Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-19, 18:41
  #1
Medlem
Ja, hur ska man uttrycka sig? Är en vuxen man mellan 25-30 och har än idag med min putande, bleka barnmage. Har lite fjun på den under magen som rakas bort ibland. Jag fick aldrig riktigt den där platta, snygga mans magen med V-formad nedre överkropp. Ser faktiskt likadan ut som när jag var runt 10 år.

Finns det flera som mig där ute? Vad beror detta på? Jag har emellanåt testat magövningar och situps men magen förblir blek, len och putande. Ser minst sagt jädrigt osexigt ut när man står naken och ser sig själv. Man ser ut som ett barn (fast vuxen).
Citera
2018-09-19, 18:47
  #2
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Ja, hur ska man uttrycka sig? Är en vuxen man mellan 25-30 och har än idag med min putande, bleka barnmage. Har lite fjun på den under magen som rakas bort ibland. Jag fick aldrig riktigt den där platta, snygga mans magen med V-formad nedre överkropp. Ser faktiskt likadan ut som när jag var runt 10 år.

Finns det flera som mig där ute? Vad beror detta på? Jag har emellanåt testat magövningar och situps men magen förblir blek, len och putande. Ser minst sagt jädrigt osexigt ut när man står naken och ser sig själv. Man ser ut som ett barn (fast vuxen).

Två saker du skall fokusera på för platt mage.

1.Kost....bränn fler kalorier en vad du stoppar i dig dagligen. Snåla med kolhydrater och ät mer protein kycklingbröst brokkoli etc. Äggvitor.

2. Intensitetslöpning....rush intervaller där du maxar
Citera
2018-09-19, 18:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Två saker du skall fokusera på för platt mage.

1.Kost....bränn fler kalorier en vad du stoppar i dig dagligen. Snåla med kolhydrater och ät mer protein kycklingbröst brokkoli etc. Äggvitor.

2. Intensitetslöpning....rush intervaller där du maxar

Tack så mycket!
Citera
2018-09-19, 18:58
  #4
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Tack så mycket!

Kan tilläga Intermittent fasta. Vilket innebär att du har ett window på 8 timmar under dygnet du får lov att äta och övriga 16 timmar så fastar du. Gör underverk, kanske tufft första dagarna men efter någon vecka börjar kroppen anpassa sig och du kommer se stora skillnader.

Kombinera även löpträning med styrketräning vilket och speedar på processen.
Citera
2018-09-20, 10:24
  #5
Medlem
Klarar du av att göra plankan i en minut?
Citera
2018-09-20, 10:55
  #6
Moderator
manamanahs avatar
Hår- och kroppsvård --> Träning
/Moderator
Citera
2018-09-20, 12:15
  #7
Medlem
Livsstilen speglar din kropp. Ska du förändra ditt utseende måste du ändra livstil. Råden du fick ang kost och träning håller jag med på. Det är kosten som avgör din fettprocent. Är du aktiv i vardagen eller tränar kan bygga lite muskler under huden som skapar fina konturer.
Citera
2018-09-20, 12:23
  #8
Moderator
Neksnors avatar
Inte en aning m det kan vara relevant, men är magen och hålrummet det ligger i alltid perfekt anpassade för varandra storleksmässigt? Är TS fet?
Citera
2018-09-21, 14:14
  #9
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Kan tilläga Intermittent fasta. Vilket innebär att du har ett window på 8 timmar under dygnet du får lov att äta och övriga 16 timmar så fastar du. Gör underverk, kanske tufft första dagarna men efter någon vecka börjar kroppen anpassa sig och du kommer se stora skillnader.

Kombinera även löpträning med styrketräning vilket och speedar på processen.

Finns inga som helst belägg för att intermittent fasta gör någon skillnad. Glöm det.
Citera
2018-09-21, 14:41
  #10
Medlem
Krongjorts avatar

Den som fastat många timmar under ett dygn, brukar generellt inte orkar äta lika mycket när den väl bestämmer sig för att äta. Kroppens behov av energi kommer, under tiden man fastar, inte att upphöra, vilket då leder till att kroppen kan ta av egna reserver, för att hålla energin uppe.

Beror självfallet på vad du menar med, inga som helst belägg för att intermittent fasta gör någon skillnad, men visst finns det som ett bra sätt för många att förenkla sin viktnedgång. Finns många andra sätt också såklart, men visst kan det göra skillnad, beroende på förutsättningar, behov och målsättning.
Citera
2018-09-21, 14:56
  #11
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Finns inga som helst belägg för att intermittent fasta gör någon skillnad. Glöm det.


Har du provat?
Citera
2018-09-24, 10:47
  #12
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Har du provat?

Nej. Det finns mängder av påstådda mirakeldieter som helt saknar evidens och jag har inte lust att testa alla själv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback