Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-19, 12:35
  #1
Medlem
Revelationss avatar
På deras hemsida står det att de delar nät med Tele2, Telenor och Telia, dock 4G som är det viktigaste delar de med Tele2 och Telenor, inte Telia. Och sen står det att Tele2 och Telenor nät har slagits ihop, dock står det endast under 2G, vilket inte är viktigt om det nu gäller bara 2G nät.
Citera
2018-09-19, 12:38
  #2
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
På deras hemsida står det att de delar nät med Tele2, Telenor och Telia, dock 4G som är det viktigaste delar de med Tele2 och Telenor, inte Telia. Och sen står det att Tele2 och Telenor nät har slagits ihop, dock står det endast under 2G, vilket inte är viktigt om det nu gäller bara 2G nät.
Comviq och Tele2 är samma, Comviq=kontantkort och Tele2= abonnemang.
Citera
2018-09-19, 16:41
  #3
Medlem
Tittar man på operatörernas täckningskartor så verkar ju telia riktigt trevlig i jämförelse med konkurrenterna. Finns på respektives webbsida.
Citera
2018-09-19, 17:01
  #4
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenjin8
Tittar man på operatörernas täckningskartor så verkar ju telia riktigt trevlig i jämförelse med konkurrenterna. Finns på respektives webbsida.

Ja det stämmer nog.
Jag har själv Telia sedan 10 år vistas mycket i vad som kallas "glesbygds orter" och var en anledning till jag tvingades byta till Telia, hade comviq innan.
Men som sagt mycket kan hänt sedan detta.
Men Telia har troligen bäst täckning på landsbygden eftersom dom ju håller på aveckla det fasta kopparnätet och då var dom tvungna erbjuda ersättning som dom kallar för Fastmobil någon typ av "fast " telefon som går via mobilnätet, har visst extra starka antenner odyl. så dom har byggt ut nätet stort

Telenor har också bra täckning utanför storstäderna.
Citera
2018-09-19, 17:21
  #5
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag har Comviq.
I stan, i skogen eller i utlandet - alltid perfekt täckning.
Citera
2018-09-19, 18:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Comviq och Tele2 är samma, Comviq=kontantkort och Tele2= abonnemang.

Även Comviq har abonnemang.

OT: Aldrig haft större problem med täckningen hos Comviq.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback