Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-19, 14:46
  #1
Avstängd
Har börjat använda sojaprotein pulver och märkt att jag börjat få en dålig andedräkt. Kan det betyda att jag är allergisk? Eller är det något som är vanligt när man använder sig utav Sojaprotein pulver?

Någon som vet något angående detta?
Citera
2018-09-19, 14:50
  #2
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Blir du även gasig så är du nog allergisk. Vissa saker får man dålig andedräkt av, Ahlgrens bilar tex ger dålig andedräkt, likaså Gott och Blandat. Tror det är sockret.

Har någon påpekat det för dig eller känner du det själv?
Citera
2018-09-19, 14:55
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Blir du även gasig så är du nog allergisk. Vissa saker får man dålig andedräkt av, Ahlgrens bilar tex ger dålig andedräkt, likaså Gott och Blandat. Tror det är sockret.

Har någon påpekat det för dig eller känner du det själv?

Blir inte så mycket gasig. Dock blir jag lite dålig i magen. Har både känt att jag fått dålig andedräkt och även några polare påpekat detta. Känner även en konstig smak i munnen.
Citera
2018-09-19, 17:49
  #4
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Varför tar du inte vanligt proteinpulver istället? Soja är skit för män.
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Det är för att du är en sojapojke och du är nöjd med din mesighet.
Och detta.
Citera
2018-09-19, 21:17
  #5
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Varför tar du inte vanligt proteinpulver istället? Soja är skit för män.

Och detta.

Eller så skippar man det och äter riktig mat i stället. Vassle kan vara ett alternativ, men precis som med sojapulver så får många problem med vassle också.
Citera
2018-09-20, 22:36
  #6
Medlem
Roidberts avatar
Jag får dålig andedräkt av vanligt proteinpulver. Det är den största anledningen till att jag inte använder det. Jag kan stå ut med att det smakar skit, men jag vill inte behöva borsta tänderna 5+ ggr om dagen.
Citera
2018-09-27, 21:21
  #7
Medlem
Allmän högt protein intag leder till dålig kropps lukt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback