Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-08, 21:50
  #13
Avstängd
jag varvar med båda, lös när ja tröttnat på portion och vise versa
Citera
2018-10-19, 06:45
  #14
Medlem
Portion är bra om man vill trappa ner på nikotinintaget. Snusade Ettan i 18 år och gick ner till general portion innan jag slutade helt.
Citera
2018-10-19, 20:06
  #15
Medlem
paggans avatar
Fördelen med bak är ju att när man snusat i 15+ år så fyller den ju ut hela gropen. En liten portionssnus märks ju knappt. Sen kan jag inte hjälpa att jag tycker det är manligt att nypa ihop en levande och trycka upp. Nu har jag ju slutat men ändå.
Citera
2018-10-19, 20:09
  #16
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Det heter Lös inte bak, ja det finns såna små rör som pressar ihop snusen om man vill ha det, jag bakar dock aldrig snuset.

Lössnus är dyrare men räcker längre. Undrar du varför kan du kolla hur mkt en dosa innehåller, Lössnus brukar vara 40 gram i en dosa medans portion är runt 20g. Dessutom smakar lössnus mer och man kan bestämma själv hur mkt man vill ha

Njae. När jag snusade lös så räckte en dosa till ca 7 snusar. En portionsdosa har ju ca 20 portioner och kostar mindre. Jag snusade nästan två dosor lös per dag så ekonomiskt var det inte.
Citera
2018-10-21, 19:30
  #17
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Njae. När jag snusade lös så räckte en dosa till ca 7 snusar. En portionsdosa har ju ca 20 portioner och kostar mindre. Jag snusade nästan två dosor lös per dag så ekonomiskt var det inte.

Nu är det inte alla som tar jätteprillor.
Citera
2018-10-21, 20:22
  #18
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Nu är det inte alla som tar jätteprillor.
Precis. Men jag pratade för mig.
Citera
2018-11-18, 10:44
  #19
Medlem
Jag snusar ungefär en dosa av varje, per dag. Största (enda?) fördelen med portion är att det är enkelt att byta prillor/spotta ut i "bjudlocket" under möten på jobbet och liknande. Portion ger mig ingen större njutningsupplevelse, används främst bara för att tillfredsställa nikotinbehovet.

Lös ger en mycket bättre upplevelse både i känsla och smak. Jag själv bakar aldrig prillorna (slutade med det i 13-14-årsåldern) utan tar bara upp med ett lätt tryck mot doskanten och lägger in.
__________________
Senast redigerad av 142DL 2018-11-18 kl. 10:47.
Citera
2018-11-21, 20:04
  #20
Medlem
sajebiss avatar
Lössnus vs. portionssnus är ungefär som starköl vs. folköl.
Citera
2018-11-22, 17:30
  #21
Medlem
Portions snus är kallat barbieblöjor här i trakter.
Förstår dom som Snusar men skulle själv aldrig köpa det.
Snusat general lös i ca 25 år och kommer nog aldrig sluta med det.
Det är allt för gott och hållet mig lugnare i sinnet och allt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback