Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-19, 17:35
  #1
Medlem
Nämligen så att jag fått ett jobb som jag ej alls är kvalificerad för. Jag skall supervisa 30 andra anställda och efter ett år så skall det dubbleras till 60.

Jag är ej kvalificerad för det jobbet, har ingen erfarenhet, jag förskönade allt på intervjun.

Jag börjar på fredag alltså om 2 dagar, och de har bett mig hålla ett möte med ''mina'' anställda. Borde aldrig tackat ja eller skrivit på, hur ska jag prata med chefen och berätta att jag ej är kvalificerad för detta jobb utan att bränna några broar?
Citera
2018-09-19, 17:41
  #2
Medlem
Något jäkla hum om hur du skall bete dig måste du ju ha annars hade du nog inte lyckats lura personen som anställde dig, kan ju även vara så att de såg något hos dig som du nu när du börjar bli nervös, inte själv ser. Gilla läget, läs på om det är något du kan läsa på och ta tag i situationen. Går säkert jättebra.
Citera
2018-09-19, 17:42
  #3
Medlem
Plojbojjs avatar
Fake it til u make it hur svårt kan de va?
Citera
2018-09-19, 17:42
  #4
Medlem
Noose..s avatar
Man växer med uppgiften säger de som vet.
Citera
2018-09-19, 17:43
  #5
Medlem
Haha lite kul där. Gör inte som mig att sjabbla bort dig på presentationen som jag gjorde
Citera
2018-09-19, 17:45
  #6
Medlem
Kommer alldeles säkert att gå helt åt helvete. Men börja på jobbet, säg ingenting till din chef, och håll oss underrättade om hur det går.
Citera
2018-09-19, 17:45
  #7
Medlem
Biggedys avatar
Kolla filmen Catch me if you can ett antal gånger innan.
Citera
2018-09-19, 17:45
  #8
Medlem
kodsnickrarns avatar
Fråga dig själv: hur skulle Stefan Löfven ha gjort?
Erkänna att han är totalt inkompetent och fullständigt okvalificerad för jobbet?
Eller självsäkert ställa sig upp och säga massa platta floskler som inte betyder någonting?

/K
Citera
2018-09-19, 17:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssons
Något jäkla hum om hur du skall bete dig måste du ju ha annars hade du nog inte lyckats lura personen som anställde dig, kan ju även vara så att de såg något hos dig som du nu när du börjar bli nervös, inte själv ser. Gilla läget, läs på om det är något du kan läsa på och ta tag i situationen. Går säkert jättebra.

Jag försköna väldigt mycket på intervjun, jag ljög inte men jag förskönade sanningen VÄLDIGT mycket, det är inget nåt man kan riktigt läsa på.

Citat:
Ursprungligen postat av Plojbojj
Fake it til u make it hur svårt kan de va?

Det ett arbete som jag har noll koll på



Citat:
Ursprungligen postat av Driffdruff
Haha lite kul där. Gör inte som mig att sjabbla bort dig på presentationen som jag gjorde

Vad gjorde du?
Citera
2018-09-19, 17:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnickrarn
Fråga dig själv: hur skulle Stefan Löfven ha gjort?
Erkänna att han är totalt inkompetent och fullständigt okvalificerad för jobbet?
Eller självsäkert ställa sig upp och säga massa platta floskler som inte betyder någonting?

/K

Bra förslag. Även en statsminister grejjar ju att vara totalt inkompetent så visst kan du grejja detta.
Citera
2018-09-19, 17:59
  #11
Medlem
Mackan52s avatar
Du anar inte hur många totalt okvalificerade chefer det finns. Lösningen är delegera, delegera och delegera.
Citera
2018-09-19, 18:13
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Jag skulle rekommendera att du tar lite droger så att du slutar oroa dig så mycket. Benso med en liten touch amfetamin tror jag skulle göra susen i just ditt fall.

Amfetamin gör dig kvalificerad till alla jobb

Gör det redan, vart sönder ritalinad på intervjun.

Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Du anar inte hur många totalt okvalificerade chefer det finns. Lösningen är delegera, delegera och delegera.

Vad betyder det ordet?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback