Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-21, 13:06
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Sjukt är just vad det är.
Kan man inte ta en rånrisk så ska man inte jobba med hotell,butik,restaurang osv då kan man starta städfirma eller byggfirma om man är rädd för att bedriva verksamhet direkt ut mot kund.

Kostnaderna är dessutom extremt uppblåsta på kontanthantering i sverige och norge pga såkallat tyst monopol tillsammans med bankerna.
Då får kontanthanteringsfirman en bra vinst samtidigt som bankerna och visa ,mastercard utomlands får våra pengar på varje kortköp. Alla nöjda utom folket som blir totalblåsta.

Rånrisken finns dessutom där för att sverige importerat massa drägg och har mesiga straff och inga utvisningar på grisar som skadar andra.
Men det passar ju agendan väl då man kan propagera för mer kort så att de får ännu mer kortdragnings avgifter av folket som delvis går direkt ut ur landet och fler som blir arbetslösa.
Ju fler arbetslösa och idioter som får vistas i landet osv desto mer röster till s,v och mp.

Nej hotell som inte tar kontanter går bort.
choice och scandic (i sverige) har valt att dissa kontantkunder totalt .Sover hellre i bilen om jag inte skulle hitta ett hotell på orten jag befinner mig på som inte accepterar kontanter.

Back in the days när man jobbade på hotel kunde man alltid ta in folk i sista stund,bara de var nyktra och drogfria.Tydligen nya tider nu. Ja det blir bojkott av Choice och Scandic !
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2978226

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback