En del av er vet säkert redan om att det finns en youtuber där ute vid namn Joel Davidsson. Snöade in på hans kanal vid midnatt igår då jag inte kunde sova. Det resulterade i att jag fastnade och kollade igenom lite av hans videos tills klockan var runt 02:35. Och sedan låg jag och funderade hur människor kan följa denna människa. För ni som inte vet vem han är så är en 32 årig man bosatt i en liten lägenhet på en ö utanför Göteborg vid namn Hönö. Han brukar lägga upp matlagningsvideor och vloggar när han är på Liseberg och andra liknande platser. Han verkar ha någon form av diagnos och verkar inte därför alltid kunna uppföra sig i vårt sammhälle. Han verkar vara en god och snäll kille på youtube men han verkar vara en helt annan utanför då han både har slagit och hotat en kvinna. Han är alltså en väldigt familjevänlig person på internet men hotfull våldsam person i vanliga livet. Han har även fått utstå väldigt hård kritik då han hamnat i bråk med ett antal människor.
En del av er vet säkert redan om att det finns en youtuber där ute vid namn Joel Davidsson. Snöade in på hans kanal vid midnatt igår då jag inte kunde sova. Det resulterade i att jag fastnade och kollade igenom lite av hans videos tills klockan var runt 02:35. Och sedan låg jag och funderade hur människor kan följa denna människa. För ni som inte vet vem han är så är en 32 årig man bosatt i en liten lägenhet på en ö utanför Göteborg vid namn Hönö. Han brukar lägga upp matlagningsvideor och vloggar när han är på Liseberg och andra liknande platser. Han verkar ha någon form av diagnos och verkar inte därför alltid kunna uppföra sig i vårt sammhälle. Han verkar vara en god och snäll kille på youtube men han verkar vara en helt annan utanför då han både har slagit och hotat en kvinna. Han är alltså en väldigt familjevänlig person på internet men hotfull våldsam person i vanliga livet. Han har även fått utstå väldigt hård kritik då han hamnat i bråk med ett antal människor.
Förjävla härlig person Jag ser upp något otroligt till Joel. Han har funnits för mig när jag skulle sluta röka... hehe Han förtjänar oändligt många fler subs..
Har han rymt från sin vårdare eller vart håller denne hus? Tack för tipset för övrigt, att observera retarderade tjockisar är lite av en hobby för mig.
Förjävla härlig person Jag ser upp något otroligt till Joel. Han har funnits för mig när jag skulle sluta röka... hehe Han förtjänar oändligt många fler subs..
Han verkar inte heller inse att han har någon diagnos då han flera gånger fått frågan. Det verkar som att han tror att människor ska sluta följa honom om han berättar om att han har en diagnos. Tror han själv vet det men vill inge berätta vilket jag är fine med. Men sedan att han gör saker som är olagliga och skyller det bara på andra det är felet. Han har bl.a filmat några ungdomar från 3 meters avstånd när dom rökte i en busskur. Tror inte den videon finns kvar längre. Men att inte bara erkänner att anledningen till att han gör så här är ju pga hans diagnoser. Hatar han inte vill bara hjälpa han. För snart kanske polisen blir inblandad i vad han håller på med
Kommer ihåg att jag kollade på honom för något år sedan. Skit kul att kolla på med vänner och garva ihjäl sig. Noterbart är att han verkar finnas på Lexbase, så förutom dom slagsmål som finns på kamera så lär han gjort mycket annat skumt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!