Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-18, 17:38
  #13
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Tvärtom, det är osympatiskt att ignorera folk som lever under diktatur och förtryck. Vår kultur är objektivt bättre.


En imperialistisk attityd. Men det är ju bra att ni liberalmarxister förtydligar det. Inte ens U-landsfolk uppskattar översittarfasoner från främmande folk. ”Live and let live och live and let die” är en bättre filosofi än att trycka ned sina egna värderingar i halsen på andra.
Citera
2018-09-19, 17:05
  #14
Medlem
ShowerStalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Skulle inte bry mig det minsta. Människor har lika stort värde dock anser jag att invandrarna inte hör hemma i Sverige. Lika mycket som att vi inte hör hemma i deras länder.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kulturkrock
Du menar invandrare från Afrika.
Citera
2018-09-19, 21:55
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShowerStalker
Du menar invandrare från Afrika.

Japp, invandrare som invandrare. Det är ingen skillnad på om man tar sig från Afrika till norra Europa och under stenåldersförhållanden överlever i det hårdaste klimatet i flera tusen år eller om man åker lastbil hit för att leva på bidrag och tugga kat. Det är samma sak.
Citera
2018-09-20, 09:18
  #16
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShowerStalker
Vad har du för tankar kring detta? Vad har du att säga till dina förfäder som kom till Sverige för inte så längesen?

Bra frågeställning. Det ska bli roligt att ge dig svar på tal.

Det du glömmer att nämna är en mycket viktig komponent för en vit makt förståelse, nämligen evolutionen. Alldeles oavsett om vi skulle ha samma ursprung så har det skett en betydande genetisk utveckling sedan den tiden. Ett exempel på det är inslaget av neandertalare i den europeiska människan, något som saknas i den negroida rasen.

Ur ett filosofiskt perspektiv så hänvisar jag till Nietzsche, där han skriver att människan är en spänd lina mellan apa och övermänniska. På samma sätt är negroiden en spänd lina mellan apa och den vita rasen...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback