Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-18, 18:09
  #1
Medlem
Är så förstörd..

Läget: Jag har bivit dumpad av min sambo. Han 26 och jag 1 år yngre. Vi var tillsammans ca 9 mån varav 6 mån samboliv. Jag vet min plats i livet och är säker på det jag jag gör och trygg i den jag är. Han är motsatsen och slog bakut för att vi gick varandra på nerverna. Detta utbrott kom en dag innan vi skulle utomlands. Nu 2 veckor senare sitter jag i min gamla bostad halvt utflyttad med bara de stora möblerna kvar att hämta.

Han var så säker och så less på allt tjafs att nu fick det vara nog, han tycker att jag styr honom allt för mycket eftersom jag vill ha struktur i vardagen och han lever verkligen dag för dag, vi båda stressade varandra. Utåt bland vänner var allt bättre men direkt hemma var det tjafs. Han drack mycket och tog en del preparat som inte är lagliga. Jag begränsade honom och det var inte uppskattat så båda pressade varandras tillit. Han fyller sin bägare till max och då och då rinner det över, ordentligt.

Nu: Jag vet att han inte är bra för mig då jag blir sårad av hans beteende, att han inte ser mina behov och att han har hela livet stoppat huvudet i sanden utan något direkt konsekvenstänk. Han har aldrig pratat med någon om känslor för det har han ansett som svagt. Jag är en känslomänniska och vi har öppnat upp på ett djupt plan som jag aldrig gjort för någon annan, samma för honom. Han talar med mig.

Som det brukar vara i avslutade förållanden så är det just då man tappat de man har, man inser värdet i det man haft och vill ha det tillbaka. "Jag kommer ändra mig". Tyvärr tänker jag så att han kommer jobba mer på sig själv och att vi en dag kan komma tillbaka till varandra. men han har en hel livstid att bearbeta till rätt köl, vilket jag såklart inte kan hjälpa honom med.

VI ÄLSKAR VARANDRA men det skadar så mycket att halvt ha kontakt. Sist vi sågs grät han i min famn och var totalt förstörd samt sa L ordet och vi kysstes.. Det är så svårt att ta på vad det här är.. Han säger att han inte förstår vad som hänt och han är ångerfull men samtidigt ville han inte längre leva som vi gjorde. Känns som att han gjorde ett förhastat val och nu är vi i denna sits som inte går att ta tillbaka. Vilket också är bra då han inser vad han verkligen gjort så han börjar ta ansvar för sitt handlande.

Vi båda vill ha varandra men eftersom han inte är mottaglig och jag kan inte påverka och finnas som en stark flickvän, då jag nästan förlorar mig själv på det.. Tror inte, men jag vill vara med honom i framtiden.

Det jag undrar är hur jag bör tänka, eller få tips på hur nån annan gjort i liknande sits??
Citera
2018-09-18, 18:21
  #2
Medlem
maxatdunders avatar
Knarkproblem.. vad för olagliga preparat tar han? Vet du inte ens vad han tar?
Citera
2018-09-18, 18:28
  #3
Medlem
Dr_Dollars avatar
Om du tar ett steg tillbaka och tittar på ditt förhållande, tycker du då inte att det kanske var lite för destruktivt?
Ni gör varandra olyckliga.


Slutsats - Du behöver en kille som är snäll med dig.
Citera
2018-09-18, 18:28
  #4
Medlem
Troubleholders avatar
Vad är det med folk idag att bli sambos efter 1 månad, eller 3? Jesus christ.
Citera
2018-09-18, 18:36
  #5
Avstängd
" Jag tänker nästa gång vi har sex att säga något i stil med att de är sista gången vi har sex, om han inte känner att han vågar mer på det känslomässiga planet. Är det fel att pressa honom så mycket?"

Denna killen som inte orkar mer?
Citera
2018-09-18, 18:39
  #6
Medlem
Låter som att när "dammet lagt sig" och du fått lite distans så har du nog mest att vinna på att det där tog slut. Missförstå mig rätt, jag vet hur ont det gör när det spricker och det unnar jag dig Inte, men alkohol och annat brukar oftast vara prio ett för de som har de bekymren.

Bryt kontakten och ta hand om dig själv och läk.
Citera
2018-09-18, 18:46
  #7
Medlem
poxers avatar
Kollar man TS andra trådar märker man ju att hon är en kontrollerande bitterfitta som sabbar sina förhållanden genom sitt eget agerande. Dra ur pinnen ur röven och slappna av lite.

Sen att du vill ha struktur och sedan blir tillsammans med en pundare utan konsekvenstänk visar ju att du tänker mer med fittan än huvudet.
__________________
Senast redigerad av poxer 2018-09-18 kl. 18:55.
Citera
2018-09-18, 19:07
  #8
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RauptierBizzart
Han var så säker och så less på allt tjafs att nu fick det vara nog, han tycker att jag styr honom allt för mycket eftersom jag vill ha struktur i vardagen och han lever verkligen dag för dag

Du vill lägga ett ägg och ruva och behöver en trofast karl. Han vill ut och "sprida sin säd". Du måste använda din kvinnliga list och stilla hans behov och sedan när du lagt ditt ägg och det är kläkt så är han han fast. Det har gjorts av miljoner kvinnor och män torskar alltid. Så, lyft på kjolen och bjud till. Snart kan du knipa ihop benen igen när ni fått en avkomma. Så får du din hunsade man med krökt rygg.
Citera
2018-09-18, 19:50
  #9
Medlem
Oj, vad oförskämt av en del, jag har inte gjort något annat inlägg om vårat förållande. Ni misstar mig med någon annan.

Jag vet att han hållt på och testat en del droger, men främst är det cannabis. Han tog nyss estasy för att "glömma sorgen om oss" efter att han gjort slut vilket gjorde droppen då han hade lovat mig att inte ta mer droger alls, även efter att han gjorde slut.

Han har inte visat sin tendens till andra tjejer och vi har alltid litat på varandra där. Allt handlar om att han inte är "klar" med sig själv och har problem att hitta sitt lugn.

De jag behöver hjälp med är hur jag bör tänka. Jag är den enda som vet exakt hur han mår och han måste få hjälp att prata ut och göra sig synlig om vad han gömmer under sitt skinn. Om jag lämnar honom helt så kommer jag kanske må bättre men han kommer nog stänga in sig mer och jag är rädd att han förlorar sig ännu mer.
Citera
2018-09-18, 19:59
  #10
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Inte ska du behöva spendera mer tid på den här killen, han är inte värd dig. Det finns väldigt många killar i Sverige som letar efter partner. Om du läser Flashback ser du att skribenterna är ledsna för att de inte har funnit sin livs kärlek. När kärleken drabbar oss är det som ett brev på posten och därför ska du inte sörja.

Jag har en vän som bröt upp från ett förhållande och det dröjde bara 5 månader innan han hittade en ny kvinna. Tillsamman är de båda en dynamisk duo. De är fortfarande kära och har till exempel åkt till Kos tillsammans i 10 dagar. Jordelivet är en sorts skola vi alla går i.
Citera
2018-09-18, 20:00
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
" Jag tänker nästa gång vi har sex att säga något i stil med att de är sista gången vi har sex, om han inte känner att han vågar mer på det känslomässiga planet. Är det fel att pressa honom så mycket?"

Denna killen som inte orkar mer?


Yes haha de är det. Låter det förståeligt? *Skratt*
Citera
2018-09-18, 20:39
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RauptierBizzart
Yes haha de är det. Låter det förståeligt? *Skratt*

Ja det är inte gav inget vidare positivt intryck.
Även om du vill ha struktur så ger du väl inte direkt honom någon struktur som han behöver.
Ifall han håller på att fly verkligheten med droger och alkohol så är det verkligen struktur han behöver, men inte samma struktur som du behöver.

Även om du vill väl, så måste du förstå att din struktur kan rubba hans.
Han flyr ju i stunden för att han inte tar tag i de han borde med sitt egna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback