Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-19, 16:09
  #1
Medlem
Gjorde en återställning av datorn då den började strula. Dum som jag var hade jag inte listat ut att det var scrollknappen på musen det var fel på, så gjorde alltså detta i onödan. Men nu när jag gjort återställning så är datorn väldigt slö. När jag spelar spel så känns fpsen väldigt dålig och när jag t.ex. kör något i kommandotolken så tar det lång tid för datorn att svara.
Undrar vad det kan vara som gjort att den blivit så seg efter "återställningen" och hur jag kan undersöka vad problemet är. Tacksam för svar.

Edit: Jag gjorde ingen omformatering av windows från CD då jag inte hade någon sådan, utan gjorde det bara via windows -> inställningar - återställning av dator. Datorn är för övrigt bara 2 år gammal (stationär)
__________________
Senast redigerad av willeoo 2018-09-19 kl. 16:12.
Citera
2018-09-19, 16:28
  #2
Medlem
Tungsmets avatar
En återställning av Windows avinstallerar alla drivrutiner som ligger på datorn, bara att ladda ner alla igen
Citera
2018-09-19, 18:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsmet
En återställning av Windows avinstallerar alla drivrutiner som ligger på datorn, bara att ladda ner alla igen

Okej, har tagit hem senaste drivrutinen för grafikkortet, men vilka övriga drivrutiner bör jag ta hem? Känns som att jag aldrig uppdaterar övriga drivrutiner. Vart gör man det ens? Enhetshanteraren?
Citera
2018-09-19, 18:33
  #4
Medlem
StigAllans avatar
Gå in på moderkortstillverkarens hemsida eller datorfabrikantens och leta fram det som sitter i din dator.
Där har du de drivrutiner som behövs.
Men det kan finnas bättre för specifika kretsar än de som moderkortstillverkaren erbjuder men du bör få datorn att fungera som den ska.
Citera
2018-09-20, 00:09
  #5
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willeoo
Okej, har tagit hem senaste drivrutinen för grafikkortet, men vilka övriga drivrutiner bör jag ta hem? Känns som att jag aldrig uppdaterar övriga drivrutiner. Vart gör man det ens? Enhetshanteraren?

Är du osäker på din sak så finns det andra möjligheter, te.x detta -> (FB) IObit Driver Booster licenser bortskänkes!

Med hjälp av Driver Booster så finner man diverse drivrutiner som då är svåra att finna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback