Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-19, 16:27
  #1
Medlem
Didajdidajdas avatar
Står på en tunnelbana mot Hässelby strand när tunnelbanan stannar och tågföraren utropar att hela gröna linjen står still pga. Datahaveri hos Trafikverket. Någon som vet mer?
Citera
2018-09-19, 16:32
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Didajdidajda
Står på en tunnelbana mot Hässelby strand när tunnelbanan stannar och tågföraren utropar att hela gröna linjen står still pga. Datahaveri hos Trafikverket. Någon som vet mer?

Gröna linjen: Trafiken är helt inställd för tunnelbanans gröna linje 17, 18 och 19 på grund av ett tekniskt fel på banan.

Välj andra resvägar om de är möjligt.
Använd reseplaneraren för alternativa resvägar.

Vi har ingen prognos för när trafiken kan återupptas

sl.se
Citera
2018-09-19, 16:48
  #3
Medlem
shaktas avatar
I Expressen skriver dom att det är p.g.a. ett strömavbrott i Spång/Tensta.

"– Det verkar vara strömavbrott. Det är om jag kollar på Ellevios hemsida i Spånga/Tensta 297 stycken abonnenter som påverkas. Vi verkar vara en av dem, säger Claes Keisu till tidningen.

Även Nockebybanan påverkas av felet. Det finns ingen prognos för när trafiken kan återupptas."


DN :

"När systemen åter skulle startas gick något fel:

– Då visade det sig att signalsystemet inte startade och att vi inte kan se var tågen befinner sig. Därför har vi stoppat alla tåg där de befinner sig i väntan på att vi ska hitta en lösning på problemet, säger Claes Keisu på SL:s presstjänst.

Strömavbrottet påverkar dessutom Nockebybanan som står stilla mellan Alvik och Klövervägen.

Enligt Ellevios hemsida beror strömavbrottet på ett kabelfel. "


Kabelfel lär ju ta ett tag att fixa. Jag utgår ifrån att Trafikverket har generatorer.
__________________
Senast redigerad av shakta 2018-09-19 kl. 16:55.
Citera
2018-09-19, 18:39
  #4
Medlem
Didajdidajdas avatar
Tack för info!

I högtalarna på tunnelbanan sa de dock att det rörde sig om ett större haveri. Detta innebar att de inte kunde se tunnelbanornas position på gröna linjen. Varför påstås det nu vara ett strömavbrott? Var det verkligen ett strömavbrott som orakade detta? Vår förare var ganska detaljerad med vart man stod i processen, och vad som görs från deras sida.
Citera
2018-09-19, 18:42
  #5
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Didajdidajda
Tack för info!

I högtalarna på tunnelbanan sa de dock att det rörde sig om ett större haveri. Detta innebar att de inte kunde se tunnelbanornas position på gröna linjen. Varför påstås det nu vara ett strömavbrott? Var det verkligen ett strömavbrott som orakade detta? Vår förare var ganska detaljerad med vart man stod i processen, och vad som görs från deras sida.
Är det fortfarande stopp ?
Citera
2018-09-19, 22:59
  #6
Medlem
CygneRouges avatar
Hur är Trafikverket inblandat i Stockholms Tunnelbana?
Citera
2018-09-20, 00:59
  #7
Medlem
Didajdidajdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CygneRouge
Hur är Trafikverket inblandat i Stockholms Tunnelbana?

Tänkte samma sak... Men det var det han ropade upp i tunnelbanan 😂
Citera
2018-09-20, 14:46
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Jag fastnade på norrgående tåg mellan Gullmarsplan och Skanstull. Lyckligtvis så stod södergående så pass bra till att man kunna hoppa över. Det var ju en upplevelse som jag inte hade kommit på ens i min vildaste fantasi. Nåja.
Citera
2018-09-20, 14:50
  #9
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CygneRouge
Hur är Trafikverket inblandat i Stockholms Tunnelbana?


Om jag inte minns helt fel, så tror jag att Trafikverket bland annat ansvarar för vissa signalsystem.
Citera
2018-09-20, 18:39
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Om jag inte minns helt fel, så tror jag att Trafikverket bland annat ansvarar för vissa signalsystem.

Inte för tunnelbanan, signalerna i sin helhet styrs från de olika banornas TLC.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback