Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-18, 23:29
  #1
Medlem
Starkaters avatar
Hej!
Jag försöker sätta mig in i Ableton för att spela in bas med min Focusrite Solo. Nu har jag kommit så långt att jag skaffat drivrutinen ASIO4ALL som verkar vara jäkla händig osv. Den ska ju vara optimal för att slippa latency som är den stora boven just nu.

Problemet är att hur jag än försöker så lyckas jag bara att få signal ut, ingen in.
Jag har fått in mina basslingor genom att köra med windows standarddrivrutin MME/DirectX så det är inget fel på min hårdvara.

Eftersom jag kör Ableton Live Lite så har jag ingen tillgång till supporten heller, bara massa tutorials som inte hjälper ett dugg. Är det någon här som vet vad problemet kan vara?

(Jag har Windows 10 och har satt Focusrite USB som indata på ljudinställningarna)
Citera
2018-09-19, 00:30
  #2
Avstängd
Kyzs avatar
Har du öppnat Asiopanelen och bockat för alla ingångar?

Edit: Varför använder du inte Focusrites ASIO som är skräddarsydd för Solo:n?

Mvh Johan
Citera
2018-09-20, 13:39
  #3
Medlem
Starkaters avatar
Jag kunde inte få ut ljud med den drivrutinen aktiverad. Jag har bockat för allt i 4all och det fungerar faktiskt. Lustigt nog får jag in basen först på kanal 4. Tog mig ett tag att upptäcka det.

Mitt problem nu är latencyn, har du några allmänna tips för att få ner den?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback