Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-09-21, 13:25
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadrian93
Nämligen så att jag fått ett jobb som jag ej alls är kvalificerad för. Jag skall supervisa 30 andra anställda och efter ett år så skall det dubbleras till 60.

Jag är ej kvalificerad för det jobbet, har ingen erfarenhet, jag förskönade allt på intervjun.

Jag börjar på fredag alltså om 2 dagar, och de har bett mig hålla ett möte med ''mina'' anställda. Borde aldrig tackat ja eller skrivit på, hur ska jag prata med chefen och berätta att jag ej är kvalificerad för detta jobb utan att bränna några broar?

Supervisa? Ska du visa dem hur man super?

Låter som ett tungt jobb, speciellt om du saknar erfarenhet av att supa. Jag föreslår att du börjar öva lite lätt på egen hand. Drick några starköl bara första kvällen. Sen går du vidare med mindre mängder sprit och ökar efter hand.
Citera
2018-09-21, 16:18
  #86
Avstängd
YP4XQs avatar
Nå TS hur har det gått??
Citera
2018-09-21, 18:04
  #87
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Nå TS hur har det gått??

Han starta ny tråd om att säga upp sig
Citera
2018-09-21, 18:41
  #88
Medlem
OlofPlanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aadrian93
Nämligen så att jag fått ett jobb som jag ej alls är kvalificerad för. Jag skall supervisa 30 andra anställda och efter ett år så skall det dubbleras till 60?

Finns inget som heter "supervisa". En suparvisa är däremot något att ägna sig åt. Du ska vara handledare antar jag?

Om det inte fungerar får du väl säga upp dig och hänvisa till familjeskäl.
Citera
2018-09-21, 19:14
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Nå TS hur har det gått??

Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Han starta ny tråd om att säga upp sig

Nej kolla sida 7 eller 8, han har uppdaterat..

Till TS. jag sa det i början. Att du kommer bli handledd i början, finns ingen företag som sätter ny person på sådan uppgift direkt utan referenser.
Citera
2018-09-21, 19:47
  #90
Medlem
Det är bäst att vara ärlig. Att ljuga orsakar en viss stress för dom flesta. Hoppas de går bra för dig iaf! Annars är det bara en lärdom för dig. Det är trots allt bara ett jobb, ingen stor betydelse ändå
Citera
2018-09-21, 20:43
  #91
Avstängd
Kyzs avatar
De kommer att märka men kör hårt... Hehe försök stanna där i en månad så får du betalt iallafall.. Hehe samtidigt som du smörar kan du ju plugga in... Hehe.... Har gjort mycket liknande själv... En del historier kan jag dela med mig... Men jag är för nykter för att komma ihåg till fullo .. Minnet behöver sig en sup för att vakna till.. Hehe

Mvh Johan
Citera
2018-09-21, 21:07
  #92
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
...Sen undrar jag, supervisa, är det den sämsta anglicismen på länge?

Låter som sämsta kommunistiskan.
Supervisa? Bara kommunister är så obildade så de inte kan enkla ord
Citera
2018-09-21, 21:12
  #93
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Snacka om att TS trollar! Han kom i allafall i tid till jobbet eftersom han enligt egen utsago redan har börjat igår. I trådstarten säger han att han ska börja jobba idag.

Bra
Citera
2018-09-23, 16:29
  #94
Medlem
Sofiero9245s avatar
Say you’ve just been promoted to a position with job requirements that are outside of your skill set. New research shows that the best thing you can do is mimic someone else around you who displays the required skill sets, even if your first inclination is to worry about appearing like a fraud.

Of her research, professor of organizational behavior Herminia Ibarra writes in the Harvard Business Review,

“By viewing ourselves as works in progress, we multiply our capacity to learn, avoid being pigeonholed, and ultimately become better leaders. We’re never too experienced to fake it till we learn it.”
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback