Han gjorde flera missar, exempelvis köptes allt nytt, köp istället en mögelskadad husvagn och plocka toa, spis och övrigt därifrån.
Den gjordes helt fyrkantig vilket gjorde den väldigt vindkänslig, en äggform är ett bättre val.

Det bra var solpanelen på taket och hjälpmotor på cykeln.

Ok! Ja man vill ju ha så lite motstånd om möjligt på vagnen så klart så äggform som du skrev kan nog vara lämpligt. Begagnat eller gratis är ju klart bäst.
Citera
2018-09-21, 19:29
  #14
Medlem
Vad tror ni om isolering ?
Vad har man i en husvagn ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback