Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-18, 14:24
  #1
Medlem
Hej, jag sett folk använda sig av olika slags maskeringar och undrar vad ni använder?
Har sett några annonser på FB med en "finare/färggladare" duk (vet ej om man får skriva ut namnet pga reklam), någon som har testat?
Citera
2018-09-18, 14:33
  #2
Medlem
Plojbojjs avatar
Vissa sätter granris men de måst man ju byta ut, vi måla vårat torn i kamoflage färg å det har funkat bra.
Citera
2018-09-18, 15:29
  #3
Medlem
går lite i tankarna med markväv eller något från m*askeringsduk (ursäkta om detta ses som reklam), pga vinden. Ska ta med mig brorsbarnet ut för första gången och vill ge så bra upplevelse som möjligt.
Citera
2018-09-18, 15:35
  #4
Medlem
cem77s avatar
Jag använder masonit runt om som både väggar och tak. Ger vind och regnskydd och blir snyggt grått efter ett par år.
Citera
2018-09-18, 15:41
  #5
Medlem
sommarlovs avatar
Varför tror du att man inte får skriva produktnamn?
Skriv på bara, så länge det är din åsikt!

Jag undrar om det behövs alls, vilka djur skulle bry sig?
Så länge metall som blänker inte syns borde allt funka eller??
Citera
2018-09-18, 16:44
  #6
Medlem
Ode-Ns avatar
Plankor, skivor, eller granris.
Förstår inte poängen med att maskera det med dyrt maskeringsnät. Varför ska djuren inte se själva tornet? Det är du själv som inte ska synas, och då duger vilken planka som helst, spelar ingen roll om den är rödmålad heller för den skull.

Som någon sa så kan blänkande material dock va lämpligt att välja bort.
Citera
2018-09-18, 17:50
  #7
Medlem
Som-Gjutens avatar
Det finns Kamouflagenät att köpa billigt på ett stort varuhus med namn som startar på BIL***A
Citera
2018-09-18, 23:59
  #8
Medlem
-Andreas-s avatar
Använder granris el vanlig grön presennier som jag skärt i remsor/fransar, så det inte prasslar så mkt + man kan skjuta mellan remsorna som man även anv som kamouflage.
Citera
2018-09-19, 09:39
  #9
Medlem
Vi använder för tillfället svart markduk, funkar utmärkt och kostar inte mycket.
Hade jaktmark på ett blåsigt ställe innan och där hade man klätt tornen med någon sorts heltäckningsmatta, väldigt vindtätt men på sommaren var det varmt i tornen.

Camonät känns overkill och rätt onödigt, djuren vänjer sig vid att tornen står där
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback