Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-24, 11:07
  #13
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Nej. Det finns mängder av påstådda mirakeldieter som helt saknar evidens och jag har inte lust att testa alla själv.


Läs på lite om hur kroppen fungerar och vad som sker när du fastnar. Det ligger i människans natur att gå hungrig vissa perioder och det gör dig bara gott. Det är inte naturligt att äta 5 gånger per dag.

Jag märkte direkt skillnad av periodvis fasta 16tim per dag. Efter bara 1 vecka såg jag vilken effekt träningen gjorde.
Citera
2018-09-24, 11:11
  #14
Medlem
Vadå barnmage? Det du talar om låter som en klassiskt gubbig ölmage, försöker du intala dig själv att du har en ungdomlig figur?
Citera
2018-09-24, 22:54
  #15
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Läs på lite om hur kroppen fungerar och vad som sker när du fastnar. Det ligger i människans natur att gå hungrig vissa perioder och det gör dig bara gott. Det är inte naturligt att äta 5 gånger per dag.

Jag märkte direkt skillnad av periodvis fasta 16tim per dag. Efter bara 1 vecka såg jag vilken effekt träningen gjorde.

Är det nåt specifikt med ”hur kroppen fungerar” som jag ska studera?

Människans ”natur” är att äta när det finns mat och förbränna det genom rörelse och att tänka.

Det finns inga vetenskapliga belägg för att periodisk fasta leder till viktnedgång. Kul att det funkar för dig, men det innebär inte att det fungerar för TS eller någon annan.
Citera
2018-09-27, 18:34
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Ett barn? Har du korv-ben/armar och ramlar hela tiden medan du går runt och jollrar också?
Du är inget barn, längre.

Förlåt.
Citera
2018-09-27, 18:37
  #17
Medlem
lemonzhellos avatar
Gör som alla andra. Dra in magen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback