Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-18, 22:14
  #1
Medlem
Hlewagastirs avatar
Arman Teimouri är Liberalerna Värmlands nya riksdagsledamot. Gick in på hans hemsida https://www.kryssaarman.nu

Citat:
KRYSSA ARMAN TEIMOURI – NR 1 PÅ LIBERALERNA VÄRMLANDS RIKSDAGSLISTA!

Arman är född 1980 i Teheran, Iran. Hans familj flydde landet under kriget mellan Iran och Irak och hamnade i Sverige 1986. Han är uppväxt i småländska Vaggeryd men flyttade till Värmland och Karlstad år 2000.
Han är diplomerad vid Berghs School of Communication i Stockholm och har även studerat franska och konsthistoria vid Université catholique de l’Ouest i Angers, Frankrike. Han har även studerat vissa kurser vid Karlstads universitet.

Ok, han har studerat vissa kurser. Brukar man inte skriva vad man pluggat? Såvida man inte hoppat av första veckorna.

Citat:
Han har ägt och drivit flera bolag, framför allt inom PR och reklam. Hans första två företag var UF-företag. Det ena bolaget arbetade med att producera webbsidor och det andra sålde annonser i PowerPoint-presentationer.

Låter som ett vinnande koncept? Vad hette bolagen?

Citat:
Men det bolag som kom att bli hans inkörsport till att bli företagare var ett förlag för gratismagasinet Hot Coffee. Han startade det tillsammans med några vänner efter att han hade jobbat som chefredaktör för dåvarande studenttidningen Citrus vid Karlstad studentkår. Magasinet kom att bli landets första livsstilsmagasin för studenter. Det nationella magasinet kom ut i 100’000 exemplar på landets alla universitet och högskolor. Bolaget gjordes senare om till att arbeta med reklam, event och webb. Arman har även stor erfarenhet av e-handel.

Fortfarande inget namn på bolagen... Har man startat ett framgångsrikt företag vill man väl säga vad det heter?

Citat:
Arman arbetade med eurokampanjen 2003, som regional samordnare för Stiftelsen Sverige i Europa. Han har även arbetat med telefonundersökningar och som reporter och nyhetsankare på Sveriges Radio Värmland. År 2014 lämnade han, efter drygt tio år, den större delen av sitt företagsengagemang för att börja arbeta på Länsstyrelsen Värmland.
...
Arman har haft flera kommunalpolitiska uppdrag. Efter valet 2006 blev han invald som ledamot i Karlstad kommunfullmäktige. Han var då även ledamot i Kommunfullmäktigeberedningen och Valberedningen, samt suppleant i Mariebergsskogens styrelse. Han var även nämndeman i Hovrätten för Västra Sverige.

Känns väldigt skumt att vara reporter och nyhetsankare i public service samtidigt som man har flera politiska uppdrag. Är detta verkligen tillåtet?

Citat:
Min uppväxt och mitt liv här har gett mig en större respekt för, och lärdom om, alla människors lika värde. Men jag har också lärt mig att de fyra orden inte är någon självklarhet, för i vår oroliga värld där fler och fler gör skillnad på vi och dem är det därför viktigare än någonsin att stå upp för demokrati och ett öppet samhälle. Vi behöver fler visionärer och fler som kan tala för dem vars röster har tystats. Vi måste uppmuntra engagemang och sunda värderingar. Världen, Sverige och inte minst Värmland behöver fler som vill påverka.

Du kan givetvis stanna upp och hoppas på att ”någon annan” finner lösningar på livets utmaningar. Eller så är du med och försöker påverka. Personligen väljer jag det senare. Som person har jag alltid varit engagerad och jag anser att mitt engagemang aldrig har varit viktigare. Jag hoppas nämligen att uppmuntra fler till att bli aktiva.

Jag vill kämpa för ett fortsatt öppet, utvecklande och inkluderande samhälle. Som liberal anser jag att varje människa ska få växa på egna villkor och ta ansvar för sig själv och sina medmänniskor. Därför ser jag tre delar som vi måste arbeta med:

1. Hela Värmland ska leva och för att det ska fungera krävs att det finns jobb. Som före detta företagare vet jag att bättre företagsvillkor skapar fler jobb. Fler jobb i växande företag betyder ökade skatteintäkter, vilket i sin tur finansierar exempelvis vår gemensamma välfärd.

2.Verklig frihet kräver trygghet. Vi behöver därför stärka polisen och det lokala trygghetsarbetet. Det kommer öka tryggheten och säkerheten på landsbygden, i städer, tätorter och inte minst i utanförskapsområden.

3. Sverige ska ha en generös och human flyktingpolitik. Att människor kommer hit och vill studera, jobba och bygga en framtid gör oss alla rikare. Och de ska ha en ärlig chans att komma in i samhället, försörja sig och uppfylla sina drömmar. Självklart finns det utmaningar. Därför är det viktigt att ställa krav på alla människor som lever i Sverige: att ta ansvar för sig själv, lära sig svenska språket och ta till sig de värderingar om jämställdhet och frihet som vårt samhälle bygger på.

Värmland, Sverige och världen behöver helt enkelt en feministisk liberal politik med sting. Men det viktigaste handlar om att få fler att engagera sig, för det är tillsammans vi skapar ett inkluderande samhälle som tar till vara på alla oavsett kön, ålder, etnicitet, religion, sexuell läggning, funktionsnedsättning etcetera.

Där gick nog min floskelradar sönder: " världen behöver helt enkelt en feministisk liberal politik med sting".
Citera
2018-09-18, 23:34
  #2
Medlem
Vilken floskel-automatkarbin.

Han fick med hela PK-spektrat.

Edit,
Han gillar iaf att bo med svenskar:
https://www.hitta.se/adress%3Akanike...tad/personer/3
(95% av 56 st)
__________________
Senast redigerad av deliciousdelux 2018-09-18 kl. 23:41.
Citera
2018-09-19, 07:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Arman Teimouri är Liberalerna Värmlands nya riksdagsledamot. Gick in på hans hemsida https://www.kryssaarman.nu



Ok, han har studerat vissa kurser. Brukar man inte skriva vad man pluggat? Såvida man inte hoppat av första veckorna.



Låter som ett vinnande koncept? Vad hette bolagen?



Fortfarande inget namn på bolagen... Har man startat ett framgångsrikt företag vill man väl säga vad det heter?



Känns väldigt skumt att vara reporter och nyhetsankare i public service samtidigt som man har flera politiska uppdrag. Är detta verkligen tillåtet?



Där gick nog min floskelradar sönder: " världen behöver helt enkelt en feministisk liberal politik med sting".

Oj oj oj, honom blir det ju intressant att följa. Eller också väldigt förutsägbart...

Jag förstår att din floskelradar är härdad men tydligen inte helt oförstörd, tack och lov.

Det där ”med sting” var dock ett nytt och fräscht retoriskt grepp. Vad är det för fel på ”ända in i kaklet”?
Citera
2018-09-19, 08:10
  #4
Medlem
mastejags avatar
Känns dock inte konstigt att han inte nämner bolagen vid namn DET hade varit märkligt.
Citera
2018-09-19, 08:56
  #5
Avstängd
Arma teimouri, helt hjärnskadad av den svenska feminismen. Som så många utlänningar finner han det "intellektuellt" att anamma godhetfloskler & cirkelresonemang...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback