Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-19, 20:10
  #1
Medlem
Hej behöver en bil för att ta mig till mitt intresse som ligger 7 mil tur och retur från mitt hus. Vilken är prisvärd att köpa och jag vill inte behöva lämna in den på reperation. Min budget är 20000kr
Citera
2018-09-19, 20:12
  #2
Medlem
Toyota corolla.
Citera
2018-09-19, 20:30
  #3
Medlem
franges avatar
Tyvärr säger du emot dig själv med två saker;
* "jag vill inte behöva lämna in den på reparation"
* "Min budget är 20000kr"

Men någon kärringkörd och fullservad liten snikig japanare är nog att föredra.
Citera
2018-09-19, 22:04
  #4
Medlem
Köp de du vill ha . den sträckan kan du lika gärna ha en v8 under huven för blir inte så stora skillnader i soppa men lite mer i försäkring .annars en v70 eller annan kombi kan va bra o köra saker till o från ikea med
Citera
2018-09-19, 22:26
  #5
Medlem
Toyota Corolla:
https://mobil.blocket.se/annons/skan...rolla/80269964

Morsan brukar byta bil var 3-5 år men hade en sån här Corolla i typ 10 år. Bara går och går om man tar hand om dem hyfsat bra.
Citera
2018-09-20, 06:48
  #6
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Toyota Yaris drar ingen soppa alls.

Jävligt ful dock


Men du tankar typ aldrig o räkningen på de blir billig.
Citera
2018-09-20, 06:54
  #7
Medlem
BigBusinesss avatar
Med ditt behov, 7 mil totalt i veckan alltså:

Elcyklel, busskort, tågbiljett.

Finns det bilpool där du bor?

Ingen annan som ska till samma ställe att samåka med?

Äga och underhålla bil är otroligt dyrt. Kolla vad taxi skulle kosta den sträckan med.
Citera
2018-10-04, 06:23
  #8
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Taxi blir både billigare och mindre besvär!
Citera
2018-10-04, 22:53
  #9
Medlem
Zvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Med ditt behov, 7 mil totalt i veckan alltså:

Elcyklel, busskort, tågbiljett.

Finns det bilpool där du bor?

Ingen annan som ska till samma ställe att samåka med?

Äga och underhålla bil är otroligt dyrt. Kolla vad taxi skulle kosta den sträckan med.
Troll.
Jag köpte för länge sen en gammal halvrostig Toyota för 5000 kr. Drog lite soppa, stor och rymlig, och gick aldrig sönder. Var bara att tanka och klarade alla besiktningar lätt. Försäkring och skatt var heller inte dyrt.

Så visst går det att hitta bil billigt om man har tålamod och letar efter. Och så klart inte har några prestigekrav hur bilen ser ut...
Citera
2018-10-04, 23:27
  #10
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvi
Troll.
Jag köpte för länge sen en gammal halvrostig Toyota för 5000 kr. Drog lite soppa, stor och rymlig, och gick aldrig sönder. Var bara att tanka och klarade alla besiktningar lätt. Försäkring och skatt var heller inte dyrt.

Så visst går det att hitta bil billigt om man har tålamod och letar efter. Och så klart inte har några prestigekrav hur bilen ser ut...

Gick aldrig sönder”

Jaha, var är den nu då?
Citera
2018-10-05, 06:27
  #11
Medlem
Zvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Gick aldrig sönder”

Jaha, var är den nu då?
Den går ännu, men i annan ägo! Egentligen helt onödigt, men ytligt man man är har man en fin bil nu. Men klart, ska man bara ta sig på från punkt a till b så duger den. Men mycket onödigt man har i livet.
Citera
2018-10-05, 07:44
  #12
Medlem
Om Du kan/har ett intresse av att meka så köp en veteranbil, t.ex en audi 80 från mitten av slutet av 80 talet, välj då snikmodellen.
Kan du inte meka köp en ganska trågik liten japansk bil. Hittar du en lagom underhållen lågmilare med så lite utrusning som möjligt kan den rulla många mil.
Faktiskt kan även en lågspecad OPEL eller Renault funka, men då skall de vara de riktigt lågutrustade bilarna.
Undvik framför allt fullutrustade premiumbilar, de är bra och sköna att köra men innehåller mycket som kan krångla och är svåra att meka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback