Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-19, 19:34
  #1
Medlem
Hej Som rubriken lyder
Citera
2018-09-19, 19:39
  #2
Medlem
Jellohs avatar
Jag har lyckats genom att bara traska in till disken och fråga. Då ser ju dessutom personalen att man inte är nån skum eller full typ.
Citera
2018-09-19, 19:51
  #3
Medlem
ChristianXs avatar
Ja, det borde gå utmärkt om det inte är fullt. Varför skulle det inte gå?
Citera
2018-09-19, 19:56
  #4
Medlem
Naturligtvis om de har bemannad reception på natten.
Citera
2018-09-19, 20:05
  #5
Medlem
Om de har 24 h reception så går det utmärkt.

Men om du menar att du får behålla rummet kl 03 fredag morgon och hela fredagen till lördag morgon så får du förstås betala för 2nätter.

Men om du vill checka ut samma dag dvs checka in kl 03 och checka ut kl 11 eller 12 så är det inga problem.
Citera
2018-09-19, 20:20
  #6
Moderator
Neksnors avatar
Jag har av en hotellanställd fått höra att de inte hyr ut rum över disk. Men det går bra att låna dator och hyra ett rum online. Ingen aning om vilken kedja det handlar om, men det låter lite korkat.
Citera
2018-09-20, 00:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag har av en hotellanställd fått höra att de inte hyr ut rum över disk. Men det går bra att låna dator och hyra ett rum online. Ingen aning om vilken kedja det handlar om, men det låter lite korkat.

Det låter jävligt korkat.
Ingen skulle komma på tanken utomlands att inte ta emot en betalande gäst direkt vid disken.

Ännu sjukare att man inte kan betala med kontanter på många hotell.
Bara i sverige och norge gott folk de sista sovjetstaterna.
Citera
2018-09-20, 03:53
  #8
Medlem
Gabriel Knights avatar
Var det inte detta kinesfamiljen försökte göra och blev bortkörd till kyrkogården?
I tråden om kineserna skrev någon att efter klockan 22 får ingen gäst något rum även om de viftar med pengar utan man säger att hotellet är fullt.
Citera
2018-09-20, 07:44
  #9
Medlem
kostymnisses avatar
Självklart går det iaf på "vettiga" hotell och då med 24/7 reception. Har själv varit runt i landet, blivit för trött längs vägarna och inte orkat ta mig hem och valt att ta ett rum. Inga som helst problem.
Citera
2018-09-20, 07:52
  #10
Medlem
Givetvis kan du det. Det är ofta själva poängen med hotell. Flyget är inställt och du behöver sova.

Sedan kan det finnas andra regler på t ex hostel och vandrarhem där man kanske delar rum med andra.
Citera
2018-09-20, 08:03
  #11
Medlem
Sainsburyss avatar
Jag jobbar på hotell, och allt handlar om vem du är som person och om du är väldigt full eller liknande.
Det är väldigt många hotell i alla fall storstäderna som inte tar bokningar på natten, och det har att göra med allt pack som letar rum (narkomaner, extremt fulla personer, uppkäftiga tonåringar med mera), och så att hotellen inte råkar ut för en journalist eller liknande som letar efter artiklar att skriva om (diskriminering) så tar man helt enkelt inte in bokningar nattetid.

Men som sagt, allt handlar om vem du är som person. Har du dessutom bott på hotellet innan så hjälper det, förutsatt att dom hittar dig i systemet. Detta är vanligt i Sverige och Tyskland, men inte i Frankrike och England tex gällande bokningar under natten.
Har du bokat rum online och dyker upp och personalen tror att de kan komma få problem med dig som gäst, tex att du är asfull och spyr ner hissen eller rummet, så kan dom neka dig.

Jag går alltid efter magkänslan, jag säger alltid att vi är fullbokade för att se hur gästen reagerar... är han eller hon trevlig så kanske jag hittar ett rum. Det jobbiga med den taktiken är när vi faktiskt är fullbokade och jag verkligen inte har ett rum haha.
Citera
2018-09-21, 10:59
  #12
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Jag jobbar på hotell, och allt handlar om vem du är som person och om du är väldigt full eller liknande.
Det är väldigt många hotell i alla fall storstäderna som inte tar bokningar på natten, och det har att göra med allt pack som letar rum (narkomaner, extremt fulla personer, uppkäftiga tonåringar med mera), och så att hotellen inte råkar ut för en journalist eller liknande som letar efter artiklar att skriva om (diskriminering) så tar man helt enkelt inte in bokningar nattetid.

Men som sagt, allt handlar om vem du är som person. Har du dessutom bott på hotellet innan så hjälper det, förutsatt att dom hittar dig i systemet. Detta är vanligt i Sverige och Tyskland, men inte i Frankrike och England tex gällande bokningar under natten.
Har du bokat rum online och dyker upp och personalen tror att de kan komma få problem med dig som gäst, tex att du är asfull och spyr ner hissen eller rummet, så kan dom neka dig.

Jag går alltid efter magkänslan, jag säger alltid att vi är fullbokade för att se hur gästen reagerar... är han eller hon trevlig så kanske jag hittar ett rum. Det jobbiga med den taktiken är när vi faktiskt är fullbokade och jag verkligen inte har ett rum haha.

Fast allt det där gäller väl även oavsett tidpunkt?
Följer jag inte hotellets uppförandekod så får jag inte vistas där varvid jag blir utslängd/Inte får checka in.

Lite som att boka bord på restaurang, kommer jag dit drängfull och gapar och har mig får jag givetvis vandra därifrån igen utan mat.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2978226

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback