Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-19, 00:45
  #1
Medlem
Marwolaeths avatar
Har haft den här telefonen i snart 4 år och aldrig haft några problem.. Tills för några månader sedan.

Märkte att batteritiden började bli ohållbart dålig (laddade fullt minst 3 ggr om dagen) så köpte ett nytt batteri och satte i. Efter det har jag börjat få ett "Ogiltigt Batteri" error om jag startar telefonen under 75% och den dör rakt av. Problemet finns inte om jag laddar telefonen fullt. Har gjort en full systemåterställning efter detta då jag började få dåligt med lagringsutrymme och den började bli seg efter 3.5 års användning och problemet kvarstår. Är dock något jag kan leva med även om det är irriterande.

Däremot så nu idag dog plötsligt touchen. Jag kan låsa upp den, öppna en app, låsa, vänta en stund, låsa upp, knappa mig vidare i appen, låsa, vänta, låsa upp, knappa vidare o.s.v. men den funkar enbart 2-5 klick innan den dör igen. Är inte telefonen som fryser för knapparna fungerar och jag kan som sagt låsa den men touchen svarar inte alls.

Har googlat en massa men hittar inget som inte kräver att touchen fungerar. Finns det något man kan göra eller är detta dödsstöten och det är bara att skaffa ny telefon?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback