Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-15, 22:34
  #157
Medlem
riddler90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Jag är inne på andra året i min 3-åriga utbildning. Jag börjar bli uttråkad av detta och det är alldeles för svårt när jag inte är så motiverad. Jag undrar om det är värt att ändå ge gärnet och göra klart utbildningen, eller gå tillbaka som undersköterska? Jag har nyligen flyttat till Halmstad då utbildningen finns här och jag har inga kontakter eller tidigare jobb här. Det står mellan att flytta tillbaka till stockholm eller bo kvar här helt utan vänner eller familj och verkligen släpa mig genom utbildningen. Så jag rådfrågar er som har lite mer livserfarenhet, vilka tips ger ni till en 30-årig undersköterska? Ta chansen att bli sjuksköterska och tjäna vadåå(?), eller följa det som jag upplever som det mest hälsosamma och tjäna ca 20,000 efter skatt.

SSK har mer ansvar än en usk, på detta sätt är det mer slitsamt. USK har mer ansvar omvårdnadsmässigt. Lönen som verkar vara den enda frågan alla bryr sig om, beror på dig som person, hur du utvecklas. Självklart är löneutvecklingen inte en höjdare, men det betyder inte att du måste vara kvar på samma arbetsplats om du känner att du inte får det du förtjänar, sedan kan man tycka att det ska finnas en rimlig gräns, men det gör det inte inom vård-branschen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback